صفحه اصلی > اخبار جهان 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 Storage and handling projects

  پروژه‌های ذخیره‌سازی و کار با غلات

  در حالی که وضعیت کنونی ویروس همه‌گیر کووید 19 ممکن است نیاز به ذخیره غلات و امکانات ذخیره‌سازی را طی ماه‌های پیش رو بیشتر کند، تامین‌کنندگان تجهیزات ذخیره غلات که به تحقیقات ورد گرین پاسخ داده‌اند، بر این نظرند که همان‌طور که دنیا وارد وضعیت نرمال جدیدی می‌شود، نیازهای جدیدی نیز به وجود می‌آید.

            

به گزارش غلات نیوز و به نقل از ورد گرین، این موقعیت به وجود آمده، بحران جدیدی است که با بحران‌هایی که پیش‌تر با آن‌ها برخورد داشته‌ایم، هیچ شباهتی ندارد. این بحران یک جنگ نیست و بحران بر سر مسائل دیگر هم نیست. یکی از تامین‌کنندگان بیان می‌کند: ما شاهد موج V با فروپاشی شدید و یک ریکاوری سریع در بخش صنایع غذایی هستیم که منجر به حداقل 25 درصد کاهش فروش در سال جاری می‌شود و خوشبختانه در سال بعد به حالت نرمال برمی‌گردد.
بر اساس تجربه‌ای که از بحران‌های گذشته به دست آورده‌ایم، هجوم ناگهانی سرمایه به پروژه‌های کشاورزی را شاهد خواهیم بود. مردم احتیاج خواهند داشت تا نیازهای اولیه خود را برآورده ساخته و گروه‌های سرمایه‌گذاری نیز مایل خواهند بود تا روی پروژه‌های ایمن مانند صنایع غذایی سرمایه‌گذاری کنند.
ما همچنین شاهد افزایش در پروژه‌هایی هستیم که عموم مردم روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند که هدف آن ثابت نگه داشتن قیمت‌ها و جلوگیری از آشفتگی و احساس ناامنی است.
تامین‌کننده دیگری بیان کرد که بعضی پروژه‌ها به تاخیر افتاده‌اند زیرا مشتریان تمرکز بیشتری روی این موضوع دارند که از تجهیزات کنونی‌شان به بهترین نحو استفاده کنند. مشتریان ممکن است به دنبال گزینه‌هایی برای تعمیر تجهیزات، سنسورها یا سیستم‌ها در کوتاه‌مدت باشند تا اینکه بخواهند آن‌ها را جایگزین کنند اما به هرحال تکنولوژی‌های جدیدتر دارای مزایایی هستند که قابل پرداخت و به راحتی قابل استفاده است. تکنولوژی‌های بدون سیم و نرم‌افزارها می‌توانند به سیستم‌های کنونی افزوده شده یا جایگزین سیستم‌های قدیمی ‌شوند که همیشه تقاضا برای آن‌ها وجود دارد. ما همگی یاد گرفته‌ایم که باید در مورد مکانی که می‌توانیم کارمان را در آن به انجام برسانیم، منعطف باشیم بنابراین نرم‌افزارهایی که به ارائه داده برای هرکس و در هر جایی می‌پردازند، اولویت اول استفاده هستند تا مردم را ایمن نگه دارند.
بیشتر تولیدکنندگان بیان می‌کنند که کارخانه‌ها و سازه‌های تولیدی‌شان به خوبی در این دوران عمل می‌‌کند و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در آن‌ها رعایت می‌شود تا کارمندان نیز ایمن بمانند. یکی از تامین‌کنندگان نیز بیان کرده است که دائما در حال ایمن کردن پروژه‌های جدید و همچنین کارمندانشان بوده و خوش‌بین هستند که شانس در نیمه دوم سال به آن‌ها روی می‌آورد. همراه با ویروس همه‌گیر کووید19، تامین‌کنندگان تاثیرات توافقات تجاری جدید، تعرفه‌ها و غیره ناشی از آن را حس می‌کنند. یکی دیگر از تامین‌کنندگان این نکته را بیان کرد که آن‌ها به دقت قیمت محصولات، سلامت جوامع و توسعه عرضه و تقاضای جهانی را زیر نظر دارند. مشتریان بخش ذخیره نیاز به راه‌حل‌ها و سیستم‌های تخصصی‌تر مانند دستگاه‌های خنک‌کننده و غیره دارند علاوه بر این، بعضی از آن‌ها در حال ذخیره‌سازی محصولات جدید یا محصولاتی هستند که قبلا کمتر به آن‌ها توجه داشتند. محصولات جدید همیشه چالش‌هایی را برای صنعت ذخیره به همراه دارند که باید ابزار مخصوص آن‌ها توسعه یابد. یکی دیگر از تامین‌کنندگان بیان می‌کند: همان‌طور که کارخانه‌های ذخیره غلات با زنجیره تامین غذایی یکپارچه می‌شوند، نیاز به دیجیتاله شدن و همگام شدن با تکنولوژی نیز بیشتر می‌شود. ارتباطات بی‌سیم و مانیتورینگ از راه دور باعث می‌شود تمایل به کار و کنترل از راه دور، افزایش یابد.
هر تکنولوژی که کار از راه دور را برای فرد بهتر کند بدون اینکه تماس‌های زیادی با دیگران صورت بگیرد، توجه کمپانی‌ها را به خود جلب می‌کند. مشتریان همچنین می‌خواهند علاوه بر کنترل بیشتر در انرژی مصرفی‌شان، ذخیره نیز صورت گیرد.
کارخانه‌ها در حال برنامه‌ریزی برای آینده هستند. تحقیقات زیادی در حال انجام گرفتن است که همراه با آن تست تکنولوژی‌های مختلف نیز صورت می‌گیرد. در بعضی مناطق جهان نیاز به ساخت و ساز در حوزه ذخیره‌سازی احساس می‌شود که از جمله آن می‌توان آفریقا را نام برد که جمعیت آن در حال افزایش است. نیاز به کارخانه‌های غلات مناسب در این مناطق دیده می‌شود تا بتوانند به مرور زمان غلات را ذخیره کنند بدون اینکه به هدر برود. خاورمیانه، جنوب شرق آسیا و شرق اروپا نیز شاهد افزایش سفارش برای این کارخانه‌ها هستند. انواع کارخانه‌های مشهور که در حال فعالیت هستند شامل کارخانه‌های آرد، کارخانه‌های خوراک دام و سویا می‌شوند. همان‌طور که تجهیزات نصب شده کمپانی‌های حمل و تخلیه محصولات در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی به پایان چرخه عمر خود نزدیک می‌شوند، تقاضا برای تجهیزات و سیستم‌های جدید در سال‌های آینده افزایش می‌یابد.

 

                                     تاریخ:      يکشنبه ١٨ آبان ١٣٩٩        ساعت:     ٠٩:٥٣

 


خروج




پربازدیدترین

دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...