صفحه اصلی > قنادی > شیرینی و شکلات 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 

  الزامات اساسی برای ساخت سوله انبار غلات؟

  قبل از این که اقدام به ساخت سوله انبار غلات کنید،باید باالزامات اساسی ذخیره غلات و بهترین محل برای نگهداری غلات آشنا باشید تا بتوانید بهترین سازه را برای انبار غلات خود ایجاد کنید. ما در این مقاله ضمن بررسی الزامات اساسی برای ساخت سوله غلات، شما را با معتبرترین شرکت سازنده سوله آشنا می کنیم، اگر به دنبال ساخت چنین سوله ای هستید، خوشبختانه در مکان مناسبی حضور دارید، توصیه می کنم این مقاله را حتما بخوانید.

            

عوامل متعددی وجود دارد که نوع سوله را برای ذخیره سازی غلات مشخص می کند برای مثال:
  •     مقدار غلاتی که باید در سوله انبار ذخیره شود
  •     نوع غلاتی که درسوله انبار ذخیره می کنید
  •     مقدار بودجه ای که برای ساخت سوله در نظر گرفته اید
  •     نوع هدفی که برای ذخیره غلات دارید
  • محل ذخیره سازی و امکانات ذخیره سازی
  • آب و هوای محیطی و منطقه ای
  •     و ...
همگی این موارد به نوعی روی انتخاب شما برای ساخت سوله نگهداری غلات تاثیر می گذارد و شما با پاسخ دادن به این سوالات می توانید مناسب ترین نوع سوله انبار غلات را برای خود بسازید. البته اگر تخصص لازم برای ساخت و انتخاب سوله نگهداری غلات را ندارید، جای نگرانی نیست زیرا سایت سوله ایران با متخصصان با تجربه و کاربلد خود می تواند به شما کمک کند تا بهترین سازه را برای نگهداری غلات خود انتخاب کنید.

 



از نظر الزامات و استانداردهای موجود، سوله انبار غلات باید موارد زیر را پوشش دهد:
  •     سوله مورد نظر باید از ورود مجدد رطوبت به دانه پس از خشک شدن جلوگیری کند (سازه باید کاملا عایق باشد)
  •     سوله مورد نظر بایداز ورود حشرات، جوندگان و پرندگان به داخل سوله جلوگیری کند
  •     دارای فضای کارآمد برای نگهداری و مدیریت آسان غلات باشد
  •     در برابر نیروهای مختلف محیطی مانند، طوفان، سیل و زلزله مقاوم باشد
  •     طول عمر بالایی در مقایسه با سوله های معمولی داشته باشد
  •     باید دهانه های طولانی تری را بدون ستون پوشش دهد تاماشین آلات حمل و نقل داخل سوله به راحتی بتوانند تردد کنند
  •     و ...
معمولا اکثر غلات به رطوبت بیش از حد حساس هستند و نمی توانند در دراز مدت رطوبت را تحمل کنند و رطوبت می تواند باعث فساد آنها شود؛ بنابراین یکی از نکات مهم ساخت سوله انبار غلات عایق بندی آن است. شما باید سازه ای را انتخاب کنید که به طور کامل در برابر رطوبت مقاوم باشد.
در بسیاری از کشورهای گرمسیری، میزان تعادل رطوبت بالاتر از سطح رطوبت ذخیره سازی ایمن است؛ بنابراین باید از یک سیستم مناسب برای سوله خود استفاده کنید.

 


در صورت برآورده شدن سه شرط زیر، نگهداری ایمن غلات به مدت طولانی امکان پذیرخواهد بود:
  •     اول این که، سوله شما باید از مواد و مصالح مناسب و متناسب با محیطی که در آن قرار دارد ساخته شود (بحث انرژی و مصالح هوشمند).
  •     دوم این که،مصالح به کار برده شده باید در برابر انواع مختلف عوامل مانند، نفوذ رطوبت، باران و ... مقاوم باشد.
  •     سوم این که، باید نوع سوله انبار غلات متناسب با نوع محصولی که ذخیره می کنید انتخاب و ساخته شود، برای مثال شرایط نگهداری برنج با سایر غلات تفاوت دارد و شما باید سوله مناسب برای هر یک از محصولات انتخاب کنید.
نکات مهم درخصوص طراحی و ساخت سوله انبار غلات؟
معمولادر استانداردها جهانی و داخلی، مساحت خاصی برای ساخت سوله انبار غلات مشخص نشده است و شما می توانید متناسب با فعالیت خود این نوع سازه ها را در مساحت های بزرگ تا ۱۰۰۰۰۰ متر مربع بسازید و فعالیت خود را شروع کنید.
هدف نهایی شما مشخص می کند که مساحت سوله غلات چقدر باشد، شما باید قبل از ساختن سوله برآورد کاملی از مقدار ذخیره غلات خود داشته باشید. برخی از سوله ها می توانندچندین هزار تن محصول را در خود برای طولانی مدت ذخیره کنند.
از نظر سازه ای معمولا سوله انبار غلات به صورت تک طبقه و و با ارتفاع معمولی حدود ۶ متر طراحی و ساخته می شود. سوله ها معمولابرای نگهداری و حفاظت فیزیک یانواع مختلفغلات در نظر گرفته می شوند. در زمینه ذخیره غلات، در درجه اول به غلات کیسه ای اشاره دارد. همچنین ممکن است شامل مواد و تجهیزات مورد نیاز برای بسته بندی و حمل غلات کیسه ای نیز باشد. اگرچه، در شرایط ایده آل، باید چنین مواردی به صورت جداگانه در داخل سوله طراحی شود؛ اما در اکثر کشورها سوله های ساخته شده برای انبار غلات به صورت ساده طراحی می شوند.
منظور از ساده بودن سوله های غلات یعنی مانند سایر سازه های فلزیپیچیدگی خاصی ندارند و کاربرد می تواند حتی بعد از گذشت سالهای زیاد کاربری آن را تغییر دهد.
شما باید روی مکان یابی سوله انبار غلات دقت داشته باشید. با این که محل تقریبی سوله انبار برای ذخیره غلات قبلاً تعیین شده است. با این حال، تعیین محل دقیق آن به مهندسان بستگی دارد. اگر قصد ساختن یک سوله بزرگ را دارید، در این مرحله مشارکت مهندسان عمران محلی باید مد نظر باشد.
برای انتخاب یک سایت مناسب برای ساخت سوله انبار غلات، باید عوامل متعددی را در نظر گرفت. در وهله اول توپوگرافی منطقه باید مورد مطالعه قرار گیرد. ترجیح داده می شود که سوله را در زمین هموار، به طور ایده آل کمی بالاتر از منطقه اطراف که دارای زهکشی خوب است و مستعد سیل نیست، احداث کرد. باید از مکان های پایین اجتناب شود. اگر یافتنیک سطح مسطح دشوار است، باید کمترین ناحیه موج دار یا شیب دار را انتخاب کنیدو سایت باید در امتداد خطوط کانتور جهت گیری شود تا میزان تسطیح و پر شدن انجام شود.
سپس تعیین ویژگی های خاک مهم است: ظرفیت باربری آن، مقاومت در برابر تراکم و ویژگی های زهکشی. هرگز روی خاکهای ماسه ای سوله خود رااحداث نکنید، زیرا این خاکها ضعیف هستند و حتی برای انبارهای کوچک نیز ظرفیت کافی را ندارند. سوله و رویکردهای مربوط به آن باید توسط یک سیستم زهکشی موثر محافظت شود و محل مورد نظر شماباید بتواند چنین سیستمی را در خود جای دهد.

 

آیا محیط اطراف روی سوله انبار غلات تاثیر می گذارد؟
بله محیط بیشترین تاثیر را روی سوله غلات دارد و معمولا طراح و سازنده با توجه به شرایط محیطی سوله را طراحی می کند. اگر می خواهیدبیشتر با این موضوع آشنا شوید ادامه مقاله را لطفامطالعه کنید.
علاوه بر موارد گفته شده شما باید برای دسترسی آسان و جابجایی غلات، سوله انبار غلات خود را تا حد امکان در نزدیک یه یک جاده اصلی قرار دهید. همچنین مهم است که اطمینان حاصل شود که رویکردهای مربوط به سوله اجازه حرکت و مانور آسان وسایل نقلیه در اطراف آن را می دهد. این بدان معناست که علاوه بر مساحتی که سوله باید اشغال کند، باید فضای قابل استفاده زیادی در اطراف آن وجود داشته باشد. همچنین، با نگاه به آینده، باید فضای کافی برای احداث انبارهای اضافی و ساختمانهای تاسیساتی را نیز در نظر بگیرید.
سوله های غلات، شامل یک طبقه، دیوارها، یک سقف و یکیا چند ورودی هستند. با این حال، آنها می توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند و در محل های مختلف ساخته شوند؛ و ممکن است شامل موارد دیگر مانند هواکش ها، پنجره ها، روشنایی مصنوعی و غیره باشد.
دقت داشته باشید که هنگام برنامه ریزی ساخت سوله متفاوت برای نگهداری غلات،باید همراه سایر عوامل مربوط به محل، کاربرد مورد نظر و غیره را به صورت دقیق مورد توجه قرار دهید.
شما باید اهمیت فوق العاده ای برای سوله خود قائل شوید تا اطمینان حاصل کنید که کیفیت غلات ذخیره شده در سوله شما تحت تأثیر عوامل فیزیکی مانند رطوبت و گرما قرار نمی گیرد. در صورت امکان شما باید از متخصصان این کار کمک بگیرید، اگر به دنبال یک شرکت معتبر در زمینه ساخت سوله انبار غلات هستید، می توانید با خواندن ادامه مقاله شرکت مورد نظر را پیدا کنید.


 

برای ساخت سوله انبار غلات چرا باید ما را انتخاب کنید؟
سایت سوله ایران جایی است که شما می توانید خدمات استثنایی در زمینه ساخت سوله انبار غلات دریافت کنید. این شرکت معتبر با ارائه راهکارهای منطقی و اصولی توانسته قیمت ساخت سوله های خود را به شدت کاهش دهد و مشتریان خود را راضی کند.
شرکت بانک سوله ایران بیش از سه دهه است که سوله های برتر با بالاترین کیفیت وبا مساحت های بزرگ و کوچک را در کشوربه مشتریان ارائه می دهد. همه سوله های برتر ما در کشور توسط نهادهای مربوطه تأیید و بازرسی شده اند. تمام سوله های ساخته شده توسط شرکت بانک سوله ایران توانسته اند به خوبی الزامات اساسی در این حوزه را پاسخ دهند، برای این که طبق استانداردهای روز دنیا و توسط نیروهای متخصص و کاربلد طراحی شده اند.
شرکت بانک سوله ایران پیشرو در طراحی، مونتاژ و تحویل سوله های ذخیره سازی با کیفیت و مقرون به صرفه است. بانک سوله ایرانیک شرکت حرفه ای و متخصص محور با تأکید بر کیفیت و خدمات است. ما به این حقیقت افتخار می کنیم که بسیاری از مشتریان جدید ما همواره از خدمات ما راضی هستند.


 



بانک سوله ایران شهرت خود را مدیون سازه های با کیفیت و مقرون به صرفه و دیگر خدمات استثنایی خود می داند. این شرکت معتبر راه حل های خوبی برای ساخت سوله انبار غلات در فضای باز را برای مشتریان ارائه می دهد. نیازهای ساختمان سوله برای هر فرد منحصر به فرد است. در طول این سالها بانک سوله ایران به مشتریان خود اطمینان داده است که این نیازها را برآورده می کند.
اگر به دنبال ساخت سوله انبار غلات هستید، تیم حرفه ای و متخصص ما می تواند به شما کمک کند. شما می توانید به صورت سفارشی انواع مختلف طرح های سوله را از بانک سوله ایران خریداری کنید. ما سازه هایی متناسب با نیاز های کاری شما را به صورت پیش ساخته تولید و در محل پروژه مونتاژ می کنیم.
همین امروز با ما تماس بگیرید تا یک مشاوره رایگان در خصوص سوله غلات از ما دریافت کنید. کارشناسان ما به صورت شفاف قیمت ها را در اختیار شما قرار می دهند و مزیت های سوله تولید شده در شرکت بانک سوله ایران را در اختیار شما قرار می دهند.
مهم نیست که شما به دنبال سوله برای نگهداری غلات، تجهیزات باغبانی یامیوه هستید، ما می توانیم در شرکت بانک سوله ایران کمک کنیم تا بتوانید مناسب ترین سوله را با قیمت ارزان برای خود بسازید. ما سوله انبار غلات را در سبک های منحصر به فرد طراحی و تولید می کنیم، فقط کافیست به ما اعتماد کنید و از خدمات ما استفاده کنید.
 بانک سوله ایران می تواند نیازهای منحصر به فرد شما را برآورده کند. همه سوله های ما از مواد هوشمند و به روز با کیفیت خوب ساخته می شوند. ما می توانیم با توجه خواسته و نیاز شما پنجره های اختیاری، کرکره،طرح های معماری، درهای دوجداره فایبرگلاس و موارد دیگر را به سوله انبار غلات شما اضافه کنیم.



 

                                     تاریخ:      سه شنبه ٤ آبان ١٤٠٠        ساعت:     ١٠:٤١

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...