صفحه اصلی > نان > سنتی 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در جشنواره نان طیب:

  حفظ امنیت غذایی کشور در صدر نگاه مسئولین است

  اختصاصی/ یزدان سیف گفت: ما برای تامین غذای جامعه با هیچ کس شوخی نداریم و حتما ضرایب امنیتی لازم برای حفظ امنیت غذایی کشور در منظر مسئولین کشور است. امروز کشور در شرایط خطیری قرار دارد اما همواره حفظ امنیت غذایی کشور در صدر نگاه مسئولین است.

            

به گزارش غلات نیوز به نقل از ستاد خبری جشنواره نان طیب در ادامه مراسم مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت:  غذای طیب یک موضوع مهم و حیاتی در زندگی بشر است و باید از موسسه کیفیت رضوی به واسطه ترویج یک معروف در جامعه و تلاش برای تعریف یک برند در حوزه غذا تشکر کنم.
 وی با بیان اینکه امروزه در حوزه مواد غذایی و کالاهای دیگر چیزی به نام کمبود در کشور نداریم، افزود: کل ارزش زنجیره گندم و آرد و نان تولیدی در کشور غریب به 44 هزار میلیاردتومان است ( پولی که مردم می پردازند)
وی با اظهار این مطلب که در کشور حجم تولید نان و غذایی که مردم مصرف می کنند60 هزار میلیارد تومان است. افزود از این میزان ، غریب به 16 هزار میلیاردتومان هم به عنوان یارانه نقدی از سوی دولت پرداخت می شود و از سال آینده  نیز، به واسطه افزایش قیمت خرید تضمینی گندم،  این هزینه نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ما غریب به 5 و نیم میلیون هکتار از زمین های زیر کشت مان در کشور مختص به گندم است که از این میزان 8/3میلیون هکتار آن دیم و مابقی کشت آبی است و 600 هزار کشاورز در سطح کشور مشغول به کشت گندم هستند.
وی افزود: در فواصل خرید غریب به هزار و 200 مرکز خرید در کشور فعال
 می شود که در هر مرکز خرید بین 5 تا 10 نفر نیرو شاغل مشغول به فعالیت هستند.
 مجموعا کشور از 800 کارخانه آردسازی و سیلوی ذخیره سازی گندم برخوردار است. همچنین  مجموع صنعت گندم، آرد ونان در طول سال برای غریب به یک میلیون و 300 هزار نفر در کشور شغل ایجاد نموده است.
سیف در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: خوشبختانه در ظرف چهارسال گذشته از گندم داخلی در صنعت آرد ونان استفاده شده و واردات نداشته ایم، البته امسال چند اتفاق در حوزه کشاورزی رخ داد، نخست اینکه در بازه زمانی آبان  تا فروردین ماه سال آبی خوبی را پشت سر گذاشتیم و منابع آبی کشور فراهم شد و مناطق گرمسیر کشور با کشت بسیار خوبی در حوزه تولید مواجه شدند اما در کنار این مساله متاسفانه غریب به یک میلیون تن گندم مناطق گرمسیر کشور به دلیل سیل از بین رفت، از سوی دیگر تنش دمایی و کاهش بارندگی ها در فواصل زمانی اردیبهشت تا تیرماه موجب کاهش تولید در مناطق سردسیر شد. از طرف دیگر قیمت گذاری صنف و صنعت به گونه ای بود که بسیاری از کارخانجات راغب بودند خودشان گندم ها را از کشاورزان خریداری کنند و در این بخش استقبال زیادی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در ادامه بیان کرد: ما برای اینکه آرد کیفی به دست نانوایان برسد اول باید زنجیره گندم مان را تقویت می کردیم که در این راستا از سال 95 به بعد سامانه خرید گندم از کشاورزان را به گونه ای قرار دادیم که بدانیم چه کشاورزی در چه روستایی گندم خود را با چه کیفیتی به ما تحویل داده است.
 در اولین سالی که من به شرکت بازرگانی دولتی ایران ورود کردم اطلاعات کشاورزانی را که به دولت گندم فروخته بودند در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دادیم  و غریب به 8 هزار نفر برای  فقط مروجین آموزش در حوزه سن زدگی برگزار کردیم و همچنین در حوزه کشاورزان غریب به بالای  50 هزار نفر نیز آموزش ها ارائه شد و توانستیم 300 هزار تن سن زدگی را در کشور به 56 هزار تن برسانیم.
 وی افزود: دومین اقدام ما نگهداری گندم های سن زده به صورت جداگانه بود و سومین کار ما در حوزه کیفیت این بود که تلاش کردیم تا واریته هایی از گندم که مناسب آرد خبازی است شناسایی و  توسط مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی معرفی شوند.
سیف با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه کارخانجات آرد و لجستیک عنوان کرد: در زنجیره مزرعه کشاورز تا کارخانه آرد هرچقدر حلقه های واسط میان آن ها زیادتر باشد کیفیت گندم پایین تر خواهد آمد لذا ما تلاش کردیم اولویت خرید گندم را به مراکز خرید دائم تخصیص دهیم از این جهت کرایه حمل بابت تحویل گندم به این مراکز به کشاورزان تخصیص دادیم.
ما در سال جاری 65 میلیاردتومان کرایه حمل به کشاورزان تخصیص دادیم تا گندم هایشان را به جای تحویل به مراکز حمل به سیلوها و کارخانجات آرد تحویل دهند.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در ادامه، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای استانداردسازی مراکز خرید،آموزش متصدیان آزمایشگاه مراکز خرید و تلاش برای کنترل کیفیت گندم در غالب سیستم، بیان کرد: کیفیت گلوتن و پروتئین گندم های خریداری شده امسال بین 10 و نیم تا 8/13 درصد و هکتولیتر گندم ها 72 تا 85 بوده است و همچنین سن زدگی گندم ها به یک صدم درصد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه آسیابانی تلاش کردیم کارخانجات آرد در تولید آرد با مشکل مواجه نباشند و طلبکار دولت نباشند. ( در حال حاضر مطالبات کارخانجات به صورت اقساط پرداخت می گردد). همچنین زمینه رقابت را میان کارخانجات ایجاد کردیم به این صورت که امروز نانوایان حق انتخاب خرید آرد را از کارخانجات استان دارند.  
سیف خطاب به نانوایان خاطرنشان کرد: امروز سامانه خرید گندم به شما این اجازه را می دهد که در سطح استان از هر کارخانه ای که کیفیت بهتری دارد خرید آرد خود را انجام دهید.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابراز کرد: تیم های بازرسی ما از هفته آینده با همکاری وزارت بهداشت و سازمان صنعت و  معدن از واحدهای نانوایی بازدید و از  آردهای توزیع شده  نمونه گیری و با استاندارد تطبیق خواهند داد و در صورتی که آرد کارخانه ای از کیفیت لازم برخوردار نبود کد مربوطه کارخانه در سامانه خرید آرد بسته خواهد شد. این اقدام هم اکنون در تهران آغاز شده و از هفته آینده در کل کشور اجرایی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در خاتمه به سوالات و انتقادات نانوایان در خصوص استانی شدن سامانه فروش آرد سایر مصارف پاسخ داد.
گفتنی است همایش تخصصی پرسش و پاسخ چالش های فنی و کیفی حوزه نان نیز با حضور دست اندرکاران صنعت آرد ونان در مشهد برگزار گردید.
 


 

                                     تاریخ:      يکشنبه ١٩ آبان ١٣٩٨        ساعت:     ١٦:١٨

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...