صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 در حاشیه دیدار نوروزی مدیران کارخانه‌های تهران و البرز و مدیرعامل غله منطقه یک کشور

  آسیابانان چالش‌های خود را با دکتر یوسفی در میان گذاشتند

  اختصاصی/ در حاشیه دیدار نوروزی دکتر محمود یوسفی، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک با مدیران کارخانه‌های آرد تهران و البرز که روز گذشته طی جلسه‌ای در شرکت غله و خدمات بازرگانی تهران برگزار گردید، چالش‌های آسیابانان مطرح و برای رفع آن‌ها در سال جاری تبادل نظر شد.

            

ابتدا مهندس مرتضوی، رئیس خانه صنعت و معدن تهران به چالش مدیریت حمل و نقل در صنعت آردسازی اشاره نمود و گفت: حمل و نقل، شاه کلید توزیع است و ممکن است در موقعیت‌هایی دچار بحران شود که این مسأله نگران‌کننده است و باید فکری برای آن شود.
در ادامه، مدیران آردسازی حاضر در جلسه ضمن عرض تبریک سال نو به دکتر یوسفی، به چالش‌هایی که سال گذشته در صنعت آسیابانی پشت سر گذاشتند، اشاره نمودند.
در بخش بعدی، فرشاد معماریان، مدیرعامل کارخانه آرد تهران باختر به نمایندگی از انجمن آردسازان به ارائه اظهاراتی پرداخت. وی با بیان اینکه سال 97 با همه سختی‌ها و فراز و نشیب‌هایی که داشت، گذشت و سال جاری ممکن است با وجود برخی تحریم‌ها سالی سخت به‌ویژه در بخش تولید و اقتصاد باشد، اظهار کرد: افزایش چشمگیر هزینه‌های سربار تولید، هزینه‌های مرتبط با پرسنل و بیمه، قطعات یدکی و نرخ کیسه، می‌طلبد در مدیریت هزینه‌ها تعامل و کمک را از سوی شرکت غله که یکی از شرکای اصلی کار ماست، داشته باشیم.
معماریان ادامه داد: حمل و نقل، بخش عمد‌ه‌ای از کار ماست که باید به آن توجه شود. با مسئولین شرکت خلیج فارس در این خصوص جلسه‌ای تشکیل دادیم اما متأسفانه به جمع‌بندی و نتیجه دلخواه نرسیدیم. علی‌رغم توافق برای افزایش میزان کرایه حمل، متأسفانه عملیات حمل و نقل به درستی صورت نگرفت و ما مجبور شدیم به جهت اینکه وظیفه‌مان را در قبال تأمین آرد و نان مردم انجام دهیم، از بخش خصوصی کمک بگیریم که این مسأله حدود 30 الی 35 درصد بالاتر از تعرفه‌های افزایش یافته شرکت بین‌المللی حمل و نقل خلیج فارس برای ما هزینه‌بر بوده و در حال حاضر نیز هست. لذا درخواست ما این است که بخشی از فعالیت‌های شرکت خلیج فارس برون‌سپاری شود.
مدیرعامل کارخانه آرد تهران باختر در ادامه خاطرنشان کرد: بخشی از ظرفیت گندم ما از سیلوهای تفاهمی برداشت می‌شد اما در حال حاضر ظرفیت این سیلوها کاهش یافته و شاید در تعدادی از کارخانه‌ها هم به صفر رسیده باشد. سیلوهای تفاهمی علاوه بر اینکه می‌تواند کاهش هزینه‌های حمل و نقل را برای ما به دنبال داشته باشد، در بحث ارتقاء کیفیت گندم و مدیریت بحران نقش بسزایی دارد. ضمن اینکه در شرایطی هم که حمل و نقل استانی دچار مشکل شود، کمبود گندم تفاهمی می‌تواند برای کارخانه‌ها دردسرساز شود لذا درخواست ما این است که ظرفیت سیلوهای تفاهمی به سرعت ارتقاء یابد.
معماریان در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: نیاز است که در بحث پراکندگی سیلوها بازنگری شود. چند هاب نگهداری گندم در سطح استان‌های تهران و البرز وجود دارد که به نوعی می‌توان آن‌ها را مدیریت کرد تا ما در هزینه‌های مربوط به حمل و نقلمان نیز کاهش داشته باشیم.
وی افزود: همواره استان‌های خوزستان و گلستان تأمین‌کننده گندم کیفی مورد نیاز کارخانه‌های تهران بوده‌اند اما متأسفانه با وضعیتی که امسال در اثر سیل در این دو استان پیش آمد، در حال حاضر وضعیت چگونگی گندم کیفی برای ما نگران‌کننده است و ما باید از حالا به فکر جایگزین برای نیاز گندم کیفی‌مان باشیم.
در ادامه این جلسه، دکتر یوسفی خاطرنشان کرد: سال 98 از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نام‌گذاری شده و وظیفه ما این است که در صنایع تولیدی گندم، آرد و نان ورود کرده و مشکلات و موانع را رفع کنیم.
وی در ادامه با اشاره به چالش‌های پیرامون حمل آرد با شرکت خلیج فارس اظهار کرد: تا زمانی که انحصار حمل و نقل آرد در اختیار شرکت خلیج فارس باشد، مشکلات رفع نخواهد شد. علی‌رغم مساعدت‌هایی که به این شرکت داشته‌ایم، باز هم شاهد تجمع رانندگان بوده‌ایم. قطعاً اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، تبدیل به یک بحران خواهد شد.
شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک به این مسأله ورود کرده و برنامه‌هایی را در آینده نزدیک در جهت رفع این موانع و چالش‌ها اجرا خواهد نمود.
دکتر یوسفی همچنین به اقدامات انجام شده شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک پیرامون تأمین گندم 9 هزار ریالی کارخانه‌ها اشاره نمود و در ادامه گفت: برای افزایش کیفیت گندم تحویلی به کارخانه‌ها، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است و درصدد هستیم با حمایت شرکت بازرگانی دولتی ایران از مناطق دارای گندم کیفی به میزان بیشتری برای تهران سهمیه تعریف شود که البته این وعده از سوی دکتر سیف داده شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک خطاب به آسیابانان حاضر در جلسه تصریح کرد: قطعاً اگر در سال 98 کنار یکدیگر قرار گیریم و گام برداریم، مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت. امید است در سال جاری با توجه به ثابت بودن چندین ساله نرخ آرد و افزایش هزینه‌های سربار تولید و مشکلات ناشی از آن برای آردسازان، روی این مسأله تجدید نظر شود.
وی در خاتمه تأکید کرد: حتماً به مسأله حمل و نقل آرد ورود خواهیم کرد و طی جلساتی که در این زمینه با اتحادیه‌های نانوایان و کارخانه‌های آرد داشته‌ایم، امیدواریم تا پایان سال جاری به جمع‌بندی برسیم و رقیبی را در کنار شرکت خلیج فارس داشته باشیم تا در صورت بروز مشکل در اسرع وقت وظیفه آردرسانی را بر عهده بگیرد. در این راستا پیشنهاد‌هایی پیرامون راه‌اندازی اپلیکیشن snapp آرد مطرح شده و درصدد هستیم که درباره این موضوع تصمیم‌گیری کنیم.
در بخش پایانی جلسه عباس ارشدی، معاون عضو هیأت مدیره و معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک کشور به تغییرات در قانون فروش سبوس از سوی کارخانه‌های آرد اشاره نمود و گفت: بر اساس تصمیماتی که در تاریخ 30/11/97 اتخاذ گردید، مقرر شد از 1/12/97 فروش سبوس به صورت سیستمی و در تعهد کارخانه‌ها قرار گیرد و واحدهای آردسازی بر اساس آنچه تعریف شده، سبوس را توزیع نمایند.

 

                                     تاریخ:      سه شنبه ٢٠ فروردين ١٣٩٨        ساعت:     ١١:٠٥

 


خروج




پربازدیدترین

دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...