صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 مدیرکل شرکت غله استان مرکزی مطرح کرد:

  اقدامات شرکت غله با همکاری سایر نهادهای ذی‌ربط استان در راستای افزایش سبوس نان

  اختصاصی/ جواد حسنی ارتقاء فرهنگ مصرف نان‌های سبوس‌دار را در سطح استان مرکزی از اهم برنامه‌های شرکت غله برشمرد و به تشریح اقدامات صورت گرفته با همکاری نهادهای ذی‌ربط استان در این راستا پرداخت.

            

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی و عضو هیأت مدیره شرکت غله  و خدمات بازرگانی منطقه یک در گفت‌وگو با غلات نیوز تصریح کرد: استان مرکزی در حال حاضر از 4 کارخانه آردسازی فعال برخوردار است که مجموعاً 9 هزار تن آرد تمام یارانه‌ای و حدود 3 هزار و 500 تن آرد نیمه یارانه‌ای تولید و عرضه می‌کند.
واحدهای آردسازی استان ماهیانه 65 هزار تن ظرفیت آسیابانی دارند اما مجموعاً میزان تولید صرفاً در 10 الی 12 هزار تن خلاصه می‌شود.
حسنی با اشاره به ظرفیت ذخیره‌سازی استان گفت: استان مرکزی از 700 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی مکانیزه برخوردار است که 80 هزار تن آن دولتی و مابقی متعلق به بخش خصوصی است (سیلوهای فلزی و بتنی با برخورداری از پراکنش متفاوت هستند). در کنار این‌ها 150 هزار تن ظرفیت روباز و حدوداً 200 هزار تن هم انبار داریم.
عضو هیأت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک در ادامه درباره وضعیت کیفیتی گندم‌های استان مرکزی اظهار کرد: گندم‌های تولیدی استان عمدتاً از شرایط قابل قبولی برخوردارند البته سراسر کشور شرایط متوسط کیفی را از لحاظ تولید گندم دارند به جز چند استان استثنا که شرایط اقلیمی‌شان متفاوت است. اما استان مرکزی استان تولیدکننده گندم به شمار آمده و بیش از دو برابر نیاز استان تولید و به سایر نقاط کشور ارسال می‌کند. از این‌رو ما عمدتاً مصرف‌کننده گندم‌های محلی خودمان هستیم. ضمن اینکه از لحاظ کیفیت نان هم استان مرکزی در کشور از جایگاه خوبی برخوردار است.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: آردهایی که از واحدهای تولیدی استان به خبازی‌ها تحویل داده می‌شود تمام استانداردهای لازم منطبق با نوع نان تولیدی را دارد. هم‌اکنون برای واحدهای سنگک‌پز آرد 10 درصد سبوس‌گیری شده، واحدهای لواش و تافتون 15 درصد و واحدهای صنفی بربری 18 درصد سبوس‌گیری شده توزیع می‌شود. البته بعضاً ممکن است آردهایی با درصد سبوس‌گیری بالا وارد استان شود که باید گفت متأسفانه ذائقه مردم به اشتباه به مصرف نان‌های سفید گرایش یافته و از سوی دیگر با توجه به اینکه تولیدکننده این آردها کارخانه‌های استان ما نیستند، نمی‌توانیم برخورد جدی اعمال کنیم. اما مجموعاً تلاش کرده‌ایم در واحدهای آردسازی استان رنج استاندارد سبوس‌گیری رعایت شود.
حسنی افزود: در همین راستا در حال تدارک یک خط تولید آرد کامل (راه‌اندازی یک واحد جدید) در سطح استان هستیم که از سوی بخش خصوصی ظرف دو یا سه ماه آینده رسماً اجرایی خواهد شد. هم‌اکنون این طرح در مرحله نصب ماشین‌آلات است و مقرر شده صرفاً به تولید آرد کامل بپردازد که البته از پتانسیل تولید آرد سایر غلات هم برخوردار است.
مدیرکل شرکت غله استان مرکزی ادامه داد: همچنین طبق برنامه‌ریزی که با دانشگاه علوم پزشکی استان داشته‌ایم حدوداً 25 واحد خبازی در سطح استان به صورت پایلوت برای پخت نان با آرد کامل انتخاب شده‌اند و به مرور به تعداد این واحدها افزوده خواهد شد. همچنین تلاش کرده‌ایم از طریق رسانه صدا و سیما هم اقداماتی در راستای فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم نسبت به فواید نان‌های سبوس‌دار و گرایش به سمت مصرف این نوع نان‌ها صورت گیرد.
حسنی در ادامه بیان کرد: در سال‌های گذشته با تلاش و همکاری میان دستگاه‌های ذی‌ربط استان خوشبختانه سند نان تهیه و تدوین شد. در این سند از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید نان، مرحله کاشت گندم و مؤلفه‌ها، معضل‌ها و همه شرایط بخش‌های این زنجیره و راهکارها در یک بازه زمانی چهار تا پنج ساله دیده شده است. تا کنون 50 درصد از آن سپری گردیده و امیدواریم در انتهای کار به آنچه مورد انتظار و ایده‌آل است، رسیده باشیم. اما هرچند که با توجه به خودکفایی استان مرکزی در تولید گندم شرایط اختلاط برایمان محدود است، از سایر دستگاه‌ها تشکر می‌کنم که در اجرای سند نان ما را همیاری نمودند و توانستیم با حداقل بضاعت شرایط خوبی را در حوزه آرد و نان استان رقم بزنیم تا نانی که در حال حاضر به دست مردم می‌رسد، از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

 

                                     تاریخ:      چهارشنبه ١٩ تير ١٣٩٨        ساعت:     ١٠:٢٧

 


خروج




پربازدیدترین

دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...