تبلیغات
تمام اتوماتیک
لیلا پاک نهاد

دغدغه مدیران کنترل کیفیت حفظ سلامت عمومی جامعه

مدیر کنترل کیفی باید در تمامی فرآیند تولید حضور داشته باشد و در واقع واسطه¬ای میان مدیریت عامل و مدیریت تولید و آزمایشگاه و تحلیلگر تأثیر عوامل مختلف بر روی کیفیت محصول باشد.
مهندس لیلا پاک نهاد، مدیر کنترل کیفی کارخانه آرد ستاره بروجرد در گفتگو با نگاه هستی در ادامه مطلب فوق گفت: مدیران کنترل کیفی تنها مختص به آزمایشگاه ها نیستند و باید در تمامی خطوط و فرآیند تولید حضور فعال داشته باشند. آزمایشات تنها اعداد و ارقام نیستند بلکه تحلیل هایی هستند که محصول دانش و آگاهی مدیر کنترل کیفی واحد تولیدی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه مدیران کنترل کیفیت خود را محدود به چهاردیواری آزمایشگاه می¬کنند تصریح کرد: مسئولیت مدیران کنترل کیفی فراتر از آزمایشگاه است و عدم اطلاع دقیق آنها از تولید و شرایط آن باعث عدم توانایی برنامه¬ریزی صحیح جهت تولید با کیفیت می¬شود و علیرغم وظیفه مهم آنها دارای نقش کم رنگی در جامعه هستند.

پاک نهاد تصریح کرد: مدیران کنترل کیفی باید به گونه¬ای مطالعه داشته باشند تا هماهنگ با تکنولوژی روز و با توجه به امکانات و ابزار تولیدی در جهت بالا بردن کیفیت تلاش کنند و این در گرو مطالعات به روز آنهاست.
وی در پایان با بیان اینکه بزرگ ترین دغدغه مدیر کنترل کیفی باید سلامت همه مردم باشد خاطر نشان کرد: باید تمامی مدیران کنترل کیفیت رعایت سلامت عمومی مردم و صداقت را در رأس توجهات خود قرار داده و همواره با مطالعه علمی پویا به تولید بپردازند.