صفحه اصلی > گندم  > صادرات گندم 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری:

  34 هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران تا به امروز پرداخت شده است/ صادرات 62 هزار تن آرد در سه ماهه اول سال 97

  اختصاصی/ یزدان سیف بیان کرد: ما تا به امروز در حوزه خرید گندم به فضل پروردگار و تلاش همه کشاورزان، سیاست‌گذاران و دست اندرکاران، قریب به 4 میلیون و 800 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته‌ایم که از این میزان گندم تحویل گرفته شده به دلیل برخی از مشکلات، نزدیک به 4 میلیون و 623 هزار تن در سامانه بانک کشاورزی ثبت شده است.

            

 تا به امروز 34 هزار میلیارد ریال مطالبات کشاورزان پرداخت شده و مبلغ 31 هزار میلیارد ریال از مطالبات هنوز باقی است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که امروز به ما کشاورزی پایدارتری نسبت به گذشته عطا کرده است. به دلیل این پایداری است که عوامل تولید بهره‌ورتر استفاده می‌شود و علی‌رغم کاهش بارندگی‌های کشور که قریب به 26 درصد کاهش نسبت به سال آبی زراعی گذشته داشتیم، عملاً میزان کاهش تولید به این اندازه نبوده و این نشان از تلاش همه اجزای بخش کشاورزی برای رسیدن به امنیت غذایی و کاهش وابستگی کشور در تأمین غذاست.

وی ادامه داد: تا به امروز در حوزه خرید گندم با فضل پروردگار و تلاش همه کشاورزان، سیاست‌گذاران و دست اندرکاران، قریب به 4 میلیون و 800 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته‌ایم که از این میزان به دلیل برخی از مشکلات فقط حدود 4 میلیون و 623 هزار تن در سامانه بانکی بانک کشاورزی ثبت شده و تا به امروز با تلاش همه دست اندرکاران و تلاش دولت، 34 هزار میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت گردیده است. تمام کشاورزانی که 14/4/97 گندمشان تحویل و در سامانه بانکی بانک کشاورزی ثبت شده، عملاً 50 درصد از مطالباتشان پرداخت گردیده و نیز گندم‌کارانی که تا 22 اردیبهشت‌ماه جاری گندم را تحویل و اطلاعاتشان در سامانه ثبت شده، 100 درصد وجوه گندم تحویلیشان را دریافت نموده‌اند.

سیف افزود: در حوزه طرح توسعه کشت دانه‌های روغنی و تأمین بخشی از روغن کشور در داخل، در سال گذشته توفیقات خوبی را به دست آوردیم. یکی از شاخص‌های این توفیق، خرید تضمینی است که تا به امروز حدود 290 هزار تن انواع دانه‌های روغنی کلزا، آفتابگردان و گل‌رنگ تحویل گرفتیم که این میزان نسبت به سال گذشته نزدیک به 71 درصد رشد داشته است. در حوزه پرداخت مطالبات کشاورزان کلزاکار، تا به امروز حدود 8 هزار میلیارد ریال پرداخت گردیده و کشاورزانی که تا 4/4/97 کلزایشان را به شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی و یا مراکز خرید تحویل داده‌اند و در سامانه بانک کشاورزی ثبت شده، 50 درصد از مطالباتشان را دریافت کرده‌اند و کسانی هم که تا 22 خرداد جاری کلزایشان را تحویل داده‌اند و اطلاعاتشان نیز در سامانه ثبت گردیده، 100 درصد وجوهشان را دریافت کرده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: تا به امروز 78 درصد از وجوه کلزاکاران را پرداخت کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان هفته بتوانیم مابقی مطالباتشان را تأمین و پرداخت را به‌روز کنیم. این قول را به کشاورزان می‌دهم که 50 درصد اول مطالبات کشاورزانی که کلزایشان را تحویل داده‌اند و در سامانه ثبت شده، تا آخر هفته جاری پرداخت خواهد شد و مابقی وجوه را حداکثر ظرف یک ماه آینده دریافت خواهند کرد.
رئیس هیأت مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران در ادامه گفت: امسال نزدیک به نیم میلیون تن پروژه سیلوسازی در کشور بهره‌برداری شد و ما توانستیم برای کالاهایمان ظرفیت‌های استاندارد ایجاد کنیم و بهداشت و سلامت غذا را افزایش دادیم که از این نیم میلیون تن بالغ بر 300 هزار تن متعلق به بخش خصوصی و 200 هزار تن متعلق به بخش دولتی بوده است. بهره‌برداری تقریباً 70 درصد از سیلوها در محل تولید و یا مصرف گندم بوده است. از همه دست اندرکاران تقاضا دارم که سرمایه‌گذاری در حوزه احداث سیلو را با نیازسنجی بیشتر انجام دهند. امروز با فشارهای شدیدی از طرف نهادهای مسئول منطقه‌ای، استانی، نمایندگان مجلس و استانداران برای احداث سیلو مواجه هستیم. دولت نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد و فقط می‌تواند حمایت‌هایش را از آنها دریغ کند اما من فکر می‌کنم خوشبختانه امروز شرایط در حوزه سیلوسازی در کشور بهتر شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در بخش دیگری از سخنانش به بازار صادراتی آرد اشاره نمود و در این‌باره خاطرنشان کرد: به واسطه اینکه بخش عمده‌ای از بازار بین‌المللی آرد در حوالی کشور ما وجود دارد و ما از این بخش محروم بودیم، سال 95 مقرر گردید دولت کمک کند تا سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهیم که سال 96 به این توفیق دست یافتیم. اواخر سال 96 وقتی چرخ صادرات رونق گرفت، دولت از این چرخه خارج شد و آن را به کارخانه‌ها واگذار نمود که از طریق طرح عبور موقت برای تأمین گندم صادراتی اقدام کنند. خوشبختانه در سه ماهه اول سال 97 توانستیم علی‌رغم اینکه حمایت‌های دولتی کم شد و دولت دیگر گندم صادراتی در اختیار صادرکنندگان نمی‌گذاشت، بازارهایمان را همچنان حفظ کنیم به طوری که قریب به 62 هزار تن آرد به کشورهای همسایه در سه ماهه اول سال 97 صادر شده است.

سیف در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نرخ نان گفت: سناریوهای مختلفی استخراج شده که با در نظر گرفتن هزینه‌ها و درآمدهای نانواخانه در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان و با توجه به قید محدودیت افزایش قیمت نان از طرف مقامات عالی نظام، در حال تصمیم‌گیری روی دو سناریوی کاهش هزینه‌های تبعی نانوایان یا افزایش درآمدهایشان هستیم و امیدواریم به زودی تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بین 9 میلیون و 200 هزار الی 10 میلیون تن خرید گندم در کشور صورت گیرد، ابراز کرد: این میزان جوابگوی نیازهای مصرفی کشور خواهد بود. در مجموع 11 میلیون تن مصرف گندم کشور است و امسال برآورد شده که میزان خرید، 10 میلیون تن باشد که با توجه به ذخایری که داریم، امسال به هیچ عنوان نیاز به واردات گندم خارجی نخواهیم داشت.


 

                                     تاریخ:      شنبه ١٦ تير ١٣٩٧        ساعت:     ١١:٥٠

 


خروج




فرآیند توزیع روغن خوراکی در بازار چگونه است؟ یک قطره روغن خوراکی بدون مجوز سازمان غذا و دارو وارد کشور نمی‌شود

روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران در مورد فرآیند توزیع روغن خوراکی در بازار، با تأکید بر اینکه صدور گواهی‌های تأیید سلامت مواد غذایی از مراجع مربوطه از جمله سازمان ‌ملی استاندارد ایران و سازمان غذا و دارو، پیش‌نیاز توزیع اقلام خوراکی در بازار است، تأکید کرد: روغن خام، صرفاً در صورتی‌ که سلامت و اصالت آن به تأیید سازمان‌های مذکور رسیده باشد، امکان ترخیص از گمرک و عرضه در مجاری توزیع و مبادی مصرف را داراست.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...