صفحه اصلی > یادداشت 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 

  آغاز به کار سامانه آرد سایر مصارف از ابتدای دی‌ماه در کشور

  اختصاصی/ با توجه به آغاز به کار سامانه آرد سایر مصارف از ابتدای دی‌ماه در کشور شرکت بازرگانی دولتی ایران مفادی را تنظیم و رعایت و اجرای آنها را در فرایند اجرای سامانه ملزم دانسته و نیز به سراسر کشور ابلاغ گردیده است.

            

به گزارش غلات نیوز طبق قانون می‌بایست تمام عملیات فروش آرد کارخانجات در سامانه مذکور عرضه و ثبت گردد و هیچ عذری از اینکه کارخانه‌ای به هر نحوی خارج از سامانه اقدام به فروش آرد نماید مورد پذیرش نبوده و حکم توزیع خارج از شبکه مصرف و تخلف تلقی می‌گردد.
مواد اعلامی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران به شرح ذیل می‌باشد؛
1-    با توجه به اینکه عرضه آرد کارخانجات بر مبنای گندم خریداری شده از شرکت غله و خدمات بازرگانی استان یا بورس کالا می‌باشد، بنابراین حداکثر میزان عرضه آرد با توجه به گندم در اختیار از محل‌های اعلامی می‌باشد.
2-    با توجه به بند یک و اینکه هنوز سامانه گسترش نوین (سیفا) با سامانه آرد سایر مصارف متصل نگردیده لذا تا زمان برقراری این اتصال می‌بایست مقدار فروش گندم به هر کارخانه علاوه بر سامانه گسترش نوین، در سامانه سایر مصارف نیز ثبت شود تا امکان عرضه آرد بر مبنای گندم خریداری شده توسط هر کارخانه فراهم گردد. یادآوری می‌گردد این موضوع صرفاً تا زمان اتصال سامانه‌ها به یکدیگر انجام می‌پذیرد و پس از اتصال، ضمن اطلاع‌رسانی، تبادل اطلاعات (فروش گندم به کارخانجات) از طریق سامانه‌ها به صورت سیستمی انجام خواهد شد.
3-    مقدار گندم عرضه شده در بورس (مصارف صنف و صنعت) توسط اداره کل هماهنگی توزیع و فروش در سامانه اختصاص و مدیریت می‌گردد.
4-    مقدار گندم فروخته شده (گندم 9000 ریالی مصارف نان) در سامانه گسترش نوین (سیفا) بایستی توسط آن شرکت یا دفاتر نمایندگی در سامانه سایر مصارف ثبت گردد.
5-    مانده حمل نشده گندم خریداری شده کارخانجاتی که تا تاریخ 1/10/97 تحویل کارخانجات نشده‌اند نیز علاوه بر مقدار خرید گندم جدید (موضوع بند 4) به عنوان گندم در اختیار کارخانه لحاظ شود.
6-    در صورت اطمینان از مانده گندم خریداری و حمل شده توسط کارخانه‌ای که هنوز مبادرت به تولید آرد آن ننموده یا آرد آن هنوز به فروش نرسیده، بر مبنای گندم محاسبه و به عنوان موجودی گندم اول دوره (1/10/97) لحاظ و با احتساب بندهای 4 و 5 در سامانه آرد سایر مصارف ثبت گردد.
7-    از آنجایی که قیمت خرید آرد مصرف‌کنندگان واحدهای صنف و صنعت شامل 9% ارزش افزوده می‌گردد، ضمن اطلاع‌رسانی یادآوری نمایید اطلاعات فروش آرد سامانه در اختیار سازمان امور مالیاتی استان‌ها نیز قرار خواهد گرفت.
8-    به منظور شروع عملیات فروش آرد در سامانه آرد سایر مصارف، نسبت به شارژ گندم آن استان بر اساس متوسط عملکرد و فروش آن شرکت در سامانه گسترش توسط اداره کل هماهنگی و نظارت آرد و نان اقدام می‌گردد. لیکن چنانچه تقاضای واحدهای خبازی از کارخانه‌ای فراتر از سهمیه در نظر گرفته شده باشد نسبت به شارژ مجدد سهمیه آن کارخانه با رعایت میزان توان تولید اقدام شود.
9-    نظر به اینکه، سامانه مذکور بر اساس مقدار آرد فروخته شده و تبدیل آن به گندم عمل نموده و از سقف گندم خریداری شده هر کارخانه کسر می‌نماید لذا بایستی با رعایت مفاد بند 8 و 9 بخشنامه شماره 51914/05 مورخ 28/8/97 نسبت به فروش مجدد گندم به کارخانجات اقدام گردد.
10-    به منظور اعمال نظارت بر عملکرد کارخانجات آردسازی و واحدهای خریدار آرد (صنایع نان و غیرنان) توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، امکان ایجاد کاربری و رمز عبور از طریق شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی و دفاتر نمایندگی برای سازمان‌های مذکور فراهم گردیده است.
11-    در صورت مشاهده تخلف از سوی کارخانجات، مراتب به اداره کل هماهنگی و نظارت آرد و نان گزارش تا اقدام لازم در جهت غیرفعال نمودن آن در سامانه به عمل آید.
12-    چنانچه واحد مصرف‌کننده آرد (واحد خبازی و ...) به هر دلیلی کد کاربری یا رمز عبور خود را فراموش کرد با مراجعه به اتحادیه و یا شرکت غله و خدمات بازرگانی یا دفاتر نمایندگی شرکت، نسبت به اخذ کد کاربری و رمز عبور جدید اقدام نماید.
13-    چنانچه کارخانجات آرد کد کاربری یا رمز عبور خود را فراموش کرده باشند، مراتب از طریق انجمن صنفی کارخانجات آرد به اداره کل هماهنگی و نظارت آرد و نان منعکس تا نسبت به رفع مشکل اقدام گردد.
14-    به منظور ساماندهی و میزان مصرف واقعی آرد واحدهای خبازی استان، دسترسی شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی استان‌ها در سامانه آرد سایر مصارف باز شده بنابراین با توجه به اطلاعات اتحادیه‌های مربوطه از میزان مصرف واحدهای خبازی آن استان، میزان آرد مورد نیاز را استخراج و با مراجعه به سامانه آرد سایر مصارف در فیلد میزان آرد مصرف ماهیانه سقف خرید هر واحد را وارد نموده تا مصرف‌کنندگان آرد بر اساس آن نسبت به خرید آرد مورد نیاز اقدام نمایند. (شایان ذکر است در حال حاضر سقف مجاز خرید آرد برای هر واحد مصرف‌کننده 200 کیسه آرد در ماه معادل 8000 کیلوگرم در نظر گرفته شده است. لذا در مواردی که این میزان نیاز به اصلاح دارد تغییرات لازم از سوی اتحادیه و با نظارت آن شرکت و یا دفاتر نمایندگی شرکت با توجه به میزان پخت واقعی قابل انجام است، به طوری که سقف کل خرید استان افزایش نیابد.
15-    با توجه به بند 14، رسیدگی به میزان مصرف واحدهای صنف و صنعت توسط اداره کل هماهنگی توزیع و فروش انجام خواهد شد بنابراین در صورت نیاز با هماهنگی آن اداره کل نسبت به ظرفیت‌سنجی واحدهای صنف و صنعت اقدام شود.

 

                                     تاریخ:      چهارشنبه ٢٨ آذر ١٣٩٧        ساعت:     ١٥:١٣

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...