صفحه اصلی > گفتگو 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 

  پتکوس بهترین تکنولوژی‌ها را به ایران می‌آورد

  اختصاصی/ هلدینگ پتکوس، ۵ شرکت زیر مجموعه دارد. شرکت پتکوس تکنولوژی که یکی از زیرمجموعه‌های این هلدینگ است، در زمینه ساخت تجهیزات انتقال غلات، دستگاه‌های بوجاری، پیش‌بوجاری و خشک‌کن غلات فعالیت می‌کند.

            

پتکوس به مدیریت و مهندسی پروژه‌های بزرگ در زمینه سیلو، کارخانه‌های آرد و خوراک دام و مجموعه‌ای از این پروژه‌ها می‌پردازد.
شرکت دیگر زیرمجموعه پتکوس شامل دستگاه‌های تخصصی تولید آرد و خوراک دام است.
همچنین شرکت دیگری که در کشور هلند قرار دارد و عضو هلدینگ پتکوس است، به صورت تخصصی به تولید دستگاه‌های بذر سبزیجات می‌پردازد.
نهایتا موسسه تحقیقاتی روبر که صرفا به تحقیق و توسعه روی دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های جدید می‌پردازد، ماحصل فعالیت آن نسل جدید دستگاه‌های سورتینگ بر اساس رنگ است که سه سال گذشته به بازار ارائه داد و جوایز کیفیت و نوآوری زیادی را از آن خود کرد.
دکتر محمدرضا نجفی، مدیرعامل شرکت پتکوس ایران در گفت‌‌وگو با غلات نیوز خاطرنشان کرد: تمام این خدمات در ایران ارائه می‌شود و ما شعبه مستقیم شرکت پتکوس در ایران هستیم.
بعد از امضای برجام، شرکت پتکوس از حالت نمایندگی تصمیم به سرمایه‌گذاری در ایران گرفت و تبدیل به پتکوس ایران شد. در واقع هدف این بود که بازارهای ایران و بازارهای کشورهای حوزه آسیای میانه و کشورهایی مانند عراق را پوشش دهد که متاسفانه به دلیل تحریم‌ها و شرایط نامناسب داخلی، این اقدام در حال حاضر به کندی پیش می‌رود اما در حال پیگیری هستیم که این پروژه پیش رود.
وی ادامه داد: زمینه فعالیت ما، استراتژیک است و تمام صنایع وابسته به آن هم بسیار استراتژیک هستند در نتیجه هیچ وقت از حرکت باز نخواهد ایستاد. شرکت پتکوس ریشه‌ای قوی در ایران دارد و به همین نسبت شناخت کافی هم از بازار ایران دارد در نتیجه هیچ‌گاه حرکت خود را متوقف نکرده و با تمام انرژی و قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد و خوش‌بین است که شرایط داخلی، رو به بهبودی رود و نیز روز به روز مساعدتر شود.
نجفی افزود: صنعت غلات، صنعتی بسیار حساس است و اگر بخواهیم به دلیل مشکلات ارز و مشکلات ناشی از آن از کیفیت و تکنولوژی تولیداتمان بکاهیم، لطمه اصلی به مردم وارد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پتکوس ایران در ادامه گفت: ما زمانی می‌توانیم در بازار پیشرفت کنیم که یک رقیب قوی در کنار خودمان داشته باشیم. از نظر سطح تکنولوژی در حال حاضر تنها شرکت پتکوس و بولر در ایران هستند که سطح بالایی از تکنولوژی را در زمینه آرد ارائه می‌دهند البته شرکت‌های ریشه‌دار خوبی هم در کشور ایتالیا هستند اما به واسطه اینکه مالکیت این شرکت‌ها مرتب عوض می‌شود، دچار تغیرات و نوسانات زیادی می‌گردند اما پتکوس جزو شرکت‌هایی است که سال‌های سال بدون تغییر مانده و این ثبات باعث شده مشتریان اطمینان بیشتری به ما داشته باشند ضمن اینکه موجب پیشرفت تکنولوژیمان هم شده است.
نجفی افزود: سایر شرکت‌ها در این حوزه به صورت نمایندگی در ایران فعالیت می‌کنند. نماینده‌ها تنها به فکر فروش هستند و برای خدمات پس از فروش ایده‌ای ندارند در حالی که منافع در فروش نهفته است.
اما پتکوس در ایران سرمایه‌گذاری کرده و به صورت ریشه‌دار و بلند‌مدت به این مساله نگاه می‌کند و قابلیت اطمینان بالاتری را می‌تواند برای سرمایه‌گذاران ایرانی رقم بزند.
راه حل پتکوس در بحث صنایع زیرساختی مهم و استراتژیک این است که شرکت‌های درجه یک اروپایی را به عنوان سرمایه‌گذار  به ایران بیاورد و حضورشان در ایران به عنوان یک شرکت ایرانی باشد نه صرفا به عنوان یک نمایندگی.
مدیرعامل پتکوس ایران در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: زمینه فعالیت پتکوس از ۱۷۰سال گذشته تاکنون در بحث تامین خطوط تولید و بذر اصلاح شده بوده و من اعتقاد دارم ما در این زمینه بسیار نیازمند هستیم. باتوجه به بحران کم‌آبی که در حال حاضر در آن قرار داریم و در سال‌های آینده هم گریبان‌گیر ما خواهد بود، تامین بذر اصلاح شده برای کشور یک ضرورت است و در حال حاضر بخش عمده و قابل توجهی از بذر مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مساله دیگری که از ریشه می‌تواند مشکل ما را در زمینه بهره‌وری کشاورزی کم کند، در کنار بحث مکانیزاسیون و غیره، این است که دولت شرکت‌ها را به تولید بذر اصلاح شده تشویق کند و آن‌ها را مورد حمایت‌های مالی قرار دهد.
شرکت‌های داخلی باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و تکنولوژیشان را به‌روز کنند. در حال حاضر بسیاری از واحدها با تکنولوژی قدیمی کار می‌کنند و بهره‌وری پایینی دارند.
بذر خوب به معنای کاهش ضایعات و پایین آوردن مصرف آب در حوزه کشاورزی است. در حال حاضر ۹۰ درصد از آب کشور صرف بخش کشاورزی می‌شود. شرکت پتکوس این آمادگی را دارد که از شرکت‌های تولیدکننده بذر داخلی حمایت کرده و حرکتی را در تولید بذر کشور ایجاد نماید.
نجفی در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت پتکوس در زمینه سیلوهای ذخیره‌سازی غلات گفت: باتوجه به نوع پروژه، بین ۳۰ الی۴۰ درصد از پروژه‌های پتکوس ساخت داخل است.
شرکت پتکوس بالغ بر ۸۰۰ هزار تن سیلوی ذخیره‌سازی غلات در بندر‌ها و کارخانه‌های مطرح ایران ساخته است.
اما به زعم من، کشور هنوز به سیلوهای ذخیره‌سازی غلات نیاز دارد، با اینکه طبق گفته‌های بسیاری از کارشناسان نیاز به سیلو نداریم، اعتقاد من بر این است که با توجه به آمار و ارقام، متاسفانه بسیاری از مکان‌های ذخیره‌سازی ما استاندارد نیست و به لحاظ ملی درست نیست سوله‌ها در شرایط نامناسب غلات را ذخیره‌سازی کنند.
متاسفانه گندم‌ها در شرایطی نگهداری می‌شوند که حشرات و پرندگان راحت در آن رفت و آمد کرده و شرایط دمایی، غیر قابل کنترل است.‌
وی افزود: در زمینه تامین کارخانه‌های آرد، شرکت پتکوس دو پروژه در ایران انجام داده که به زودی در استان‌های لرستان و البرز به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت پتکوس ایران در ادامه ابراز کرد: ما سازننده‌های بسیار خوبی در کشورمان داریم که در طول سال‌ها با آزمون و خطا و تجربه تحت شرایط سختی که داشته‌اند، پیشرفت خوبی کرده‌اند و بسیار قابل احترام هستند اما اگر بخواهیم سازندگان داخلی در سطحی فعالیت کنند که اعتماد کارخانه‌ها را بیشتر جلب نموده و نیز در بحث صادرات موفق باشند، باید یک موضوع را در نظر بگیریم و آن، همکاری و ارتباط تنگاتنگ تولیدکنندگان ایرانی با یک شرکت صاحب تکنولوژی در اروپاست. به عقیده من سازندگان داخلی و حتی مسئولینی که در این بخش هستند، نباید خیلی متعصبانه و البته بدون کارشناسی، تکنولوژی اروپایی را نفی کنند و در واقع شعار در این مسیر جواب نمی‌دهد.
وی ادامه داد: در ایران تولید برخی دستگاه‌ها برای تولیدکنندگان توجیه اقتصادی ندارد و در این صورت متاسفانه برخی از تولیدکنندگان مجبور می‌شوند تولیدشان را به سطحی برسانند که هزینه‌هایشان پایین بیاید و این مستقیما به کیفیت کار لطمه خواهد زد و نیز باعث خواهد شد اعتماد سرمایه‌گذار به تولیدکننده داخلی، از وی سلب شود.
این در حالی است که ما در ایران تولیدکنندگان فنی زیادی برای ساخت دستگاه در صنعت آرد و غلات داریم، افرادی که واقعا کار کرده و زحمت کشیده‌اند. قطعا اگر به درستی کار شده و سرمایه‌گذاری صورت گیرد و یک ترکیب مناسب از واردات و ساخت داخل داشته باشیم، به عقیده من بسیار موفق خواهیم شد. سازنندگان داخلی ما باید با یک شرکت تجاری و صنعتی درجه یک اروپایی همکاری کنند تا از این طریق تکنولوژی برتر وارد ایران شود.
نجفی با بیان اینکه تلاش من به شخصه همیشه این بوده که بالاترین تکنولوژی‌ها را به ایران بیاورم، تصریح کرد: اعتقاد من بر این است که لیاقت صنعتگران و سرمایه‌گذاران ما در ایران، بهره‌گیری از بالاترین کیفیت و تکنولوژی دنیاست. ما نباید به دلیل مشکلاتی که ممکن است در پی سیاست‌های بین‌المللی به ما تحمیل شود و نیز مشکلات اقتصادی داخلی را برایمان به وجود آورد، اجبارا به سمت تکنولوژی‌های درجه ۲ و ۳ برویم.
وی در پایان گفت: تلاش مجموعه پتکوس همیشه این بوده که سرمایه‌گذاران ایرانی، بهترین دستگاه با بالاترین کیفیت را داشته باشند. با همه مشکلاتی که در بحث ارزی کشور داریم و مشکلاتی که ممکن است در آینده نزدیک داشته باشیم، نباید بگذاریم یک صنعت پایه‌ای در کشور مانند غلات، لطمه بخورد و باید تکنولوژی را به کشورمان بیاوریم.

 

                                     تاریخ:      شنبه ١٤ مهر ١٣٩٧        ساعت:     ١٠:٣٧

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...