مدیر قنادی کامران یزدی:
نرخگذاری یکباره بعد از 4 سال، افت مقدار فروش و کاهش تولید را در پی دارد
مهدی کامرانراد گفت: اینکه بعد از 4 سال اقلام پرفروش قنادی به یکباره نرخگذاری شود، به بازار شوک 30 درصدی وارد کرده و متقابلاً ما قنادان با افت مقدار فروش و کاهش تولید مواجه خواهیم شد.
وی افزود: مسأله دیگری که صنف قنادان با آن روبهرو هستند، نرخگذاری محصولات است. از سال 93 اقلام پرفروش قنادی نرخگذاری نشده بودند و با تلاشهایی که کردیم تازه حدود دو هفته است که موفق شدیم بعد از 4 سال نرخ جدید بگیریم. طبیعتاً اگر بانک مرکزی تورم را 10 درصد اعلام میکند، این حق صنف ماست که هرساله 10 درصد به قیمت محصولاتمان اضافه شود نه اینکه 4 سال ثابت بماند. از سوی دیگر وقتی بعد از 4 سال محصولات به یکباره قیمتگذاری شده و به بازار شوک 30 درصدی وارد میشود، متقابلاً با افت مقدار فروش و کاهش تولید مواجه خواهیم شد.
کامرانراد ادامه داد: بهترین راه حل این است که مانند تمام کشورهای دنیا، محصولات قنادی از نرخگذاری خارج شود. شیرینی یک محصول هنری است و وقتی در چارچوب قیمتی مشخص قرار گیرد، در واقع خلاقیت تولیدکننده گرفته میشود. از سوی دیگر اگر نرخ یکسان اعلام شود،شاید برخی مناطق کشش آن را نداشته باشند و از میزان فروششان به شدت کاسته شود.
تاریخ: دوشنبه ٢ مرداد ١٣٩٦ ساعت: ٠٩:٣٤
پربازدیدترین
گزارش
آخرین اخبار
نرخ ارز
گفتگو
نظرسنجی
|