صفحه اصلی > گفتگو 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 

  واحدهای تولیدی نان، خود را با مشاوره شرکت ماشین‌سازی مرشدگوهر بهینه کنند

  اختصاصی/ محمود مرشدی، مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی مرشدگوهر و دبیر انجمن ماشین‌آلات نان و شیرینی در گفت‌وگو با غلات نیوز بیان کرد: تولید نان خوب با ماندگاری بالا و بدون ضایعات نیازمند سه اصل مهم است، ماشین‌آلات کامل و استاندارد، مواد اولیه مناسب و استاندارد و نیروی کار متخصص و آموزش‌دیده. قطعاً مواد اولیه مناسب در کنار ماشین‌آلات کارا و نیروی انسانی ماهر، زمینه‌ساز تولید موفق خواهد بود.

            

مرشدی با بیان اینکه نیازمند اصلاح سیستم تولید نان در کشور هستیم، گفت: بهبود کیفیت زندگی و ارتقاء جامعه انسانی در سال‌های اخیر باعث افزایش توقع مصرف‌کنندگان و در امتداد آن باعث تنوع تولید و بهبود کیفیت نان شده است. از سوی دیگر با افزایش واحدهای صنفی و صنعتی تولیدکننده نان و تنوع روزافزون نان، این حق انتخاب برای مصرف‌کنندگان به وجود آمده که از طیف وسیع تولیدکنندگان، بهترین را برگزینند ضمن اینکه عدم کیفیت مطلوب نان علاوه بر این منجر به هدررفت درصد قابل توجهی از این برکت الهی خواهد شد.
وی ادامه داد: در این راستا ما نیازمند تغییر و ارتقاء سیستم تولید و همچنین تنوع و بهبود بخشیدن به تولیدات خود هستیم تا همواره نان تولیدی ما زینت‌بخش سفره هر ایرانی با سلیقه‌های مختلف باشد لذا نیازمند اصلاح سیستم تولید نان، افزایش کیفیت و همچنین ایجاد تنوع در محصولاتمان هستیم و این تغییرات همزمان با نیاز جامعه باید به طور مستمر ادامه یابد.
شرکت ماشین‌سازی مرشدگوهر خود را ملزم می‌داند در دستیابی به این امر مهم به مشتریان خود مشاوره و نیز آموزش‌های لازم را ارائه نماید.
مرشدی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه بیش از 50 درصد از بهداشت کارگاه های نانوایی در کشور به دو عامل بستگی دارد، گفت: نصب دستگاه گرمخانه اتوماتیک و استفاده از سینی‌های پوشش‌دار (تفلون سبز)، سطح بهداشت در واحدهای نانوایی را ارتقاء خواهد دارد.
نانوایان حجیم با رعایت این دو مورد ضمن کاهش چشمگیر مشکلات بهداشتی در واحدهای نانواییشان و صرفه‌جویی در مصرف روغن، بوی نان داغ بهداشتی را با بوی روغن سوخته جایگزین خواهند کرد.
به منظور افزایش کیفیت و تنوع نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم، امکان اصلاح الگوی مصرف، بهبود فرایند تولید و پخت نان و همچنین تأمین بهداشت عمومی تولید، متخصصین شرکت ماشین‌سازی مرشد گوهر مفتخرند پیشنهاد تکمیل و اصلاح ماشین‌آلات خطوط تولید صنفی نان حجیم و نیمه‌حجیم را با استفاده از ماشین‌آلات زیر به نانوایان ارائه دهند؛

1-    دستگاه سختی‌گیر آب
با افزایش مصرف آب و استفاده از آب چاه در شبکه آبرسانی، املاح موجود در آن افزایش یافته و باعث صدمه زدن به ادوات و ماشین‌آلات خصوصاً پکیج بخار، گرمخانه و سیستم بخار فر پخت همچنین پایین آمدن کیفیت خمیر به سبب املاح اضافی موجود در آب می‌شود. لذا ضروری است در اولین قدم جهت بهبود کیفیت نان و افزایش عمر دستگاه‌های موجود در ابتدای خط تولید از یک دستگاه سختی‌گیر آب استفاده نماییم تا بهبود بخشیدن نان را از اولین مرحله یعنی خمیرگیری آغاز نماییم.

2-    دستگاه خمیرگیر اسپیرال
گام بعدی اصلاح خمیرگیری است. در خمیرگیرهای سنتی، زمان لازم جهت عمل‌آوری خمیر زیاد است به طوری که بین 25 الی 35 دقیقه به طول می‌انجامد. ضمن اینکه یک نفر نیروی انسانی همواره باید به این سیستم نظارت داشته و به عمل آمدن خمیر کمک نماید. در خمیرگیر اسپیرال، نیروی انسانی برای عمل‌آوری خمیر حذف شده و سرعت عمل‌آوری خمیر به 8 الی 10 دقیقه کاهش می‌یابد که به این موارد، افزایش چشمگیر کیفیت خمیر و در ادامه بهبود کیفیت نان را نیز باید اضافه نمود. ضمن اینکه در هر پنج کیسه آرد مصرفی یک کیسه از آرد صرفه جویی می شود.

3-    سینی آلومینیوم با پوشش تفلونی
با استفاده از این سینی‌ها، روغن‌کاری سینی‌ها حذف شده که این از چند جهت در ارتقاء کیفیت و بهداشتی نمودن محیط کار مؤثر است. روغن‌کاری کف سینی و حرارت بالای فر باعث سوختن روغن و همچنین باقی ماندن بقایای سوختگی در زیر نان در پخت‌های بعدی می‌شود. ضمناً بخار ناشی از سوختگی روغن در فر پخت، از محیط کار حذف شده و سبب بهداشتی شدن بیشتر محیط کار می‌گردد. همچنین تمیز کردن سینی‌های تفلونی برخلاف سینی‌های سنتی آهنی بسیار ساده بوده و در سرعت بخشیدن و راحتی کار پرسنل بسیار مؤثر است.

4-    گرمخانه اتوماتیک
نان با کیفیت بالا نیاز به توجه و مراقبت ویژه در مراحل آماده‌سازی خمیر و همچنین تخمیر در شرایط مناسب محیطی از لحاظ درجه حرارت و درصد رطوبت دارد. این مهم تنها با استفاده از گرمخانه‌های اتوماتیک که توانایی کنترل درجه حرارت و درصد رطوبت مناسب را داشته باشند، امکان‌پذیر است. با کنترل رطوبت از تعریق بخار آب اضافه روی خمیر و دیواره‌های اتاق تخمیر جلوگیری می‌شود ضمن اینکه محیط گرمخانه از نظر بهداشتی ارتقاء یافته و سبب بهبود کیفیت نان تولیدی می‌گردد. نکته قابل توجه اینکه در طول دوره تخمیر، نیاز به جابه‌جایی سینی‌های بالا و پایین ارابه نیست و تخمیر در تمام طبقات ارابه یکسان صورت می‌گیرد.

5-    دیوایدر روندر (قطعه‌کن و گردکن)
در جهت افزایش تنوع تولید و به حداقل رساندن دخالت دست و عوامل آلوده‌کننده و همچنین در پاسخگویی به نیاز شهروندان، لزوم وجود این دستگاه هرچه بیشتر در واحدهای تولیدی نان احساس می‌شود. این دستگاه جهت قطعه کردن و گرد کردن همزمان خمیر برای تولید نا‌ن‌های فانتزی کوچک از جمله بروتشن و همبرگر لقمه‌ای کوچک کاربرد داشته و ضمن اینکه وزن، اندازه و شکل نان تولیدی را یکنواخت می‌کند، باعث افزایش سرعت تولید و بهبود کیفیت نان نیز می‌گردد. همچنین باعث کاهش نیروی انسانی مورد نیاز و ایجاد تنوع در تولیدات شما می‌شود.




 

                                     تاریخ:      دوشنبه ٥ آذر ١٣٩٧        ساعت:     ٠٩:١٤

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...