صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 رئیس انجمن صنفی کارخانجات آرد استان فارس:

  استان فارس می‌تواند به قطب صادرات محصولات تبدیلی کشاورزی در کشور تبدیل شود/ ورود گندم به بورس می‌تواند نقش دلالان را کمرنگ کند

  اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی با بیان اینکه استان فارس از 17 واحد آسیابانی مدرن و ظرفیت تولید روزانه 3500 الی 4 هزار تن آرد برخوردار است، اظهار کرد: استان پهناور فارس به عنوان قطب کشاورزی کشور دارای ظرفیت‌های بی‌شمار در حوزه صنعتی و کشاورزی است. شرایط جغرافیایی منحصر به فرد استان فارس در تولید واریته‌های مختلف گندم در فصول سال می‌تواند این استان را به قطب صادرات محصولات تبدیلی کشاورزی در کشور تبدیل کند.

            

رئیس  انجمن صنفی کارخانجات آرداستان فارس در گفت‌وگو با غلات نیوز بیان کرد: زیرساخت‌ها و پتانسیل تولید و عرضه محصولات در صنعت آرد در این استان فراهم است و کارخانجات تولیدی آرد استان با صرف هزینه و زمان نسبت به ورود به بازارهای صادراتی اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام داده‌اند. رویکرد صادرات گامی موثر در ارتقای کمی و کیفی محصول در قالب استانداردهای جهانی بوده و سبب انعطاف در روش‌های نوین و تولید محصول رقابتی در بازار خواهد بود.

رئیس انجمن صنفی کارخانجات آرد استان فارس با بیان اینکه تعامل انجمن‌های کارخانجات آرد استان‌های کشور در حل مشکلات در سطح کشور موثر است به اقدامات صورت گرفته از سوی انجمن صنفی فارس در راستای حمایت و رفع مشکلات و چالش‌های صنعت آسیابانی استان اشاره نمود و تصریح کرد: پیگیری با معاونت محترم غذا و دارو و اخذ نتیجه جهت اصلاح عملیات غنی‌سازی آرد که سبب افزایش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده محصول در کارخانجات آرد بوده است، پیگیری در خصوص یکسان‌سازی محاسبه درصد استحصال سبوس‌گیری آرد نان سنگک، ارتباط مستمر با معاونت اقتصادی استانداری فارس جهت رفع مشکلات کارخانجات آرد، پیگیری با مقامات استانی و کشوری از طریق رسانه‌های عمومی جهت حل مشکل عرضه و تقاضای سبوس تولیدی کارخانجات، اخذ و محاسبه درصد افت رطوبتی گندم‌های ذخیره‌سازی شده و پرداخت مابه‌التفاوت آن به کارخانجات آرد استان، پیگیری اخذ مطالبات ریالی کارخانجات مربوط به سال‌های 1399 و 1400 از اداره محترم غله استان، هماهنگی و پیگیری مستمر با استاندار محترم استان فارس جهت اصلاح مشکلات بخشنامه موجود خرید و کشت گندم جهت تصمیم‌گیری مقامات کشوری و پیگیری با اداره استاندارد و اجرای عملیاتی کاهش هزینه‌های آزمایشات بر روی آردهای نمونه‌برداری شده از کارخانجات آردسازی از جمله فعالیت‌های موثر انجام شده از سوی انجمن به شمار می‌آید.

عضو هیات مدیره کانون صنایع آرد ایران در ادامه خاطرنشان کرد: بازار محصولات کشاورزی در ایران همواره با مشکلات ساختار متعددی نظیر ضعف سیستم بازاریابی و بازاررسانی نوسانات قیمت، نبود زیرساخت‌های مناسب جهت حمل و نقل روبرو بوده و بخش عمده‌ای از این مشکلات مربوط به ساختار سنتی و ناکارآمدی بازار محصولات کشاورزی است. به نظر می‌رسد بورس جهت شفاف‌سازی، کنترل نوسانات قیمت‌ها، تنظیم بازار عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی مسیر اصلی اصلاح باشد.
وی ادامه داد: در واقع گندم به عنوان محصول راهبردی در سیاست‌گذاری‌های بخش کشاورزی جایگاه ویژه‌ای داشته و قیمت گندم متاثر از سطح زیر کشت، کیفیت محصول و حضور دلالان است. ورود این محصول به بورس کالا می‌تواند عرضه‌کنندگان (کشاورزان) و متقاضیان (تولیدکنندگان) را مرتبط نموده و نقش دلالان را کم‌رنگ نماید و نیز همچنین تضمینی برای کیفیت گندم و اثبات میزان ناخالصی آن باشد. البته موفقیت عرضه محصولات کشاورزی از جمله گندم در بورس در گرو مهیا بودن زیرساخت‌های لازم از جمله ورود انبارهای مکانیزه آموزش و اطلاع‌رسانی در خصوص ساز و کار بورس به فعالان کشاورزی و غیره خواهد بود.

رئیس انجمن صنفی کارخانجات آرد استان فارس افزود: بورس کالای ایران باید به عنوان یک بازار قدرتمند و کارآمد در زمینه قیمت‌گذاری، کنترل نوسانات، تعادل عرضه و تقاضا و تنظیم‌کننده تولید، صادرات و واردات تبدیل شود تا به تدریج با کاهش نقش دولت در بازار این محصول زمینه لازم برای حرکت به یک بازار رقابتی و شفاف برای گندم و سایر محصولات کشاورزی فراهم شود. در این راستا سیاست‌های دولت باید در راستای ترویج فرهنگ معامله در بورس کالای کشاورزی در بین کشاورزان بوده و نیز دولت تلاش کند تا حد امکان از دخالت‌های غیرسازگار با بازار در بخش کشاورزی اجتناب نماید.

جمشیدی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اجرای طرح نان کامل در استان فارس اظهار کرد: در راستای سیاست‌های تولید نان سلامت‌محور، طی جلسات برگزار شده با مقامات استانی، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمان شیراز، تولید آرد کامل در استان فارس در دستور کار قرار گرفت و مقرر گردید 5 واحد صنعتی از جمله کارخانه آرد خوشه فارس این محصول را تولید و عرضه نمایند. شایان ذکر است پروسه آسیابانی تولید آرد کامل متفاوت بوده و نیازمند به تغییر دیاگرام تولید و بعضا احداث خط تولید آرد کامل خواهد بود که با توجه به استقبال تولیدکنندگان در استان، شاهد تولید آرد کامل در استان فارس خواهیم بود و سهم قابل توجهی از بازار به این محصول اختصاص خواهد یافت.

 

                                     تاریخ:      يکشنبه ١٤ اسفند ١٤٠١        ساعت:     ١١:٤٨

 


خروج




دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...