تبلیغات
تمام اتوماتیک
آرد شاهکوه
مهمترین فاکتور در موفقیت یک واحد تولیدی استمرار و استقرار کنترل کیفیت در تمام سیستم می باشد از این رو وجود فردی که مسئولیت اجرایی این هدف مهم را عهده دار باشد به وضوح احساس میشود.
 مهندس الیا پهلوانی،مسئول کنترل کیفیت کارخانه آرد شاهکوه در ادامه مطلب فوق گفت:  نقش اصلی مسئولین فنی در کارخانجات صنایع غذایی کنترل کیفیت به معنای واقعی کلمه است که از لحظه ورود مواد اولیه به صورت بازرسی ،نمونه برداری آزمون و تایید  آغاز میشود .
وی افزود: به دنبال آن نظارت بر نحوه صحیح نگهداری مواد اولیه  تا قبل از ورود به عرصه تولید ، سپس کنترل حین فرایند بر اساس فرمولاسیون مطابق با پروانه ساخت محصول و انجام آزمون های لازم جهت حصول اطمینان از تولید محصولی سالم ،ایمن و منطبق بر استاندارد ملی مربوطه را در پی دارد.
 پهلوانی با اشاره به ضرورت نقش مسئول فنی درکارخانجات گفت:  تمام موارد ذکر شده در حیطه وظایف مسئولین را می توان بر عهده فرد دیگری تحت عنوان مدیر کنترل کیفی نهاد  ولی در نهایت امر این مسئول فنی است که باید پاسخگو تضمین کیفیت محصول نهایی باشد. گرچه وجود یک مدیر کنترل کیفی در واحد تولیدی در کنار مسئوول فنی به طور حتم کنترل کیفیت مطلوب تری را به دنبال خواهد داشت.اما وجود مسئول فنی امری ضروری است تا جایی که صدور پروانه ساخت محصولات غذایی بدون ارائه مدارک تحصیلی ایشان میسر نیست.
وی افزود:  در پی این مسئولیت مهم وظایف قانونی همچون رسیدگی به شکایت مصرف کنندگان و پیگیری و پاسخگویی در خصوص هر گونه عدم انطباق محصول نهایی به مقامات ذیر بط نهفته است. در حقیقت مسئولین فنی نمایندگان وزارت بهداشت در واحد های تولیدی می باشند.که از لحظه ی اغازبه کار نسبت به اجرای وظایف قانونی خود متعهد می گردند.
 مسئول کنترل کیفیت کارخانه آرد شاهکوه در پایان  خاطر نشان کرد:لازم به ذکر است که به تازگی کمیته ای تحت عنوان انجمن صنفی مسئولین کنترل کیفیت در استان گلستان دایر گردیده است که امید است بتواند در یچه ای نو به دنیای تولید با کیفیت بگشاید.