Strategies for using chocolate in baked goods and snacks
چالش استفاده از شکلات در محصولات نانوايي و قنادي
امروزه دسترسي به شکلات بسيار راحتتر از گذشته شده و تقريباً همهجا ميتوان آن را يافت. در بسياري از شيريني ها و اسنک ها طعم آن قابل تشخيص است اما لحاظ نمودن شکلات در يک محصول نيازمند انتخاب مواد تشکيل دهنده از طيف وسيعي از مواد شکلاتي است که از سوي تهيه کنندگان پيشنهاد ميشود. تمايلات و سلائق در حال تکامل مشتريان نيز توليدکنندگان را بر آن ميدارد تا در رابطه با منابع و سلامت محصولات نوآوريهايي را در نظر بگيرند.
شکلات داراي ماهيتي استاندارد است. محصولاتي را که حائز اين استانداردها نباشند، نميتوان به عنوان شکلات در نظر گرفت. شکلات از ترکيبات کاکائو که شامل کره کاکائو، کاکائو و چربي شکلات است، تشکيل ميشود. انواع شکلاتهايي که اين استانداردها را ندارند، انعطافپذيري بيشتري داشته و از ترکيب شکر،چربي گياهي، کاکائو، امولسيون و طعم دهنده تهيه شدهاند. مهمترين تفاوت بين روکش ترکيبي و روکش شکلات، منبع چربي آنهاست. (چربي گياهي در مقابل کره کاکائو).
آخرين گرايشها
پروتئين بر انتخاب نوع شيريني و اسنک از سوي مصرفکننده اثر ميگذارد. تکه هاي پروتئيني موجود در روکشهاي شکلاتي و ترکيبي، راهکاري فوقالعاده است که اين خواسته مشتري را تأمين ميکند. همچنين، به منظور توليد يک شيريني يا اسنک فانتزي و محبوب ميتوان از ترکيبات شکلات و کره بادام زميني استفاده نمود.
در حال حاضر در رابطه با شکلات، که انتخاب شماره يک براي محصولات پروتئيني است، بيشترين تأکيدروي قابليت سيرکنندگي آن است. علاوهبراين، استفاده از انواع ميوه ها و گياهان خوراکي در فراورده هاي شکلاتي در حال افزايش است و موجب تازگي و سلامت محصولات ميشود. استفاده از ترکيبات جديد از قبيل پرکننده هايي با طعم کلم و شکلات حاوي چغندر در کيک هاي سنتي هويج در حال افزايش است.
طبق گزارش مينتِل، 47 درصد از مصرف کنندگان آمريکايي خود را افرادي خوشخوراک معرفي ميکنند که همواره به دنبال ترکيبات خلاقانه اي از قبيل شير شکلات پرتقال خوني همراه با نمک دريايي قرمز هاوايي،هستند!
برچسب پاک و شفاف نيز مسألهاي قابل بررسي است. از آنجا که توجه به محصولات داراي برچسب پاک در حال گسترش است، مصرفکنندگان تمايل بيشتري به کاکائو و شکلات ارگانيک نشان ميدهند. ترکيبات کاکائويي ارگانيک بدون استفاده از سموم و آفتکشهاي شيميايي توليد ميشوند.
موج جديد
برخي از تهيهکنندگان شکلات به تلاشهاي خود در زمينه منبعيابي جهت منحصر به فرد نمودن محصولاتشان ادامه ميدهند. در واقع، مصرفکنندگان بسيار مشتاقند که بدانند محصولات مصرفيشان از کجا آمده و چطور تهيه شده است. در اروپا، تنوع زيادي در محصولات شکلاتي رژيمي و فاقد لاکتوز وجود دارد.
افزايش مصرفکنندگان آگاه به سلامت محصول، در حال تأثيرگذاري بر اين صنعت است. حدود 48 درصد از مصرفکنندگان شکلات در کانادا اظهار ميکنند که تمايل بيشتري به مصرف محصولات با ارزش غذايي بالاتر دارند و در همين راستا نيز حدود 17 درصد از خريداران محصولات شکلاتي در آمريکا سلامت را به عنوان اصليترين عامل هنگام خريد اعلام نمودهاند.
در پاسخ به اين گرايش، توليدکنندگان ارزشهاي تغذيه اي و سلامت شکلات را افزايش داده و بر ترکيبات داراي کيفيت بالا تمرکز ميکنند. آنها همچنين به توسعه ترکيباتي با ميزان شکر کمتر و درصد کاکائو بيشتر اقدام نمودهاند. از اين قبيل اقدامات ميتوان به جايگزيني چربيهايي که منجر به کاهش ميزان کالري ميشود و روکشهايي که چربي پايينتري دارند، اشاره نمود. دنياي شکلات در حال ارائه اخبار جديد در حوزه طعمها، عملکردها، و نوآوريهاي عرصه سلامت است. توليدکنندگان شکلات راهکارهاي خلاقانه اي براي پاسخ به سلائق مشتريان و حمايت مسئولانه از کشاورزان ارائه مينمايند. پيشبيني شده است که تا سال 2020 بازار شيرينيهاي شکلاتي به ميزان 22 ميليارد دلار رشد خواهد داشت. اين ميتواند خبر خوبي براي طرفداران شکلات باشد.
تاریخ: يکشنبه ١٢ شهريور ١٣٩٦ ساعت: ١٥:٢٥
پربازدیدترین
گزارش
آخرین اخبار
نرخ ارز
گفتگو
نظرسنجی
|