صفحه اصلی > نان > اتحادیه 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم:

  دولت به جای سنگ‌اندازی، موازی با ما گام بردارد

  اختصاصی/ محمدجواد کرمی اظهار کرد: اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم همواره برای افزایش کیفیت در صنف تلاش می‌کند و قاعدتا دولت هم باید موازی با ما در جهت پیشرفت صنف گام بردارد اما متاسفانه در حال حاضر دولت به جای حمایت، سنگ جلوی راهمان می‌اندازد و به دلیل عدم حمایت‌های دولت، انگیزه ما هم برای ادامه مسیر از بین خواهد رفت.

            

رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم در گفت‌وگو با غلات نیوز درباره روند فعالیت آکادمی نان تصریح کرد: افتتاحیه آزمایشی آکادمی انجام شده اما از لحاظ سخت‌افزاری مشکلاتی وجود داشت که مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک طی بازدید از آکادمی طبق دستور مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران وعده بازسازی کامل را به ما دادند. درحال حاضر ماشین‌آلات قدیمی کاملا در حال تخلیه هستند و آکادمی در حال بازسازی است و طی دو الی سه ماه آینده افتتاح رسمی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: برای آموزش بخش حجیم با آکادمی ملی نان آلمان صحبت کرده‌ایم و طی وعده‌هایی که به ما داده‌اند، هر ماه یک مدرس از کشور آلمان به ایران خواهد آمد. برای تدریس در بخش سنتی هم از اساتید پیشکسوت داخلی استفاده خواهیم کرد.
کرمی درباره کیفیت آرد نانوایان حجیم و نیمه حجیم بیان کرد: در حال حاضر گندمی که در کارخانه‌ها تبدیل به آرد می‌شود صرفا از محل گندم‌های داخلی است. ما برای تولید نان حجیم نیاز به آردی با گلوتن و پروتئین بالا خواهیم داشت که با توجه به نوع گندم‌های داخلی، چنین آردی عمدتا به دستمان نمی‌رسد لذا به منظور تولید آرد با گلوتن و پروتئین بالا نیاز است که بخشی از گندم مورد نیاز آردسازی به جهت اختلاط کیفی از طریق واردات گندم‌های خارجی تامین شود که متاسفانه در شرایط فعلی مسئولین امر اجازه واردات را صادر نمی‌کنند.
رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ما یک اپلیکیشن را برای اعضای صنف طراحی کرده‌ایم و نانوایان از طریق این اپلیکیشن به سامانه شرکت تعاونی اتحادیه وصل خواهند شد ضمن اینکه اپلیکیشن قابل اتصال به سامانه بانک سپه هم خواهد بود و مسئولین دولتی می‌توانند از طریق آن، خرید آرد را تحت نظارت و کنترل قرار دهند.
کرمی با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های اساسی صنف ادامه داد: اصلی‌ترین دغدغه نانوایان حجیم در شرایط فعلی بازار، تامین مواد اولیه با نرخ بسیار گران است. در شرایط فعلی حدود 60 درصد به نرخ بهبوددهنده‌ها اضافه شده و مواد اولیه روغن و شکر نیز افزایش چند برابری داشته‌اند چنانکه در حال حاضر هم در بازار قابل دسترسی نیستند. متاسفانه تولیدکنندگان، ارائه مواد اولیه را در بازار محدود کرده‌اند و نظارتی هم روی این مساله صورت نمی‌گیرد.
رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم اظهار کرد: سال 89 با اجرای طرح آزادسازی 20 درصدی، نانوایان صنف حجیم و نیمه حجیم در رسته نانوایان آزادپز قرار گرفتند. در حال حاضر نانوایان حجیم آردشان را به صورت اعتباری از کارخانه‌ها خریداری می‌کنند اما خرید از طریق سامانه این اجازه را به نانوایان نخواهد داد و  پرداخت هزینه قبل از صدور حواله و به صورت نقدی باید انجام شود.
اگر دولت قصد دارد خرید آرد حجیم را در قالب سامانه ایجاد کند، باید سرمایه درگردش آن را برای نانوایان از قبل تامین نماید یا اینکه اجازه دهد خرید آرد همچون روال حاکم باشد. در حال حاضر تمایل همه اعضای صنعت آرد و نان به اجرای طرح آزادسازی است اما گویا متاسفانه دولت با سامانه‌ای کردن خرید آرد نانوایان حجیم و نیمه حجیم، قصد دارد با تصدی خود، مجدد به این بخش ورود کند.
کرمی در ادامه با بیان اینکه لازمه کیفیت، ایجاد رقابت است، بیان کرد: ما به دنبال ایجاد یک فضای رقابتی سالم هستیم. قاعدتا در فضای رقابتی سالم است که می‌توان کیفیت را به دست آورد. تا زمانی که رقابت ایجاد نشود هزاران بخشنامه و دستور‌العمل هم که صادر کنند و جلوی احداث نانوایی را بگیرند، کیفیت تحقق نخواهد یافت.
وی در ادامه با بیان اینکه درصورت آزادسازی صنعت آرد و نان، رقابت و انگیزه ایجاد و در نهایت منجر به افزایش تنوع محصول و البته کیفیت خواهد شد، گفت: کیفیت نان به مواد اولیه، ماشین‌آلات به‌روز و استاندارد و نیروی انسانی آموزش‌دیده برمی‌گردد. متاسفانه در صنعت آرد و نان، این سه فاکتور مهم و اساسی چندان رعایت نمی‌شود.


 

                                     تاریخ:      چهارشنبه ٢١ شهريور ١٣٩٧        ساعت:     ١٠:١٣

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...