صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 

  تولید و تامین آرد کیفی و تخصصی در کارخانه وحدت آباده

  اختصاصی/ کارخانه آرد وحدت آباده از سال 1363 فعالیت خود را در استان فارس آغاز نموده و در سال 1373 ماشین‌آلات روز آسیابانی با ظرفیت تولید روزانه 120 تن آرد در کارخانه مستقر شده است. این واحد آردسازی در سال 1394 اقدام به راه‌اندازی خط تولید 300 تنی نموده و در سال 1396 نیز سیلوی ذخیره‌سازی گندم به ظرفیت 21 هزار تن در این کارخانه احداث شده است. همچنین در سال‌های 1400 تا 1401، بزرگترین سیلوی آرد با ظرفیت 1800 تن و با 14 کندو در کارخانه وحدت آباده احداث شد. این واحد آسیابانی اکنون از ظرفیت تولید 300 تن آرد در روز و توانایی تولید انواع آردهای تخصصی برخوردار است.

            


شهریار آرام، مدیرعامل کارخانه آرد وحدت آباده در گفت‌وگو با غلات نیوز بیان کرد: باتوجه به تنوع تولیداتمان در بخش صنف و صنعت، با ایجاد سیلوهای مختلف، محصولات تولیدی را در هر سیلو به صورت جداگانه ذخیره می‌کنیم تا محصولی توأم با فاکتورهای استاندارد و تخصصی به مشتریانمان ارائه نماییم. تأمین گندم در شرایط مختلف برای آسیابانان متفاوت است و بر این اساس آسیابانان برای تأمین آرد کیفی و تخصصی مطابق درخواست مشتری، نیاز به تعداد بالای سیلوهای آرد برای ذخیره‌سازی خواهند داشت که قابلیت اختلاط با سیستم میکسینگ داشته باشد.

وی ادامه داد: از اواخر سال 1398 همزمان با محدودیت فروش آرد یارانه‌ای نوع 2 در استان فارس، تمرکزمان را روی آرد صنف و صنعت گذاشتیم. خوشبختانه مشتریان زیادی خواهان آرد صنف و صنعت وحدت آباده هستند اما در شرایط حاضر، کارخانه‌هایی در استان‌هایی مستقر هستند که بیشترین مصرف‌کنندگان آرد صنف و صنعت را دارند و به تبع به دلیل بعد مسافت و کرایه حمل بالا، فروش بیشتری خواهند داشت.




این آسیابان در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص تولید آرد کامل و اجرای این طرح در استان فارس بیان کرد: تولید و مصرف آرد کامل در کشور در حال رواج است و در برخی استان‌های کشور از جمله استان فارس سختگیری‌های زیادی بابت تولید آرد سنگک با سبوس‌گیری کمتر از 10 درصد برای کارخانه‌ها اعمال می‌شود. درواقع تولید آرد کامل به سه روش تعویض غلتک والس و توری‌های الک، آسیاب سنگی و با تکنولوژی جدید بولر در کارخانه‌های آرد کشور اجرایی می‌شود که غالبا روش سوم یعنی تولید آرد با تکنولوژی جدید بولر، از سطح استاندارد بالاتری برخوردار است.




مدیرعامل کارخانه آرد وحدت آباده در ادامه با بیان اینکه بهترین اقدام شرکت بازرگانی دولتی ایران در دوران مدیریت یزدان سیف، عرضه گندم در بورس به جهت تولید آرد صادراتی بود، خاطرنشان کرد: در آن شرایط، بوروکراسی‌های اداری در مسیر صادرات برای آسیابانان حذف شده بود. بهترین کاری هم که اکنون می‌تواند صورت گیرد، این است که گندم به شرط صادرات آرد، تحت نظارت شرکت بازرگانی دولتی ایران، وارد شده و در بورس عرضه گردد. 


این آسیابان افزود: باتوجه به نوسانات بازار ارز و شرایط پیچیده‌ای که برای واردات گندم صادراتی پیش روی آسیابانان گذاشته شده، عملاً مسیر صادرات برایمان مسدود است در حالی که کشورهای رقیب با شرایطی که پیش رو دارند، بازار صادراتی را خصوصاً در کشور عراق که بازار هدف آسیابانان ایرانی بود، تصاحب کرده‌اند. اکنون بسیاری از کارخانه‌های آردسازی در کشور که دارای ظرفیت‌های بالایی هستند، با حداقل ظرفیت‌های تولیدی‌شان فعالیت می‌کنند و بازگشایی مسیر صادرات و حذف فاصله قیمتی آرد یارانه‌ای و صنف و صنعت، می‌تواند به تولید کارخانه‌ها رونق بخشد.




آرام با بیان اینکه آزادسازی تنها راه نجات صنعت آسیابانی از بحران فعلی است و در غیر این صورت صنعت آسیابانی هیچ دوامی ‌نخواهد داشت، گفت: امیدواریم با شناورسازی سهمیه‌ها، خروج آرد از شبکه به صفر برسد و مردم، نانوایان و کارخانه‌های آرد، هریک به سهم خود، مانع خروج آرد سهمیه‌ای از چرخه تولید نان شود و سوبسید زیادی که دولت در صنعت آرد و نان می‌پردازد، به هدر نرود.
مدیرعامل کارخانه آرد وحدت آباده در خاتمه از مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس و همچنین معاون بازرگانی این اداره کل به جهت تلاش‌هایی که بابت تأمین گندم کیفی کارخانه‌های استان و همچنین رفع مشکلات آسیابانان دارند، تقدیر و تشکر نمود.





 

                                     تاریخ:      سه شنبه ٢٣ اسفند ١٤٠١        ساعت:     ١١:٠٤

 


خروج




پربازدیدترین

دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...