صفحه اصلی > غلات 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 

  عزم مازندرانی‌ها برای تصاحب بازار تجاری صربستان

  مسوولان ارشد مازندران در راستای دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم برای تقویت تجارت خارجی این بار با کشور صربستان برای برداشتن گام های صادراتی جدید وارد مذاکره جدی شدند.

            

به گزارش غلاتنیوز از ایرنا، از سال های اخیر تاکنون با اقدامات دولت سیزدهم از مازندران به عنوان استان برخوردار خاص اقتصادی و زیرساختی یاد می شود که مهمترین ویژگی در این زمینه قرارگیری در مرکز ثقل کریدور شمال-جنوب و وجود سه بندر و سه فرودگاه مهم است.

این ظرفیت های بکر تجاری باعث شده مازندران جایگاه ویژه‌ای در تحقق سیاستگذاری‌های اقتصادی دولت سیزدهم پیدا کند و با شکوفاکردن ظرفیت‌ها و توسعه صادرات، نقش پراهمیتی را در فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی با کشورهای اتحادیه اوراسیا و روسیه داشته باشد.
نتیجه دیپلماسی فعال دولت مردمی سیزدهم منجر به ایجاد فرصت های جدید برای افزایش مبادلات تجاری مازندران با کشورهای همسایه شده و افزوده شدن برخی کشورها در لیست تبادلات تجاری و اقتصادی مازندران از آن جمله است.

سفر استاندار و مقامات عالی رتبه اقتصادی و تجاری مازندران به روسیه که اوایل امسال انجام شد را می توان باب گشایش و آغاز همکاری های بیشتر در این زمینه میان این استان و دیگر کشورها دانست به طوری که سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در اولین جلسه بررسی مصوبات سفر به روسیه که در ۱۹ مرداد ماه برگزار شد از تصاحب بازار مصرف ۲۹۰ میلیارد دلاری روسیه در شرایط کنونی مازندران در بهترین زمان تاریخی خود قرار دارد نام برد.

وی گفته بود که "با توجه به موقعیت سیاسی و دیپلماسی منطقه‌ای موجود که به راه افتاد، تصاحب بازار روسیه برای تجار مازندران یک فرصت بی نظیر است. در شرایط کنونی بازرگانان و تجار ما باید با بکارگیری تمامی ظرفیت موجود جهت کسب درصد بیشتری از بازار روسیه تلاش کنند. - برای تصاحب بازار روسیه بواسطه ظرفیت‌های مختلفی که در مازندران موجود است اعم از گل و گیاه، مرکبات، برنج، کیوی و دیگر محصولات از یک طرف و ظرفیت گردشگری مازندران از طرف دیگر باید تلاش کنیم. با فعالیت سه بندر مهم امیرآباد بهشهر، بندر نوشهر و فریدونکنار که آماده رونق تجارت با روسیه هستند این امر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. "

عزم مازندرانی‌ها برای تصاحب بازار تجاری صربستان

در کنار توجه به بازارهای منطقه ای، مازندران به دنبال افزایش صادرات به دیگر کشورهای اروپایی از جمله صربستان است و در این خصوص معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران روز چهارشنبه در دیدار با سفیر صربستان در ایران، بر تسریع در اجرای مفاد تفاهم نامه های فی مابین تاکید کرد. ‌

این مقام مسوول در نشست با سفیر صربستان در تهران، گفت: مازندران ظرفیت های متنوع و متعددی از نظر میزان تولیدات سالانه دارد و بیش از هفت و نیم میلیون تُن محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می شود و علاوه بر این رتبه نخست تولید ۱۴ محصول کشاورزی کشور را مازندران دارد.

حسن خیریانپور ادامه داد: در حوزه صنعتی هم کارخانجات مهم و متعدد همچون لبنیات کاله، سیمان، تولید چوب و کاغذ، فیبر و سایر مشتقات در مازندران فعالیت می کنند و در نوع خود منحصر به فرد هستند.

وی به ساحل ۴۸۰ کیلومتر دریای خزر در مازندران به عنوان دیگر ظرفیت موجود استان برشمرد و اضافه کرد: بیشترین ساحل این دریا به مازندران اختصاص دارد که باعث شده تا امکان ایجاد زیرساخت های لازم توسعه ای در این بخش را برای استان فراهم کند.

عزم مازندرانی‌ها برای تصاحب بازار تجاری صربستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران، بنادر را ظرفیت دیگر این استان قلمداد کرد و گفت:‌ بنادر امیر آباد، نوشهر و فریدونکنار با ظرفیت ۱۳.۵میلیون تن کالا بسیار حائز اهمیت است و همچنین وجود ۲ منطقه ویژه اقتصادی در بنادر امیر آباد و نوشهر و اخیرا تصویب ایجاد منطقه آزاد در امیر آباد، نوشهر و بابلسر بر امتیازات اقتصادی و تجاری این استان افزوده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در کنار مزیت جابه جایی مسافر از طریق فرودگاه های سه گانه ساری، رامسر و نوشهر این فرصت و فضا وجود دارد که جابه جایی بار نیز از طریق سیستم حمل و نقل هوایی انجام شود.

به گفته خیریانپور، مازندران در محصولات شیلاتی و آبزی پروری بیش از ۱۱۵ هزار تن بهترین محصولات را تولید می کند که از جمله آن می توان به خاویار صادراتی به کشورهای اروپایی و گوشت خاویاری که در وضعیت موجود یکی از شرکت های استان برای روسیه صادرات می کند و قرارداد آن امضا شد، اشاره کرد.
وی خطاب به سفیر صربستان برای تسریع در اجرای تفاهم نامه های بین مازندران و صربستان تاکید کرد و گفت: در راستای سفر قبلی قائم مقام وزیر کشاورزی صربستان که به مازندران انجام شد، تفاهم نامه همکاری هم امضا شد.

عزم مازندرانی‌ها برای تصاحب بازار تجاری صربستان
معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران افزود: در این تفاهم نامه ۲ پیشنهادشد که یکی از آنها اجرا و عملیاتی شد.

وی ادامه داد: همینطور بازدید های فعالان اقتصادی و تجاری ۲ استان انجام شود تا لیستی از ظرفیت ها، توانمندی ها و محصولاتی که ما داشته و می توانیم به کشور صربستان صادر کنیم و صربستان نیز ضمن معرفی استان ما زمینه بازدید بخش خصوصی را هم مهیا کند تا منجر به عقد قرار داد بین ۲ کشور شود.
خیریانپور گفت: برگزاری نمایشگاه های مشترک از ظرفیت ها و توانمندی ها که انتظار داریم همراهای لازم در این زمین انجام شود و در مازندران این توانایی را داریم.

به گزارش ایرنا، صِربِستان با نام رسمی جمهوری صربستان یک کشور در خشکی در مرکز جنوب خاوری اروپا است که بخش جنوبی جلگه پانونی و جنوب شبه‌جزیره بالکان را دربرگرفته‌است. این کشور با مجارستان در شمال، رومانی و بلغارستان در شرق، مقدونیه شمالی و مونته‌نگرو و کوزوو در جنوب، کرواسی و بوسنی و هرزگوین در غرب هم‌مرز است. بلگراد پایتخت این کشور است.

صربستان در اروپا، در شبه‌جزیره بالکان و در جلگه پانونین قرار دارد. جایی که پیوندگر میان مرکز، جنوب و خاور اروپاست. رودخانه دانوب (۲۸۵۰ کیلومتر) در یک‌سوم شمال کشور جاری است. طول ۵۸۸ کیلومتری این رودخانه در کشور، مرز با کرواسی و بخشی از مرز با رومانی را تشکیل داده‌است.

 

                                     تاریخ:      چهارشنبه ٢٤ آبان ١٤٠٢        ساعت:     ١٥:٠٢

 


خروج




دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...