صفحه اصلی > نان > سنتی 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 مدیر کنترل کیفیت کارخانه آرد دانه‌سایان:

  دولت باید فرهنگ تولید و مصرف نان سبوس‌دار را اجباری کند

  اختصاصی/ مهسا سیگارچی یزدی با بیان اینکه دولت باید فرهنگ‌ تولید و مصرف نان سبوس‌دار را اجباری کند، گفت: کارخانه‌ها باید مجبور به تولید آرد سبوس‌دار و نانوایان نیز مجبور به تولید نان سبوس‌دار شوند. قطعاً در صورت اجبار این امر، فرهنگ مصرف نان سبوس‌دار در جامعه به مرور تبدیل به عادت خواهد شد.

            

مدیرکنترل کیفیت کارخانه آرد دانه‌سایان در خصوص شرایط گندم‌های ورودی به استان کرمان در گفت‌وگو با غلات نیوز اظهار کرد: خوشبختانه با اتخاذ حمل و نقل ریلی در استان، گندم‌ها از این طریق وارد کرمان می‌شوند و مشکلاتی که در گذشته بابت حمل و نقل گندم داشته‌ایم، تسهیل یافته است. ضمن اینکه به لحاظ تأمین گندم کیفی هم شرکت غله استان عملکرد بسیار مثبتی داشته و تلاش می‌کند تا حد ممکن گندم‌های باکیفیتی در اختیار کارخانه‌های استان قرار دهد.
سیگارچی یزدی با اشاره به اینکه در تولید آرد باکیفیت تا حدودی نیاز به استفاده از اصلاح‌کننده‌های آرد خواهد بود، بیان کرد: زمانی که گندم‌ها از لحاظ گلوتن سطح ضعیفی داشته باشند و نیز با توجه به اینکه شرایط رعایت خواب گندم در کارخانه‌های آرد و واحدهای صنفی نانوایی فراهم نیست، اصلاح‌کننده‌های آرد می‌توانند به منظور افزایش کیفیت آرد، جایگزین این امر شوند.
وی در ادامه در خصوص اشاعه فرهنگ تولید و مصرف نان سبوس‌دار در جامعه گفت: متأسفانه دیدگاه عموم جامعه نسبت به نان این است که هرچه رنگ آن روشن‌تر باشد، کیفیت بهتری دارد. در صورتی که اگر درصد سبوس نان بالاتر باشد (البته سبوس در آرد)، تأثیر بسزایی بر ارتقای سطح سلامت جامعه خواهد داشت. در این راستا کارخانه‌ها تلاش می‌کنند با تولید آرد سبوس‌دار، فرهنگ مصرف نان سبوس‌دار را بین عموم جامعه رواج دهند اما متأسفانه هنوز این فرهنگ آن‌طور که باید، میان مردم و نانوایان جا نیفتاده و رسانه‌ها باید با جدیت بیشتر برای این امر خطیر وارد عمل شوند.
مدیرکنترل کیفیت کارخانه آرد دانه‌سایان در ادامه اظهار کرد: از طرف دیگر برخی نانوایان با این هدف که سود بیشتری عایدشان شود، سبوس را جداگانه روی سطح نان اضافه می‌کنند و به بهانه عرضه نان سبوس‌دار پول بیشتری هم از مشتری می‌گیرند. متأسفانه به واسطه این روش، فرهنگ غلط مصرف نان سبوس‌دار در میان مردم جا افتاده که خوشبختانه در استان کرمان با این مسأله به جدیت برخورد و مقرر گردیده از فروش این نوع سبوس از سوی کارخانه‌های آردسازی به واحدهای نانوایی جلوگیری شود.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ما در کارخانه به غیر از پخت آزمایشگاهی، پخت تنوری را هم راه‌اندازی کرده‌ایم. در واقع آرد استحصالی قبل از خروج از کارخانه کاملاً پخته و تبدیل به نان و پس از تأیید از کارخانه روانه واحدهای صنفی می‌شود. اگر احیاناً نانوایی نسبت به کیفیت آرد معترض باشد تیم مسئول فنی کارخانه به واحد نانوایی مورد نظر مراجعه و آرد را به کارخانه بازمی‌گردانند. آرد در آزمایشگاه کارخانه مجدد مورد آزمایش قرار می‌گیرد و در صورتی که کیفیت آرد طبق اظهارات نانوایان دارای مشکل باشد، هر درخواستی که نانوایان در خصوص تعویض آرد داشته باشند از سوی کارخانه اجابت خواهد شد.
سیگارچی در ادامه با بیان اینکه تعامل با نانوایان به ارتقاء و حفظ کیفیت محصول (آرد) کمک می‌کند، تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم ارتباط مستمر با مشتریانمان را حفظ و آنها را راضی نگه داریم. در واقع تعامل فی‌مابین، منجر به ثبات کیفیت و در نتیجه حفظ مشتری خواهد شد.
وی ادامه داد: کارخانه آرد دانه‌سایان در راستای تولید آرد باکیفیت، گندم‌ها را برحسب نوع و درجه کیفی‌شان در سیلوهای جداگانه ذخیره‌ می‌کند. آزمایش‌های مربوط به گلوتن روی تمام گندم‌ها انجام و گندم‌ها به بهترین نحو اختلاط می‌شوند. ضمن اینکه لحظه به لحظه درصد رطوبت و خاکستر آرد در آزمایشگاه کارخانه اندازه‌گیری شده و در نهایت پخت آزمایشی و تنوری را روی آرد انجام خواهیم داد.
مدیرکنترل کیفیت کارخانه آرد دانه‌سایان در بخش پایانی اظهاراتش ضمن ارائه پیشنهادهایی در راستای افزایش کیفیت گندم گفت: متولی اصلی گندم در کشور، وزارت جهاد کشاورزی است که باید به جهت ارتقاء کیفیت گندم وارد عمل شود. دولت باید از کشاورزان حمایت‌های ویژه مالی و غیرمالی داشته باشد و همچنین آموزش کشاورزان در صدر امور قرار گیرد. درواقع گندم مرحله ابتدایی زنجیره از مزرعه تا سفره است و باید بر کیفی‌سازی آن تأکید شود. در صورتی که این مسأله مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، زنجیره از مزرعه تا سفره به نحو احسن و با برترین کیفیت تأمین خواهد شد. لذا در کنار آموزش کشاورزان، وزارت جهاد کشاورزی باید برای غنی‌سازی زمین‌ها و اصلاح بذرها نیز وارد عمل شود.

 

                                     تاریخ:      يکشنبه ١٦ دی ١٣٩٧        ساعت:     ٠٩:٢١

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...