صفحه اصلی > سیلو 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 

  گزارش کامل غلات نیوز از رونمایی سیلوی 60 هزار تنی کارخانه آرد نادر

  روز گذشته مراسم افتتاح سیلوی 60 هزار تنی کارخانه آرد نادر با حضور یوسفی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک، دکتر علیرضا کریمی رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار، دکتر حسین یزدجردی نایب رئیس هیأت مدیره کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار

            

، مهندس مرتضوی رئیس انجمن آردسازان ایران، ایزدیار رئیس انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران، اصغر دمیرچیلی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی سیلوداران، علیرضا اصغرزاده سرپرست حراست مرکزی و دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و جمعی دیگر از مسئولین و دست اندرکاران صنعت آرد برگزار شد.
در ابتدا یوسفی، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک به همراه سایر مدیران و مسئولین صنعت گندم، آرد و نان کشور از کارخانه آرد نادر بازدید به عمل آوردند و پس از قرائت آیاتی از کلام‌ا... مجید، یوسفی به همراه دکتر کریمی، سیلوی 60 هزار تنی را افتتاح نمودند.

در مراسم افتتاحیه، سلیمانی رئیس هیأت مدیره کارخانه آرد نادر بیان کرد: سنگ بنای کارخانه آرد نادر از سال 1371 گذاشته و کارخانه در سال 1374 افتتاح شد و در آن زمان نزدیک به 2 میلیارد تومان سرمایه صرف کارخانه گردید.
کارخانه آرد نادر فاقد سیلو بود که ما تصمیم به احداث سیلو گرفتیم و با کمک‌ها و راهنمایی‌های دکتر دمیرچیلی، 13 سیلوی 12 هزار تنی اوبیال را وارد کشور نمودیم و تا کنون بیش از 40 درصد این ظرفیت در کارخانه به بار نشسته است.
سلیمانی گفت: در بحث اشتغال‌زایی، طبق برآوردهایی که ما داشته‌ایم با احداث این سیلو به صورت مستقیم و غیرمستقیم بیش از 400 نفر اشتغال به کار خواهند داشت.

در ادامه، مرتضوی رئیس انجمن آردسازان ایران اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در صنعت آردسازی بسیار حائز اهمیت است، این است که ما در کنار هر کارخانه آرد محلی را به عنوان استراحت و نگهداری گندم داشته باشیم.
وی ادامه داد: در دهه 70 کشور در زمینه ذخیره‌سازی گندم دارای مشکلاتی بود و گندم‌ها روی زمین انباشته می‌شد اما طی دستوری که مقام معظم رهبری دادند، به منظور جلوگیری از اسراف در زنجیره گندم، آرد و نان، سهم کارخانه‌ها نسبت به این مسأله این بود که آنها را مدرن کنیم و سیلو و محل مناسبی را برای نگهداری و استراحت گندم داشته باشیم.
مرتضوی افزود: اگر هرکدام از 300 کارخانه آردسازی در کشور، 20 هزار تن سیلو داشته باشد که جمع ظرفیت آنها 6 میلیون تن بشود، با توجه به اینکه ما در فصل خرید 4 میلیون تن گندم مصرف می‌کنیم و آن فضایی که به منظور ذخیره‌سازی گندم احتیاج خواهیم داشت بیش از 6 میلیون تن نیست، من فکر می‌کنم بخش خصوصی از عهده انجام این تکلیف خیلی مهم یا همان اداره زنجیره گندم، آرد و نان، برخواهد آمد.
رئیس انجمن آردسازان ایران تصریح کرد: هرکس باید به نوعی خودش را در این جهاد بزرگ سهیم بداند و سهم ما، اشتغال‌زایی و ایجاد صنعت مدرن و شایسته نام ایران است و باید کاری را که مردم بر عهده‌مان گذاشته‌اند و بسیار هم حساس است، از ابتدا تا انتها درست انجام دهیم.
مرتضوی گفت: یکی از پایه‌های توسعه صنعت آردسازی و توسعه کشور، داشتن ذخایر مناسب غلات مورد نیاز کشور است که در حال حاضر این مهم به دست توانای همکاران ما در صنعت آردسازی به نحو احسن انجام شده و دولت در این زمینه کمک‌های بسیار ارزنده‌ای نموده است و من فکر می‌کنم امکانات دولت باید برای روز مبادا باشد و ما اجازه دهیم که بخش خصوصی وظیفه‌اش را درست انجام دهد.
در ادامه یوسفی، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک بیان کرد: آسیابانی شغل بسیار شریفی است و من به همه عزیزانی که در این صنعت سرمایه‌گذاری نموده‌اند تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت دارم.
در بخش پایانی مراسم افتتاحیه سیلوی 60 هزار تنی کارخانه آرد نادر، دکتر کریمی گفت: بخش خصوصی به تعهدات خودش عمل کرده و می‌کند و از حالا به بعد وظیفه بر دوش بخش دولتی است که با اندیشه،  عدالت و پویایی درست نسبت به روند این کار توجه بیشتری را داشته باشد که اگر اقتصاد بخش خصوصی به درستی نچرخد پشتوانه‌ای نخواهند داشت و من فکر می‌کنم فقط شما می‌توانید به عنوان پشتوانه این بخش باشید.

وی خطاب به یوسفی ادامه داد: با اندیشه پاکی که شما دارید، همه به شما امیدوار هستیم. دست به دست هم دهیم و نان سالم و مأکولی را در سفره‌های مردم بنشانیم.
پس از مراسم افتتاحیه از مهمانان پذیرایی شد. در این بخش نیز حامد گودرزی، مدیرعامل کارخانه آرد نادر از مهمانان و از یوسفی به همراه هیأت همراه تشکر نمود و گفت: شرکت تولیدی آرد نادر در سال 1374 با مجوز روزانه 500 تن به بهره‌برداری رسید و در سال 91 با مدیریت اینجانب و هیأت مدیره جدید با هدف بهینه کردن و ارتقاء کیفیت آرد و نان فعالیت خود را آغاز نمود و در این زمینه به تعویض دستگاه‌های پاکسازی و جایگزینی ماشین‌آلاتی از شرکت بولر پرداخت و با راه‌اندازی آزمایشگاهی مجهز و کادری مجرب آغاز به فعالیت نمود.
وی ادامه داد: امید آن را داریم که این شرکت با توجه به تصمیمات هیأت مدیره و اهداف درازمدت خود در آینده نزدیک بتواند یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آرد استان تهران باشد و در زمینه صادرات محصولات هم بتوانیم فعالیت نماییم. این امر میسر نمی‌شود مگر با تلاش مجموعه آرد نادر و حمایت‌های شما که ما را تنها نمی‌گذارید.
در ادامه یوسفی خاطرنشان کرد: امروز در کارخانه آرد نادر شاهد بهره‌برداری از ظرفیت 60 هزار تنی سیلوی ذخیره‌سازی بوده‌ایم و خوشبختانه آمار ظرفیت ذخیره‌سازی در کشور خوب است و در وضعیت مطلوبی قرار داریم. طرح توسعه این طرح هم در حال اجراست و مقرر گردیده که تا  130 هزار تن سیلو در کارخانه آرد نادر احداث گردد.
وی ادامه داد: امیدواریم امروز که در بحث کیفی نگهداری گندم خودکفا شده‌ایم، بخش دولتی هم بتواند حمایت‌های لازم را از این صنعت داشته باشد.

یوسفی گفت: یکی از بحث‌هایی که این روزها خیلی مطرح است، بحث کیفیت گندم است و اینکه گندم کیفی تحویل کارخانه‌های آردسازی دهیم که انصافاً شرکت بازرگانی دولتی ایران و به تبع آن شرکت‌های مناطق چهارده‌گانه تمام تلاش خود را در این امر، هم در فصل خرید و هم در بحث اختلاط گندم‌ها و تحویل آن به کارخانه‌ها داشته‌اند و البته واحدهای کنترل کیفی کارخانه هم باید نظارت‌های لازم را داشته باشند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک ادامه داد: شاید هنوز آن چیزی که صاحبان صنعت انتظار دارند، برآورده نشده اما انصافاً تمام تلاش همکارانم در حوزه بخش دولتی این بوده که خواسته کارخانه‌های آردسازی را برطرف کنند.
وی افزود: توفیقی که ما به دنبالش هستیم بدون کمک شما حاصل نخواهد شد و حتماً حضور فعال شما را می‌خواهد و اینکه شما به عنوان بازوی ما در کنارمان باشید و از لحاظ تکنیک و مباحث علمی به ما مشاوره دهید تا با کمک هم بتوانیم به ایده‌آل‌هایی که مد نظر داریم، نزدیک شویم.
یوسفی اظهار کرد: هفته گذشته اعلام کردم که حتماً در کارگروه تخصیص سهمیه‌ها و بررسی مسائل آرد و نان باید از کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار، انجمن آردسازان و همچنین اتحادیه‌های نانوایان هم دعوت شود چرا که در کیفیت محصولی که به دست مردم می‌رسد، مؤثر هستند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک در بخش پایانی سخنانش خطاب به مدیران آردسازی گفت: مسئولیت شما به عنوان تولیدکننده آرد و اینکه بتوانید محصولی کیفی ارائه دهید، برای ما بسیار حائز اهمیت است. ما از همین‌جا اعلام می‌کنیم که کمک‌های لازم را به کارخانه آرد نادر خواهیم کرد.
در بخش بعدی، مرتضوی، رئیس انجمن آردسازان ایران گفت: شغل ما شغلی بسیار حساس است چرا که روزانه 300 هزار نفر محصول کارخانه آرد را مصرف می‌کنند بنابراین سلامت و حیات و ممات آنها به این کار بستگی دارد.
وی بیان کرد: در حکومتی زندگی می‌کنیم که به اسم نامی جمهوریت و اسلامیت مزین است و در بیعت ولایت فقیه هستیم و من با اطمینان به شما می‌گویم که ایشان نسبت به تولید و غذای مردم و نسبت به مسکن و آینده نسل ایرانی حساسیت خاصی دارند.
وی خطاب به مدیران آردسازی گفت: هرچه شما این گندم را پاک‌تر کنید و آرد پاک‌تری تحویل مردم دهید، ثروتمندتر خواهید شد.
رئیس انجمن آردسازان ایران خطاب به مسئولین فنی خاطرنشان کرد: در شغل ما غفلت جایز نیست. یک مسئول آزمایشگاه و یک مدیر کارخانه نباید در کارشان غفلت کنند. هرکس که از طرف مدیر کارخانه برای انجام کار غیراستاندارد تحت فشار است، به من مراجعه کند؛ ما کوچک‌ترین اغماضی نسبت به آرد مردم نمی‌کنیم.
مرتضوی در خاتمه گفت: من به تنها جایی که توصیه می‌کنم وسواس از واجبات است، در کارخانه آردسازی است.
در خاتمه این بخش، دمیرچیلی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی سیلوداران ضمن تشکر از بزرگان صنعت آرد که در این مراسم حضور یافتند، اظهار کرد: از جناب سلیمانی تشکر می‌کنم که تلاش نموده و سرمایه‌گذاری کرده و امروز بهترین تکنولوژی را در بحث ذخیره‌سازی گندم ایجاد کرده است.
وی افزود: سازه‌ای که امروز در کارخانه آرد نادر افتتاح شد، جزو سازه‌های برتر کشورمان و مجهز به تکنولوژی نانو است. این سازه تا 50 سال قابلیت ترمیمی دارد و در بحث سایش‌ها بسیار موفق عمل می‌کند.
دمیرچیلی گفت: مشکلاتی که در بحث ذخیره‌سازی کشورمان بوده با چنین تشکیلاتی مرتفع خواهد شد.












 

                                     تاریخ:      چهارشنبه ١ آذر ١٣٩٦        ساعت:     ١٠:٥٥

 


خروج




دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...