تبلیغات
تمام اتوماتیک
روشنگری و آگاه‏سازی و تأثیر آن در بهبود کیفیت بهبوددهنده‏ها
روشنگری و آگاه‏سازی و تأثیر آن در بهبود کیفیت بهبوددهنده‏ها
فرهنگ‏سازی و به عبارت بهتر روشنگری و آگاه‏سازی کارخانجات تولیدی آرد و تعیین مزایای استفاده از بهبوددهنده‏ها در بهبود کیفیت محصولات آرد می‏تواند بسیار موثر باشد.
مهندس شاهده حق‏بین، مسئول کنترل کیفی شرکت عطر نان حجیم در ادامه مطلب بالا گفت: نقش رسانه‏ها بخصوص رسانه ملی بر بینندگان عمومی دارد نیز در این خصوص حائز اهمیت است.
وی افزود: بهبوددهنده‏های نان از نظر کیفیت در سطح مطلوبی هستند و اگر برخی مواد اولیه وارداتی در داخل کشور تولید شود، سهم بسزایی در کاهش قیمت تمام شده محصولات خواهد داشت.
حق‏بین به نظارت وزارت بهداشت بر کارخانجات تولیدکننده بهبوددهنده‏ها تصریح کرد وگفت: اداره نظارت به طور ماهیانه نتایج آزمون‏های کنترل کیفی کارخانجات تولیدی را مورد ارزیابی قرار داده و کارشناسان زحمتکش این اداره با بازدیدهای دوره‏ای و مستمر خود وضعیت بهداشتی و حتی تولید را بازبینی می‏کنند.
مسئول کنترل کیفی شرکت عطر نان حجیم ادامه داد: مأموران با نمونه‏برداری از محصولات تولیدی و انجام آزمون‏های کیفی در آزمایشگاه‏های مرکز، بر کیفیت محصولات تولیدی صحه می‏گذارند. چرا که در صورت تأیید فورمولاسیون و کیفیت محصولات تولیدی و شرایط تولید، مجوز فعالیت داده می‏شود. وی با بیان اینکه شرکت عطر نان حجیم مفتخر است که پروانه انواع بهبوددهنده‏های کیک و کلوچه، نان سنتی، نان فانتزی، خمیر پیتزا، نان جو، روگن، سوپر پولکی و سوپر بیکینگ پودر را دریافت کرده، هرچند در تولید بهبوددهنده‏ها هنوز به خودکفایی نرسیده‏ایم، اذعان داشت: شرکت عطر نان حجیم بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز در تولید بهبوددهنده‏ها را از خارج وارد می‏کند و این در بالا رفتن قیمت تمام شده بسیار موثر خواهد بود. البته برخی مواد اولیه که در داخل کشور تولید می‏شوند هم متأسفانه از لحاظ کیفی در سطح مطلوبی نیستند و شرکت برای جلب رضایت مشتریان ناگزیر به استفاده از مواد اولیه خارجی است.
این فعال عرصه صنعت بهبوددهنده با اعلام اینکه ضرورت و لزوم سرمایه‏گذاری در خصوص تولید مواد اولیه در داخل کشور احساس می‏شود، تصریح کرد: اگر اداره صنایع و معادن طرح احداث کارخانجات تولیدی مواد اولیه مورد نیاز برای بهبوددهنده‏های نان را نیز در لیست پیشنهادی خوب برای جذب سرمایه‏گذاران داخلی و یا خارجی قرار دهد تا بتوان این مواد را نیز در داخل کشور با همان کیفیت مطلوب تأمین کرد، بی‏شک گام بلندی در عرصه خودکفایی کشور برداشته خواهد شد.
وی اضافه کرد: با کاهش قیمت تمام شده محصولات، رضایت و استقبال مشتریان نیز افزایش خواهد یافت و مشتریان نیز همواره با اعتماد خود در ما ایجاد انگیزه می‏کنند تا هرچه بیشتر در بهبود کیفیت و ارتقای محصولات خود کوشا باشیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت عطر نان حجیم بارها با وجود افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی برای جلب رضایت مشتریان محصولات خود را بدون سود عرضه کرده است و این امر به مدت طولانی امکان‏پذیر نخواهد بود و همراهی مسئولین و حمایت ایشان از تولیدکنندگان داخلی در این امر بسیار ضروری به نظر می‏آید.