صفحه اصلی > غلات > کلزا 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی:

  ایجاد کریدور غلات در راهگذر شمال-جنوب به نفع ملت‌های منطقه است

  قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار با اشاره به اراده تهران و مسکو برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های ترانزیتی در راستای توسعه مبادلات تجاری در سطح منطقه گفت: ایده کریدور غلات در چارچوب این راهگذر بین‌المللی به جذابیت‌های آن می‌افزاید و تحقق آن به نفع ملت‌های منطقه است.

            

به گزارش غلات نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا پیمان پاک جمعه همزمان با دومین روز چهارمین همایش و نمایشگاه Made In Russia (ساخت روسیه) در نشستی تخصصی با عنوان روسیه و خاورمیانه، چالش‌ها و اهداف، افزود: بخشی از ظرفیت ۱۰ میلیون تنی فرآوری آرد و سیلوها در ایران، برای تحقق این ایده می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
وی ادامه داد: در چارچوب این همکاری، غلات علاوه بر اینکه در مسیر کریدور شمال – جنوب قابل حمل به بازارهای دیگر کشورها است، ظرفیت فرآوری آن در طول مسیر از جمله در جمهوری اسلامی ایران نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

ایجاد کریدور غلات در راهگذر شمال-جنوب به نفع ملت‌های منطقه است

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار در ادامه با اشاره به تلاش‌های برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در مسیرهای سه گانه کریدور شمال – جنوب، اقبال کشورهای امارات متحده عربی، عمان و پاکستان برای نقش آفرینی فعال در این مسیر حمل و نقلی را زمینه‌ساز تأثیرگذاری بیشتر این راهگذر بین‌المللی در توسعه مبادلات تجاری در سطح منطقه و جهان دانست.
وی در ادامه با اشاره به واردات یک میلیارد دلاری خوراک دام توسط شرکت‌های روسی گفت: ۸۰۰ کارخانه تولید خوراک دام در ایران با فناوری پیشرفته در حال فعالیت هستند که می‌توان با مواد اولیه ارسالی از روسیه، خوراک دام مورد نیاز این کشور را تولید و به این کشور عرضه کنند.
پیمان پاک با بیان اینکه زیاده‌خواهی و سیاست‌های کشورهای غربی به مشکلات و چالش‌هایی در تأمین امنیت غذایی در جهان منجر شده است، گفت:‌ کشورهای منطقه باید در مشارکت جدی با یکدیگر، امنیت غذایی را برای خود و دیگر کشورها به ارمغان بیاورند که در این راستا،‌ می‌توان از ظرفیت بالای اتحاد روسیه و ایران و سایر کشورها در این مسیر بهره گرفت.
قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ارائه سران کشورهای ایران و روسیه بر توسعه مناسبات دوجانبه استوار است، گفت: باید در سطوح دیگر مدیریتی و اجرایی، فارغ از بروکراسی،‌ پروژه‌های عملیاتی را دنبال کنیم.
پیمان پاک در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، هوشیاری کشورهای منطقه درباره سیاست های این رژیم در موضوع امنیت غذایی را بسیار با اهمیت توصیف کرد و همکاری منطقه ای برای خنثی کردن توطئه های این رژیم علیه ملت های منطقه را خواستار شد.

چهارمین همایش و نمایشگاه Made in Russia پنجشنبه با حضور نخست وزیر روسیه و برخی دیگر از مقامات این کشور و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همچنین هیات هایی از سایر کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران گشایش یافت. در روز نخست این همایش، سفیر ایران در مسکو و استاندار تهران در نشست‌های تخصصی این همایش سخنرانی داشتند.
در این نمایشگاه بین المللی که به مدت سه روز ادامه دارد، ۷۸ شرکت از ۴۶ منطقه فدراسیون روسیه به ارائه ظرفیت ها و توانمندی های خود پرداخته اند. همچنین ۱۰۸ شرکت نیز در قالب بروشور الکترونیکی به چند زبان محصولات خود را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کنند.
این نمایشگاه، شامل ۹ بخش از جمله صنعت، محیط زیست، شهر هوشمند، پزشکی، کالاهای مصرفی، ساخت و ساز، آموزش، تجهیزات کشاورزی و فناوری اطلاعات است.

پیش از این، وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا با بیان اینکه این اتحادیه آماده امضای قرارداد موافقت‌نامه تجارت آزاد با ایران است،‌ گفت: به دنبال توسعه کریدور شمال – جنوب از نظر حمل و نقل و مبادلات تجاری هستیم و در این راستا، مذاکرات مثبتی با کشورهای عربی برای پیوستن به این کریدور انجام شده است.
آندری اسلپنف این سخنان را پنجشنبه در نشست تخصصی نمایشگاه Made in Russia (ساخت روسیه) که با حضور معاون نخست وزیر روسیه، مقامات و صاحب‌نظران اتحادیه اوراسیا و همچنین سفیر ایران در روسیه و استاندار تهران در مسکو برگزار شد، بیان کرد.
وی با بیان اینکه با برخی مشکلات لجستیک در این عرصه روبرو هستیم، اظهار داشت:‌ برای توسعه شتابان کریدور شمال – جنوب به نظر می‌رسد که باید فعالان و مدیران بخش‌های حمل‌ونقل در کارگروه‌های تخصصی، بحث‌های فناوری و لجستیک را دنبال کنند و به افزایش مبادلات تجاری کمک کنند.

معاون نخست‌وزیر روسیه نیز در این نشست تخصصی گفت: این کشور به دنبال تقویت مبادلات تجاری با کشورهای هند و پاکستان و دسترسی به بازار کشورهای آفریقایی از طریق کریدور شمال – جنوب و بنادر جنوبی ایران است.
الکسی اورچوک افزود: ‌این کشور هم‌اینک برای توسعه بازار خود در جهان از جمله جنوب آفریقا تلاش می‌کند و علاوه بر آن هم به جنوب و هم به شرق نگاه خاصی دارد، چرا که این مناطق، مرکز ثقل در بازار جهانی محسوب می‌شوند.
اورچوک با بیان اینکه روسیه به دنبال تقویت امکانات لجستیک و توسعه زیرساخت ‌های کریدور شمال – جنوب است، گفت:‌این کریدور با سه مسیر و با گذر از روسیه و سایر کشورها به بندر عباس و بندر چابهار در جنوب ایران می‌رسد که از این طریق، می‌توان کالاها را به بازار هند، پاکستان و آفریقا عرضه کرد.

به گزارش ایرنا، کریدور شمال – جنوب که در آغاز راه، محصول اراده و عزم روسیه، ایران و هند در سال ۲۰۰۰ میلادی برای ایجاد گذرگاه حمل و نقل بار بود، در طول سال های بعد، شاهد پیوستن شمار دیگری از کشورها به این مسیر ترانزیتی بود.
آنچه برای این کشورها در پیوستن به این مسیر ترانزیتی انگیزه بخش بود این بود که مسیرهای متداول برای ارسال کالا از هند به سمت سن پترزبورگ روسیه که از کانال سوئز عبور می‌کند، حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول دارد اما کریدور ایران در این مسیر تنها هفت هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که بهره گیری از این ظرفیت، ۴۰ درصد زمان ترانزیت و ۳۰ درصد هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد.
پیش از این، وزیر تجارت خارجی امارات متحده عربی اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در اجلاس اقتصادی روسیه – جهان اسلام در کازان اعلام کرد که کشورش به سرمایه گذاری و توسعه بخش فناوری کریدور شمال-جنوب علاقه مند است.
ثانی بن احمد آل زیودی افزود: کریدور بین المللی "شمال - جنوب" یکی از مسیرهای قابل توجه است که می توان با نوآوری در آن، از این مسیر برای حمل کالا به آفریقا استفاده کرد.
وزیر تجارت خارجی امارات متحده عربی با اعلام آمادگی این کشور برای سرمایه گذاری و ارائه خدمات پشتیبانی برای توسعه این کریدور اظهار داشت: انتظار داریم که تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱۰۰ کشور جهان در این حوزه تجاری مشارکت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه امکان توسعه بازار ما و سایر کشورها را فراهم می کند. کریدور «شمال-جنوب» ما را نه تنها با روسیه، بلکه با کشورهای اروپای مرکزی و آسیا متصل خواهد کرد.
ثانی بن احمد آل زیودی هم اظهار داشت: ما بدون شک ظرفیت اتصال همه مسیرهای موجود را در نظر می گیریم و با این نگاه، شرکت های امارات متحده عربی آماده پیوستن به این پروژه به نفع همه مردم هستند.

 

                                     تاریخ:      شنبه ٢٩ مهر ١٤٠٢        ساعت:     ٠٩:٤٨

 


خروج




دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...