تبلیغات
تمام اتوماتیک
نگاه مدبرانه مسئولین کنترل کیفی در فرآیند تولید
نگاه مدبرانه مسئولین کنترل کیفی در فرآیند تولید
مهم‌ترین عامل در تولید یک محصول رضایت مشتری است. اکنون آنچه مطرح می‌شود بحث رقابت در محصول تولیدی است. محصولی که باید همه‌پسند، باکیفیت و عاری از هرگونه آلودگی باشد. این مسأله مهم‌ترین نکته‌ای است که مد نظر تمامی مسئولین کنترل کیفی است و با توجه به آنکه هرنوع آرد در تولید نان و یا بیسکوئیت با توجه به درخواست و مشخصات ارائه شده از سوی مشتری تولید می‌شود، مسئولین کنترل کیفی با تیزبینی و دقت به تولید محصول می‌پردازند.
مهندس ندا عسگری، مدیر کنترل کیفی کارخانه آرد پونینگ ورامین در ادامه مطلب فوق افزود: در واقع مدیران کنترل کیفیت در تمام مراحل و فرآیند تولید باید مدیریت کامل داشته باشند تا هنگامی که محصول نهایی تولید شود و این مدیریت شامل بررسی و دقت دستگاه‌های خطوط تولید آرد، ماده اولیه، بهداشت کارکنان و ... باشد.
مدیران کنترل کیفی در قبال محصول تولیدی مسئول هستند. عسگری در این‌باره گفت: مسئول کنترل کیفی در طول سال‌ها تجربه‌ای که کسب می‌کند باید مدبرانه بر خط تولید مدیریت داشته باشد. حضور این قشر در فرآیند تولید محصول منجر به آن می‌شود تا آنها از نزدیک به مشکلات خطوط تولید پی برده و به رفع آن بپردازند.
مسئولین کنترل کیفی به عنوان نمایندگان سازمان ملی استاندارد در کارخانه‌های آرد هستند. عسگری در این‌باره به توضیح پرداخت و گفت: آیین‌نامه مسئولین کنترل کیفی را به عنوان نمایندگان سازمان ملی استاندارد هستند اما زمانی این امر تحقق می‌یابد که این قشر حقوق و مزایای خود را از سازمان ملی استاندارد دریافت نمایند.
وی افزود: مسئولین کنترل کیفی باید پشتوانه کاری داشته باشند. اما این قشر از مزایای ویژه‌ای برخوردار نیستند. مسئولین کنترل کیفی اگرچه به عنوان نماینده استاندارد در کارخانجات آرد هستند باید آزادی عمل داشته باشند. به نظر می‌آید این مهم در صورتی تحقق می‌یابد که سازمان استاندارد و کارخانجات آرد با تعامل با یکدیگر وارد عمل شوند.
بخش پایانی گفته‌های مهندس عسگری به ارزیابی از سطح علمی دانشجویان در رشته مرتبط با آردسازی اختصاص داشت. وی در این‌باره گفت: در گذشته آموزش دانشجویان بیشتر تئوری بود و بازدید از خطوط تولید رایج نبود. در صورتی که باید نقاط بحرانی را با تجربه به دست آورد چرا که اگر فردی به عنوان مسئول کنترل کیفی بخواهد در یک کارخانه آرد بزرگ مشغول به کار شود باید تجربه داشته باشد. اما در طی سال‌های اخیر دانشجویان می‌توانند با بازدید از خطوط تولید تجربه لازم را کسب می‌کنند. در نهایت اینکه مسئولین کنترل کیفی با تمام شرایط به کار خود مشغول می‌شوند،‌ وجدان کاری را در رأس کارهای خود قرار می‌دهند تا بتوانند محصول باکیفیت تولید نمایند.