تبلیغات
تمام اتوماتیک
داشتن تعامل، عاملی مؤثر در تولید محصول باکیفیت
داشتن تعامل، عاملی مؤثر در تولید محصول باکیفیت
کنترل کیفیت مجموعه صفات کیفی محصول است و با توجه به شرایطی که به وجود آمده کیفیت نوعی ارزش عینی محسوب می‌شود و نقش مسئول کنترل کیفی نظارت بر بهبود کیفیت و کاهش هزینه است، ضمن آنکه پیشرفت کیفیت محصول تولیدی و ارتقاء سطح تولید کارخانه را نیز در پی دارد.
طاهره گلریز، مسئول کنترل کیفی کارخانه آرد و سبوس سمنان در گفتگو با نگاه هستی ضمن بیان مطلب فوق گفت: مسئولین کنترل کیفیت امروزه باید به مثابه یک مدیر حساس بوده و بر فرایند تولید نظارت داشته باشند. با توجه به اینکه یکی از فاکتورها رضایت‌مندی مشتری است، بنابراین نگاه مسئول کنترل کیفی باید نگاهی ویژه باشد.
به گفته وی اگر یک مدیر کنترل کیفیت تعامل جایگزین تقابل نماید و تجربه عملی و عینی داشته و ایجاد تعهد کند در آن صورت می‌تواند با کیفیت تولید نماید.
مسئول کنترل کیفی کارخانه آرد و سبوس سمنان با بیان اینکه مسئول کنترل کیفی باید باور صنعتی داشته باشد تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌های پیش‌بینی نشده در فرآیند تولید، بالاترین هنر مسئول کنترل کیفی ایجاد باور صنعتی است تا بتواند با کمترین هزینه، بهترین کیفیت را تولید نماید.
وی در بخش بعدی گفته‌های خویش با توجه به تولید سبوس در این کارخانه اذعان داشت: میزان سبوسی که در این کارخانه تولید می‌شود سبوس برای خوراک دام است اما خوشبختانه یکی از بخش‌هایی که در تولید تأکید داشتم آرد سبوس‌دار است اما مشکلی که در این میان مطرح می‌شود باور و یقین به فرهنگ‌سازی است. اکنون بسیاری از مردم خواستار نان سفید هستند که این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.
به گفته وی میزان سبوس در آرد باید مشخص باشد چرا که اگر سبوس در آرد از حد مجاز بالاتر رود و عملیات تخمیر به درستی انجام نشود آهن و کلسیم بیشتری دفع خواهد شد. بنابراین باید بر تخمیر و فرآیند پخت نان  سبوس نظارت داشته باشیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که انتخاب گندم و آرد مورد نیاز باید آزاد باشد. با توجه به اینکه مواد اولیه ما دارای کیفیت ثابت نیست متأسفانه نتوانستیم کیفیت را به معنای واقعی تعریف نماییم که این امر نیاز به بازنگری دارد.