صفحه اصلی > نان > اتحادیه 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 معاون استاندار:

  کردستان کمبودی در بحث آرد و نان ندارد

  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان گفت: هیچگونه کمبودی در حوزه آرد و نان در استان وجود ندارد و ازدحام در نانوایی‌های برخی از شهرها بیشتر به دلیل جو روانی ایجاد شده است.

            

به گزارش غلات نیوز از ایرنا، خالد جعفری در نشست شورای آرد و نان استان کردستان اظهار داشت: این جو روانی موجب می‌شود برخی به خرید بیشتر از حد معمول بپردازند و موجب ازدحام و صف در شهری همچون سقز شود.

وی افزود:‌ در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم اما برای ما جنگ روانی هم در رسانه‌ها ایجاد می‌کنند که باید مراقب این بخش هم باشیم تا اثر منفی نگذارد.

جعفری اضافه کرد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی و علوفه ممکن است موجب شود برخی از دامداری‌ها و مرغداری‌ها از آرد هم استفاده کنند که باید نظارت در این حوزه افزایش یافته و با متخلفین برخورد شود.

وی با بیان اینکه افزایش خرید نان تعادل عرضه و تقاضا را برهم می‌زند یادآور شد: بر اساس مصرف سرانه هر شهرستان، آرد تامین می‌شود که اگر آرد تامین شده از چرخه خارج شود دچار کمبود می‌شویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان تاکید کرد: نباید تولید آرد در استان به شکلی باشد که خبازان ما تمایل به استفاده از آرد تولیدی نداشته باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این نشست گفت: علاوه بر عوامل روانی ممکن است عرضه خارج از شبکه و یا انتقال نان پخت شده به دیگر مناطق وجود داشته باشد که بر ازدحام در نانوایی‌ها منجر می‌شود.

محمد دره‌وزمی افزود: رصد نحوه توزیع آرد و پخت نان در نانوایی‌های شهرستان‌های مختلف در اولویت روسای صنعت معدن و تجارت با همکاری فرمانداران قرار گیرد.

وی اضافه کرد: خرید گندم و تهیه آرد برای دولت کیلویی بیش از سه هزار تومان هزینه دارد اما آن را به قیمت ۸۰۰ تومان در اختیار خبازان قرار می‌دهد بنابراین کسی حق ندارد سهم مردم را خارج کند و شایسته نیست این سهمیه به صورت کامل به مردم نرسد.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه همه سهمیه آرد توزیعی در استان بیشتر از متوسط کشوری بوده است، یادآور شد: سرانه تخصیص آرد برای هر نفر در استان ۹.۸ کیلوگرم است که رقم کمی نیست.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان هم گفت: استان کردستان در میان پنج استان تولیدکننده اصلی گندم قرار دارد و تولید مازاد آن هم استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

جمال صالحی با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون قیمت فروش گندم یارانه‌ای یکسان بوده و تغییر قیمتی در آرد و نان نداشته‌ایم اضافه کرد: میانگین آرد توزیعی در کردستان در مقایسه با اکثریت قریب به اتفاق استان های دیگر بیشتر است.

وی افزود: گندمی که در اختیار بسیاری از کارخانه‌های آرد در استان قرار می‌گیرد گندم امانی دولت است و برای حمل و نقل از آنها دریافت نمی‌شود.

سقز تحت تاثیر استان همجوار قرار گرفت

برخی از فرمانداران شهرستان‌های استان هم که از طریق ویدئوکنفرانس به جلسه پیوسته بودند در شورای آرد و نان کردستان شرایط شهرستان خود را شرح دادند.

فرماندار شهرستان سقز گفت: حدود یک هفته شهر سقز تحت تاثیر شهرستان‌های همجوار در استان آذربایجان غربی که در آنجا تفاوت قیمتی دارد، قرار گرفته بود.

کامیل کریمیان افزود: این شائبه ایجاد شده بود که قرار است نان در سقز هم گران شود و برخی از خانواده‌ها با این ذهنیت که با این گرانی نان کمیاب می‌شود به نانوایی‌ها هجوم بردند.

وی اضافه کرد: به ۲۰ نانوایی‌ مجوز دادیم که تا پاسی از شب کار کنند تا این جو روانی از بین برود بنابراین این نیاز وجود دارد که سهمیه‌های نانوایی ها افزایش پیدا کند.

کریمیان اظهار داشت: هیچگونه خروج آرد از شهرستان سقز گزارش نشده است و نگرانی از این جهت وجود ندارد بنابراین نمی‌توانیم بگوییم به دلیل کاهش عرضه آرد در نانوایی‌ها شاهد ازدحام بودیم.

فرماندار شهرستان مریوان نیز در این نشست گفت: بر اثر جو روانی ایجاد شده در مریوان هم حدود سه روز شاهد ازدحام در برخی از نانوایی‌ها بویژه در حواشی شهر بودیم که رفع شده است.

آرتیکاس اقبال افزود:‌ برخی از نانوایی‌ها به کیفیت آرد معترض بودند که آرد با کیفیت بهتر در اختیار آنها قرار داده شد و مشکل خاصی در حوزه توزیع آرد و نان وجود ندارد.

رییس اتحادیه خبازان شهرستان سنندج هم در این نشست گفت: طی ۲ ماه بازرسی و سرکشی در برخی از نانوایی‌ها تخلفاتی مشخص شد که برخورد صورت گرفت.

ناصر اسدی اظهار داشت: در نتیجه این بازرسی‌ها از ۱۲ نفر از صاحبان خبازی تعهد محضری گرفته شد، ۲۸ مورد تذکر کتبی دریافت کرده، سهمیه ۳۸ خبازی قطع شد و ۱۰ مورد هم سهمیه نانوایی کاهش یافت.

 

                                     تاریخ:      چهارشنبه ٢٣ مهر ١٣٩٩        ساعت:     ١٠:١٧

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...