صفحه اصلی > گفتگو 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 

  ماشین‌سازی مرشدگوهر پیشگام ایجاد تحول در کیفیت تولید نان

  اختصاصی/ در صنعت ماشین‌سازی پخت نان و شیرینی در کشور، هستند تولیدکنندگانی که خوش درخشیده‌اند و به مجموعه‌ای موفق تبدیل شده‌اند. مجموعه ماشین‌سازی مرشدگوهر هم یکی از همان‌هاست که سابقه درخشانی در میان تولیدکنندگان نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم دارد.

            

صنایع ماشین‌سازی مرشدگوهر از سال 1355 با ساخت دستگاه‌های جانبی پخت نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم با امکاناتی محدود وارد قلمرو صنعت تولید ماشین‌آلات پخت نان شد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ماشین‌سازی مرشدگوهر کار نصب و راه‌اندازی تعداد زیادی از ماشین‌آلات وارداتی به کشور را آغاز کرد و همزمان به ساخت خط تولید کامل نان‌های حجیم هم پرداخت. مجموعه موفق مرشدگوهر، هم‌اکنون با تولید متنوع و کیفی ماشین‌آلات پخت نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم به یکی از سازندگان معتبر و صاحب‌نام ماشین‌آلات و تجهیزات پخت نان در کشور تبدیل گردیده است.
علاوه بر اینکه ماشین‌سازی مرشدگوهر نامی آشنا در صنعت نان کشور به شمار می‌آید، تا به امروز بیش از 200 خط تولید نان‌های فانتزی این شرکت به کشورهای مختلف از جمله عراق، رومانی، کشورهای آفریقایی و cis  هم صادر شده است و صادرات محصولات مرشدی کماکان ادامه دارد. 
ماشین‌سازی مرشدگوهر در دهه 70 اقدام به تاسیس مرکز آموزش نانوایان نمود اما متاسفانه به دلیل برخی مسائل و عدم همراهی مسئولین وقت، این مرکز تعطیل شد.
از سال 71، صنایع ماشین‌سازی مرشدگوهر یک واحد جدید با عنوان تحقیق و توسعه به منظور تحقیق برای بهینه‌سازی و توسعه تکنولوژی در ساخت ماشین‌آلات در تشکیلات خود ایجاد نمود و یکی از اعضای اصلی شرکت به طور تمام‌ وقت مسئولیت این واحد را برعهده گرفت تا کار تحقیق در خصوص دانش فنی روز و آگاهی از تحول‌ها و پیشرفت‌هایی را که در این زمینه در گوشه و کنار جهان روی می‌دهد، به انجام برساند.
در هر صنعتی، ارائه خدمات پس از فروش برای مشتریان، یکی از معیارهایی محسوب می‌شود که برای خرید دست به انتخاب می‌زنند بالاخص در صنعت ماشین‌آلات پخت نان که نیاز به ارائه خدمات پس از فروش ویژه‌تری دارند، ارائه این‌گونه خدمات در مجموعه صنایع ماشین‌سازی مرشدگوهر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. گروهی از تکنسین‌های ماهر شرکت همواره آماده‌اند تا به محض اعلام نیاز به ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان بپردازند.
محمود مرشدی، مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی مرشدگوهر و دبیر انجمن ماشین‌سازان پخت نان و شیرینی در گفت‌وگو با غلات نیوز بیان کرد: از ابتدای تاسیس، همواره تنوع در تولید و ساخت ماشین‌آلات جدید همگام با تکنولوژی روز دنیا برای رفع نیاز تولیدکنندگان صنعت نان، خط مشی شرکت ماشین‌سازی مرشدگوهر بوده است.
مرشدی افزود: متاسفانه در صنعت ماشین‌سازی پخت نان، تکنولوژی آن‌طور که شایسته است سرعت نگرفته و دلیل آن هم ناشی از فرهنگ مصرف نان در کشورمان است. ذائقه مردم در سطح جامعه به نان سنتی گرایش بیشتری دارد و عمدتا فرمت تولید این نوع نان‌ها به شکل سنتی باقی مانده است.
دبیر انجمن ماشین‌سازان پخت نان و شیرینی با بیان اینکه باید همواره به فکر به‌روز کردن دانش و تکنولوژی در این صنعت باشیم، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان باید به فکر نوآوری در ساخت تکنولوژی‌هایشان باشند و در نمایشگاه‌های مربوط به صنعت نان که در کشور برگزار می‌شود، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات جدید به جامعه نانوایان معرفی گردد.
مرشدی در پاسخ به این پرسش که مقوله استاندارد در ساخت ماشین‌آلات پخت نان در کشور چقدر مدنظر قرار می‌گیرد، گفت: متاسفانه هنوز آن‌طور که باید استاندارد ملی از سوی برخی تولیدکنندگان رعایت نمی‌شود که البته این مساله را نمی توان به همه تولید‌کنندگان نسبت داد و تولیدکنندگان زیادی هستند که ماشین‌آلات استاندارد تولید می‌کنند. لذا دستگاه‌های ذی‌ربط باید برای کنترل این مساله وارد عمل شوند به طوری که از فروش این دستگاه‌ها در بازار جلوگیری کنند و به نانوایان هم اجازه خرید دستگاه‌های غیر استاندارد داده نشود. 







 

                                     تاریخ:      سه شنبه ١٦ مرداد ١٣٩٧        ساعت:     ١١:٤٠

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...