تبلیغات
تمام اتوماتیک
کنترل کیفیت، ضامن بهداشت، سلامت و استاندارد تولید
کنترل کیفیت، ضامن بهداشت، سلامت و استاندارد تولید
با توجه به اینکه صنعت آرد یکی از صنایع مادر و ماده‌ اولیه نان است و نان هم قوت اصلی مردم می‌باشد، لذا باید با وجدان کاری بسیار و با تلاش مداوم، سعی در تولید محصولی سالم و باکیفیت نموده و به عنوان مسئولین کنترل کیفیت، سلامت مصرف‌کننده را در تمام مراحل کاری در نظر بگیریم.
مهندس افسانه محزون، مسئول کنترل کیفی کارخانه آرد روشن ضمن بیان مطلب فوق گفت: مسأله دیگر آن است که مسئولین کنترل کیفیت و پرسنل تحت پوشش این بخش باید افرادی تحصیل‌کرده و با دانش و اطلاعات بالاتری بوده و اطلاعات کامل‌تری نسبت به غلات بخصوص گندم و آرد داشته باشند و از دانش خود استفاده کنند تا محصولی با ارزش غذایی بالاتر به مصرف‌کننده عرضه شود، که البته لازمه این امر همکاری سایر بخش‌ها، ارگان‌ها و دادن اهمیت و توجه بیشتر به این قشر می‌باشد.
وی افزود: علیرغم اینکه تمامی کنترل‌ها از مواد اولیه گرفته تا محصول تولیدی و کنترل‌های بهداشتی و اجرای استانداردها و Isoها به عهده مسئولین کنترل کیفیت است، در تمامی کارخانجات آردسازی مسئول کنترل کیفی و مسئول فنی یک شخص می‌باشد که این خود مسئولیت را گسترده‌تر و سنگین‌تر می‌کند.
مسئول کنترل کیفی کارخانه آرد روشن با بیان اینکه آرد تولید شده باید مطابق با استاندارد باشد گفت: مدیران واحد کنترل کیفی ضامن اجرای استانداردهای تعیین شده از سوی سازمان استاندارد هستند و به صورت متوالی و با آزمایشات مداوم این امر را کنترل می‌کنند. البته با توجه به این مسأله که گندم‌های ورودی به کارخانجات نوسانات و کیفیت‌های مختلفی دارند بنابراین باید در فصل‌های مختلف آردهای تولید شده را مطابق با استاندارد و در یک محدوده یکسان حفظ نماییم.
توجه به ارتقاء سطح علمی مسئولین کنترل کیفی از موارد دارای اهمیت است. محزون در پایان با اشاره به این موضوع خاطرنشان کرد: از آنجا که مسئولین واحد کنترل کیفیت افرادی تحصیل‌کرده، خبره و باتجربه هستند، بعلاوه اینکه در دوره‌ها و کلاس‌هایی که توسط انجمن مسئولین کنترل کیفی و استاندارد برگزار می‌شود حضور یافته و با هم ارتباط برقرار کرده و افرادی که تجربه کمتری دارند از دانش و تجربه‌های افراد باتجربه استفاده کرده و به دانش خود می‌افزایند، بنابراین همکاران باید این جایگاه بالای علمی را حفظ و سعی در بالاتر بردن این جایگاه نمایند.