صفحه اصلی > دستگاه سازان 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 

  صنایع پخت مشهد، پیشرو در حوزه کارآفرینی

  اختصاصی/در میان سازندگان ماشین‌آلات صنایع پخت نان و شیرینی، هستند تولیدکنندگانی که بسیار خوش درخشیده‌اند و در این صنعت به نامی آشنا تبدیل گشته‌اند. شرکت صنایع پخت مشهد یکی از همان‌هاست که در سال 1370 با هدف ساخت انواع ماشین‌آلات و تجهیزات پخت نان و شیرینی جهت تأمین نیازهای داخلی و حضور در بازارهای جهانی، در خراسان رضوی راه‌اندازی گردید.

            

صنایع پخت مشهد خیلی سریع پس از یک سال فعالیت در این عرصه با ارسال دستگاه‌های خود به کشورهای آسیای میانه در رده اولین صادرکنندگان ماشین‌آلات پخت نان قرار گرفت و هم اکنون از نظر وسعت و تنوع محصول، بزرگترین واحد طراح،  تولیدکننده و صادرکننده ماشین آلات پخت نان و شیرینی کشور به شمار می آید.
این شرکت در سال 72 برای اولین بار اقدام به ساخت دستگاه فر طبقه‌ای و فر تونلی تمام اتوماتیک پخت نان با استفاده از سیستم برق نمود و آن را به کشور سوئد صادر کرد که این امر از جمله اقدامات درخشان صنایع پخت مشهد در زمینه نوآوری به شمار می‌آید.
صادرات به کشور سوئد زمینه حضور شرکت صنایع پخت مشهد به بازار جهانی را بیشتر فراهم کرد. پس از آن در سال 76 دستگاه تمام اتوماتیک این شرکت به دلیل برخورداری از کارایی مناسب به شهر مونیخ آلمان صادر گردید.
شرکت صنایع پخت مشهد اولین و در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده دستگاه‌های نانوایی در استان خراسان رضوی است و ماشین‌آلات این شرکت هم‌اکنون در کشورهای سوئد، امارات، عربستان، ترکمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، افغانستان، استرالیا، قرقیزستان، عراق، کانادا، آمریکا، ترکیه، آذربایجان، روسیه، انگلستان، کره جنوبی، عمان، فیلیپین، مالزی، گرجستان، تایلند، هلند، نیوزلند، ازبکستان، لبنان، اتریش، آلمان، ارمنستان، نروژ و بحرین موجود است.
صنایع پخت مشهد با تکیه بر تخصص و تجربه مهندسین داخلی توانسته محصولات خود را علاوه بر اقصی ‌نقاط کشور به بیش از 38 کشور در 5 قاره جهان صادر کند.
ابوالقاسم اسحاق‌آبادی، مدیرعامل شرکت صنایع پخت مشهد در گفت‌وگو با غلات نیوز خاطرنشان کرد: صنایع پخت مشهد همواره در جهت تولید ماشین‌آلات پخت نان با هدف ارتقاء کیفیت، بهبود مداوم محصولات و تأمین نیازمندی‌های مشتری گام برمی‌دارد. این مجموعه سعی نموده با ورود به بازار هدف همواره توجهی خاص به نیازهای مشتری داشته باشد. ضمن اینکه حضور در بازار جهانی هم از مهم‌ترین اهداف کشور به شمار می‌آید.
وی ادامه داد: در واقع برای ورود به بازار هدف ابتدا نیاز بازار را مورد توجه قرار می‌دهیم و با توجه به آن، اقدام به طراحی محصول جدید و یا هماهنگ‌سازی توان و قابلیت‌‌های محصولات با بازار صادراتی و بازار داخلی خواهیم کرد که از جمله آن می‌توان به ساخت دستگاه پخت انواع نان حجیم با استفاده از انواع سوخت گاز، گازوئیل و یا چوب برای بازار صادراتی و داخلی اشاره نمود.
اسحاق‌آبادی در ادامه با بیان اینکه برای ارتقاء کیفیت و جلب بازار و حفظ مشتری، توسعه واحد R&D باید همواره مد نظر قرار گیرد، گفت: شرکت با توجه به کیفیت و تحقیقات در زمینه کاهش ضایعات نان، اقدام به تأسیس واحد تحقیق و توسعه نموده که در آن تمامی محصولات تولیدی، مورد بررسی و مهندسی قرار گرفته و در جهت بهبود و ارتقاء توان، طراحی و بهینه‌سازی خواهند شد و نیز با بررسی بازار و شناخت نیازها، طراحی و ساخت محصولات جدید مورد بررسی و اقدام قرار خواهد گرفت. سپس کلیه محصولات جدید را مورد آزمایش و اقدام به تصدیق طراحی نموده و در نهایت مجوز تولید انبوه صادر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت صنایع پخت مشهد در بخش دیگری از سخنانش به دغدغه‌ها و موانع پیش روی تولیدکنندگان اشاره نمود و در این‌باره از بخشنامه‌هایی که مسئولین دولتی یک شبه و بدون کارشناسی صادر می‌کنند، اظهار گله‌مندی کرد.
وی در ادامه همچنین با اشاره به جایگاه ماشین‌آلات ایرانی در کشورهای اروپایی درباره روش‌های حمایتی دولت از تولیدکنندگان اظهار کرد: قبل از هر چیز دولت باید تولیدکنندگان را اعتبارسنجی کند و بر اساس آن تولیدکنندگان را از پرداخت مالیات معاف نماید.
اسحاق‌آبادی با بیان اینکه حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های خارجی می‌تواند به ورود تکنولوژی در این صنعت کمک کند، گفت: چندین سال است که از اجباری شدن استانداردها در صنعت ماشین‌آلات صنایع غذایی (پخت نان و شیرینی) می‌گذرد اما متأسفانه این استانداردها هنوز اجرایی نشده‌اند.
صنایع پخت مشهد در طول دوران فعالیت خود همواره موفق به اخذ جوایز و گواهینامه‌های بسیاری گردیده ونیز  بارها به عنوان واحد نمونه صنعتی، واحد نمونه استاندارد  و همچنین واحد صادرکننده نمونه معرفی شده که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است؛
•    بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع ماشین‌آلات پخت نان در ایران
•    اولین و تنهاترین دارنده گواهینامه بین‌المللی 2008-9001 ISO
•    اولین و تنها صادرکننده ماشین‌آلات پخت نان به اروپا
•    اولین و تنها صادرکننده ماشین‌آلات پخت نان به استرالیا
•    دارنده گواهینامه‌های متعدد در حوزه ثبت اختراع
•    اولین دارنده 5 نشان استاندارد ملی ایران در تولید ماشین‌آلات پخت نان
•    صرفه‌جویی در مصرف برق و کاهش چشمگیر ضایعات نان
•    توسعه واحد R&D و تولید محصولات جدید با توجه به نیاز بازار
•    کمک به افزایش 10 درصدی اشتغال در سال گذشته
شرکت صنایع پخت مشهد به عنوان عضو کمیته تدوین استاندارد ملی به واحد نمونه صنعتی استان خراسان رضوی در سال 85 تبدیل شده و یکی از 500 شرکت برتر صادرکننده ایران در زمینه ماشین‌آلات پخت نان است همچنین عضو کانون نان‌های صنعتی ایران بوده و علاوه بر اینکه جوایز و افتخارات بسیار دیگری هم کسب نموده، در سال 89 به عنوان واحد نمونه برتر در استان خراسان رضوی و در سال‌های 89 و 90 به عنوان کارآفرین نمونه در این استان شناخته شده است.

 

                                     تاریخ:      دوشنبه ٥ شهريور ١٣٩٧        ساعت:     ٠٩:٤٦

 


خروج




دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...