صفحه اصلی > گندم  > دوروم 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در گفت‌وگو با غلات نیوز:

  بندر امام خمینی، دروازه اصلی واردات کالا‌های اساسی است/ 4 پایانه تخصصی در بندر امام خمینی (ره) در حال بهره‌برداری

  اختصاصی/ بندر امام خمینی (ره) در سال 1389 به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد و ضمن الحاق اراضی مجاور، هم‌اکنون با بیش از 11 هزار هکتار مساحت، وسیع‌ترین منطقه ویژه اقتصادی بندری و بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور به حساب می‌آید. این بندر از تعداد 40 پست اسکله به طول 7 کیلومتر برخوردار است. همچنین بندر امام خمینی (ره) ظرفیت 120 هزار تن سیلوی غلات و پذیرش 55 میلیون تن کالا را به طور سالیانه دارد.

            

 ابوطالب گرایلو، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در گفت‌وگو با غلات نیوز با بیان اینکه بندر امام خمینی (ره) امروزه با انجام بیش از 35 درصد از کل تجارت دریایی کشور، نویدبخش توسعه‌ای پایدار برای منطقه است، گفت: این بندر به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های حمل و نقل منطقه‌ای به ایفای نقش می‌پردازد. سال گذشته 15 میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی وارد کشور شد، در سال جاری نیز تاکنون 172 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی از طریق این بندر وارد کشور شده است.
وی در ادامه گفت: بندر امام خمینی (ره) در راستای حرکت به سمت بندرهای نسل‌های بالاتر، اقدام به مکانیزه کردن پایانه‌های تخصصی غلات نموده که در این راه، چهار پایانه تخصصی در حال احداث و بهره‌برداری است. منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در راستای تبدیل شدن به شهر لجستیک غلات کشور و ایفای نقش خود در تأمین امنیت غذایی کشور، با طراحی پروژه‌های چهارگانه پایانه‌های مکانیزه غلات، اقدام به ظرفیت‌سازی در این زمینه نموده است. احداث و بهره‌برداری از چهار پایانه تخصصی مکانیزه غلات با گنجایش سالانه 5/12 میلیون تن، موجب افزوده شدن ظرفیت قابل توجهی به توان تخلیه و بارگیری غلات در کشور خواهد شد که نتایج بلندمدت آن، تثبیت نقش منطقه‌ای این بندر در شمال حوزه خلیج فارس خواهد بود. احداث پایانه‌های مذکور به ارزش سرمایه‌گذاری اولیه بالغ بر 44 هزار میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در راستای تکمیل زنجیره کالا، با ایجاد ظرفیت نگهداری استاندارد و بهداشتی غلات، ارتقای نرم‌های عملیاتی، تسریع در فرایند تخلیه غلات و کاهش جریمه تأخیر در تخلیه کشتی‌ها و ایجاد اشتغال پایدار، تحولی قابل توجه را در کشور و منطقه در پی خواهد داشت.
*پایانه مکانیزه غلات شماره 4 با دارا بودن 170 هزار تن سیلوی نگهداری غلات و تجهیزات پیشرفته، ظرفیت تخلیه و بارگیری 3 میلیون تن غلات را در سال دارد که در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.
*پایانه مکانیزه غلات شماره 3 نیز دارای 150 هزار تن سیلوی نگهداری غلات است که سالانه امکان تخلیه و بارگیری 3 میلیون تن غلات را داشته و عملیات اجرایی آن با پیشرفت مطلوب در حال انجام است.
*پایانه مکانیزه غلات شماره 2، بزرگ‌ترین پایانه مکانیزه غلات کشور با 5 میلیون تن ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری غلات، با دارا بودن 250 هزار تن سیلوی نگهداری غلات، تجهیزات پیشرفته و مدرن و فرایندهای عملیاتی بر پایه استانداردهای جهانی، هم‌اکنون با پیشرفت مطلوب و بر اساس جدیدترین تکنولوژی‌های جهانی در حال تکمیل است.
*سیلوی 70 هزار تنی غلات بندر امام خمینی، یکی از نمادهای پیشرو در زمینه تخلیه و بارگیری استاندارد غلات این بندر به شمار می‌رود که قرارداد آن در قالب یک پایانه مکانیزه غلات منعقد گردیده و یکی از اقدامات شاخص سازمان بنادر و دریانوردی در احیای ظرفیت‌های موجود بندرهای کشور با مشارکت بخش خصوصی به شمار می‌رود.
با تکمیل این 4 پروژه استراتژیک تا سال 1404، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به عنوان بندر کانونی غلات منطقه، دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد در پاسخگویی به نیازهای کشور در راستای تأمین امنیت غذایی کشور بوده و همچنین در مسیر ترانزیت غلات از مسیر ایران راه از جایگاهی ویژه‌ برخوردار خواهد گردید.
گرایلو در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به موقعیت ممتاز جغرافیایی بندر امام خمینی (ره)، اتصال به شبکه بین‌المللی راه آهن جمهوری اسلامی ایران و برخورداری از ظرفیت تخلیه و بارگیری تا 55 میلیون تن انواع کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی را از مزیت‌ها و ویژگی‌های بندر امام خمینی (ره) برشمرد و تصریح کرد: وجود ترمینال‌های اختصاصی، کانتینری، عمومی، فراورده‌های نفتی و مواد معدنی، کنترل ترافیک دریایی و هدایت کشتی‌ها از طریق برج مراقبت و تجهیزات پیشرفته و برخورداری از سامانه الکترونیکی پیگیری مکاتبات اداری، از دیگر مزیت‌های بندر امام خمینی (ره) است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه با اشاره به برخورداری بندر امام خمینی (ره) از تجهیزات استراتژیک بندری خاطرنشان کرد: به منظور اجرای سریع، ایمن و اصولی عملیات تخلیه و بارگیری، بندر امام خمینی (ره) پیشرفته‌ترین تجهیزات ویژه عملیات بندری را مورد استفاده قرار داده است.
وی در ادامه اظهاراتش به اقدامات توسعه‌ای حمل و نقل ریلی در بندر امام خمینی اشاره نمود و تصریح کرد: این بندر از ظرفیت اسمی حمل کالاهای اساسی به میزان روزانه 22 هزار تن برخوردار است. در حوزه غلات، 6 ایستگاه ریلی به ظرفیت روزانه 14 هزار تن و در حوزه روغن خوراکی دو ایستگاه به ظرفیت روزانه 8 هزار تن داریم.
گرایلو با اشاره به افتخارات و گواهینامه‌هایی که بندر امام خمینی (ره) کسب نموده است، گفت: بندر امام خمینی رتبه یک ترانزیت خروجی کشور را به خود اختصاص داده و نیز هاب تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی کشور بوده که از رکورد تخلیه غلات به میزان 45 هزار و 432 تن در طول یک روز برخوردار است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، بندر امام خمینی دروازه اصلی واردات کالا‌های اساسی است و با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل، بیش از 70 درصد از کالا‌های اساسی فله بار کشور را از طریق خطوط حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و دریایی به مناطق مختلف کشور منتقل می‌کند.


 

                                     تاریخ:      سه شنبه ١ اسفند ١٤٠٢        ساعت:     ١١:٣٨

 


خروج




دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...