صفحه اصلی > نان > نان 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 تحولات لبنان؛

  هشدار کمبود نان در لبنان/ آمریکا و فرانسه برای تشکیل دولت تحت حمایت خود وارد میدان شدند

  سازمان امنیت لبنان در بیانیه‌ای گفت که هشدارها در خصوص وجود مواد خطرناک در بندر بیروت را به مسئولان داده بود.

            

به گزارش غلات نیوز از ایرنا، سازمان امنیت لبنان امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای گفت که در آوریل سال گذشته میلادی در نامه‌ای به مقامات در خصوص وجود مواد شیمیایی خطرناک در بندر بیروت هشدار داده بود.
به نوشته المیادین، در این بیانیه‌ آمده است که سازمان امنیت لبنان پس از کشف ایرادهای امنیتی در انبار شماره 12 که محل آمونیوم نیترات بود، اقدام به تحقیق کرده و در نامه‌ای به مدیریت بیروت خواستار اجرای اقدامات لازم شد.
این نهاد لبنانی همچنین مدعی شد که تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع حادثه را انجام داده بود.
سازمان امنیت لبنان تأکید کرد که قانون تمامی کسانی که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده یا در مسیر انجام تحقیقات مانع ایجاد کند را تحت تعقیب قرار خواهد داد.
تا کنون در ماجرای انفجار بندر بیروت از 18 نفر بازجویی، 16 نفر هم بازداشت شده‌اند و تحقیقات از افراد دیگر نیز در جریان است.
پیش از این سازمان امنیت لبنان اعلام کرده بود که دایره تحقیقات و بازداشت‌ها فقط منحصر به کارمندان و مدیران بندر بیروت نیست و مسئولان بلندپایه را نیز در بر خواهد گرفت.

تازه‌ترین آمار قربانیان انفجار بیروت؛ 160 کشته و 20 مفقود
وزارت بهداشت لبنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، تا کنون 160 نفر در انفجار هولناک بندر بیروت جان باختند و 20 نفر نیز هنوز مفقود هستند.
وزارت بهداشت لبنان، آمار زخمی‌ها را همچنان حدود شش هزار نفر اعلام کرد.

هشدار کمبود نان در لبنان
سازمان ملل متحد می‌گوید درباره احتمال اتمام نان در لبنان ظرف دو هفته و نیم آینده هشدار داده است.
سازمان متولی امور مربوط به غذا در سازمان ملل متحد روز دوشنبه درباره اتمام نان در لبنان ظرف دو نیم هفته آینده باراز نگرانی کرد.
«دیوید بیسلی»، رئیس برنامه جهانی غذا که برای ارزیابی تبعات انفجار بیروت به این شهر سفر کرده این هشدار را به این دلیل مطرح کرده که 85 درصد از گندم مورد نیاز لبنان از طریق بندر بیروت وارد این کشور می‌شود.
بیسلی در یک کنفرانس مجازی روز دوشنبه درباره محل انفجار بیروت گفت: «ما فکر می‌کنیم با همکاری ارتش لبنان می‌توانیم این منطقه را پاکسازی کنیم. تجهیزات زیادی را با هواپیما به آنجا منتقل کرده و هر کاری بتوانیم انجام خواهیم داد.»
رسانه‌های لبنان گزارش داده‌اند روز دوشنبه برای اولین بار از زمان وقوع انفجار مهیب هفته گذشته دو کشتی در بندر بیروت پهلو گرفتند. یکی از این کشتی‌ها حامل گندم بود.
بیسلی گفت: «برای اینکه نان سر سفره همه مردم لبنان باشد باید ظرف دو هفته آینده یک کشتی حامل 17500 تُن آرد سفید وارد بیروت شود. [در صورت ورود چنین محموله‌ای] برای 20 روز نان تأمین خواهد شد.»

پارلمان لبنان تشکیل جلسه می دهد
پارلمان لبنان روز پنج شنبه آینده برای بررسی حالت فوق العاده در بیروت تشکیل جلسه می دهد.
نبیه بری، رئیس پارلمان خواستار برگزاری جلسه ای در ساعت 11 صبح روز پنج شنبه آینده در قصر اونیسکو به منظور بررسی دستور العمل مربوط به اعلام حالت فوق العاده در بیروت شد.

فرانسه خواهان تشکیل فوری دولت جدید لبنان شد
 به گزارش خبرگزاری رویترز؛ ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در بیانیه‌ای تشکیل فوری دولتی جدید در لبنان پس از اعلام استعفای نخست وزیر این کشور در پی خشم عمومی ناشی از انفجار عظیم بندر بیروت را خواستار شد.
در این بیانیه آمده است: «کاملا ضروری است که از این پس آمال مردم درباره اصلاحات و حکمرانی شنیده شود.»
وزارت خارجه فرانسه همچنین تاکید کرد که بدون انجام اصلاحات در لبنان، این کشور به سوی فروپاشی حرکت خواهد کرد و خواسته معترضان درباره انجام اصلاحات در این کشور باید پاسخ داده شود.
این وزارتخانه اعلام کرد که بازسازی بیروت و انجام اصلاحات بزرگترین چالش‌هایی است که دولت بعدی لبنان با آن مواجه است.
حسان دیاب، شامگاه امروز استعفای خود را تقدیم «میشل عون» رئیس جمهور لبنان کرد.
دیاب پس از تقدیم استعفای خود به رئیس جمهور لبنان گفت: «برخی تنها برایشان پیروزهای سیاسی و سخنان پوپولیستی اهمیت دارد. آنها بایستی از خودشان خجالت می‌کشیدند زیرا فسادشان این فاجعه را به وجود آورد. این افراد مصیبت حقیقی مردم لبنان هستند؛ اما آنها به اعتراضات اکتبر 2019 توجه نکردند این اعتراضات علیه آنها بود؛ اما آنها این را نفهمیدند. آنها تلاش کردند تقصیراتشان را به گردن دولت بیندازند و مسئولیت فروپاشی را به دولت تحمیل کنند».

ترامپ: در لبنان انقلاب رخ داده است
به گزارش شبکه خبری الجزیره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: اتفاقی که در لبنان رخ داد وحشتناک بود، اما اکنون در آنجا انقلاب وجود دارد.
ترامپ افزود: اتفاقی که در لبنان رخ داد موضوعی غم انگیز است و این اتفاق یکی از سخت‌ترین چیز‌هایی است که من دیدم.

آمریکا و فرانسه برای تشکیل دولت تحت حمایت خود وارد میدان شدند
منابع رسانه‌ای از سفر هیات آمریکایی به ریاست معاون وزیر خارجه به بیروت برای رایزنی‌ها درباره مسائلی چون تشکیل کابینه جدید لبنان و تعیین خط مرزی دریایی بین این کشور و فلسطین اشغالی خبر دادند.
یک روز بعد از اعلام استعفای «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان، منابع رسانه‌ای خبر دادند که هیات آمریکایی به ریاست «دیوید هیل» معاون امور سیاسی وزیر خارجه این کشور برای دیدار با مقام‌های لبنانی به بیروت سفر می‌کند.
به نوشته پایگاه اماراتی «نشنال»، برنامه سفر هیات آمریکایی از بیروت برای آخر همین هفته جاری برنامه‌ریزی شده و به رغم استعفای نخست‌وزیر لبنان انجام خواهد شد.
طبق این گزارش، هیل و هیات آمریکایی در این سفر درباره موضوعات کوتاه مدت و میان مدت مربوط به لبنان به ویژه بعد از انفجار اخیر در بیروت و استعفای نخست‌وزیر رایزنی و تبادل نظر خواهد کرد.
نشنال نوشت: «استعفای کابینه دیاب برای مقام‌های آمریکایی یک موضوع شگفت آور نبود چرا که آنها در حال رصد تحولات میدانی بیروت بودند و از سه شنبه هفته قبل (زمان قوع انفجار بیروت) در حال همکاری و هماهنگی با دولت فرانسه بوده‌اند».
به گفته یک مقام آمریکایی، برنامه سفر دیوید هیل به بیروت هنوز نهایی نشده است اما گفت‌و‌گوها در بیروت قرار است روز جمعه برگزار شود.
تشکیل دولت جدید لبنان، موضوع اصلی در دستور کار هیات آمریکایی در سفر به بیروت خواهد بود.
نشنال به نقل از کارشناسان خبر داد، تمدید ماموریت یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان)، تعیین خط مرزی دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی، تحقیق بین‌المللی درباره انفجار بیروت، اصلاحات اقتصادی مدنظر صندوق بین‌المللی پول از جمله دیگر موضوعات در دستور کار هیات آمریکایی خواهد بود.
این رسانه عربی همچنین خبر داد، قرار است در پایان ماه جاری «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک هم به بیروت سفر کند و رایزنی‌های واشنگتن با مقام‌های لبنانی را ادامه دهد.

هم نوایی عده‌ای در لبنان برای تشکیل دولت تحت حمایت فرانسه
یک شبکه لبنانی در گزارشی با بررسی اوضاع لبنان پس از استعفای حسان دیاب از تلاش عده‌ای در این کشور برای تشکیل دولتی تحت حمایت فرانسه پرده برداشت.
"محمد بوعبدالله" گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی تاکید کرد برخی از جریان‌های سیاسی به دنبال تشکیل دولتی در لبنان هستند که مورد حمایت طرف‌های خارجی و به طور مشخص فرانسه قرار داشته باشد. این همان چیزی است که "امانوئل مکرون"،رئیس جمهوری فرانسه در سفر خود به بیروت برای تحقق آن تلاش کرده است. مکرون همچنین می‌خواهد بر اساس مصالح فرانسه و مصالح غربی و آمریکایی امور لبنان را سر و سامان دهد.
محمد بوعبدالله افزود یکی از دلایل استعفای حسان دیاب وجود فساد گسترده در لبنان بود.
گزارشگر المیادین تصریح کرد، اگر طبقه سیاسی لبنان به توافقی دست پیدا نکنند اوضاع سیاسی لبنان از این که هست بغرنج‌تر نیز خواهد شد. در سایه شرایط دشواری که در لبنان وجود دارد این کشور نمی‌تواند بدون دولت باقی بماند، زیرا بدون دولت نمی‌توان به پرونده‌ها و امور فوری و در رأس آن‌ها شناسایی مسئولان فاجعه بیروت و مبارزه با فساد و خارج کردن کشور از بحران مالی خویش، سر و سامان داد.
محمد بوعبدالله در گزارش خود تاکید کرد، بدون تشکیل دولت جدید، کار دولت پیشبرد امور به طول می‌انجامد و چه دولت جدید تشکیل شود و چه نشود در هر دو حالت بازخواست مسئولان فاجعه بیروت خواستی مردمی است که سرنوشت آن با سرنوشت حل و فصل سیاسی امور مرتبط است.
این گزارشگر درباره انتخابات پارلمانی زودهنگام نیز گفت، "حسان دیاب"، نخست وزیر مستعفی لبنان پیشتر گفته بود که طی دو ماه این برنامه را در پیش خواهد گرفت، اما بر سر برگزاری انتخابات زودهنگام اجماع سیاسی وجود ندارد.
یکی از راه حل‌های مطرح شده جهت برگزاری انتخابات زودهنگام، تشکیل دولتی بی طرف است که بر انتخابات زودهنگام نظارت داشته باشد. این، پیشنهاد ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه است او خواهان آن شده است که انتخابات پارلمانی بر اساس قانونی غیرطائفه گرایانه انجام شود، قانونی که تصویب آن منوط به حساب گری‌های سیاسی و دقیق طرف‌های فعال سیاسی است.‌ای بسا برخی از جریان‌های سیاسی به دنبال تشکیل دولتی در لبنان باشند که مورد حمایت طرف‌های خارجی و به طور مشخص فرانسه قرار داشته باشد. این همان چیزی است که مکرون در سفر خود به بیروت برای تحقق آن تلاش کرده است. مکرون همچنین می‌خواهد بر اساس مصالح فرانسه و مصالح غربی و آمریکایی امور لبنان را سر و سامان دهد.
این گزارشگر المیادین در ادامه افزود، حال سوال این است که آیا مصلحت لبنان که به لحاظ مالی از هم فروپاشیده است و پایتختش به خاطر فساد بسیار درهم کوبیده شده است در پذیرش این رویکرد فرانسه است؟ از خارج نگاه‌ها به لبنان دوخته شده است و به دقت این کشور را زیر نظر دارند. لبنان هرچند به لحاظ مساحت جغرافیایی کشوری کوچک است، اما در محاسبات منطقه و بین المللی کشوری بزرگ محسوب می‌شود و این مساله باعث هرچه پیچیده‌تر شدن بحران‌های سیاسی این کشور می‌شود.

براندازی میشل عون به معنای آغاز جنگ‌های داخلی در لبنان است
معاون رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد تلاش برای براندازی میشل عون به معنای آغاز جنگ‌های داخلی در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ایلی فرزلی معاون رئیس پارلمان لبنان گفت: آنچه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در سفر به لبنان مطرح کرد، نشان دهنده خواست جامعه بین الملل است.
ایلی فرزلی افزود: براندازی میشل عون رئیس جمهور لبنان یا به معنای آغاز جنگ‌های داخلی و یا سنگربندی منطقه به منطقه خواهد بود.
معاون رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: طرح تشدید تنش‌ها در میان مردم لبنان، مسلما طرحی برای براندازی میشل عون و هدف اصلی آن ضربه وارد کردن به مسیحیان است که قدرت‌های تاثیر گذاری نیز در آن مشارکت دارند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد به معنای فروپاشی سازمان‌ها و نهاد‌های لبنانی خواهد بود. در صورت فروپاشی این نهاد‌ها نوعی سنگر بندی منطقه به منطقه در داخل لبنان صورت خواهد گرفت.
فرزلی با اشاره به سفر مکرون رئیس جمهور فرانسه به لبنان و روند تحولات و حوادث این کشور تصریح کرد: مکرون رئیس جمهور فرانسه با توجه به روابط خاصی که کشورش با لبنان دارد به عنوان سخنگوی جامعه بین الملل به لبنان سفر کرد. او به لبنان آمد تا از فروپاشی بزرگ و فروپاشی نهاد‌ها جلوگیری کند.

 

                                     تاریخ:      چهارشنبه ٢٢ مرداد ١٣٩٩        ساعت:     ١٢:١٧

 


خروج




دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...