صفحه اصلی > آرد > انجمن صنفی کارخانجات 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 مدیرعامل کارخانه آرد برلیان در گفت‌وگو با غلات نیوز:

  با رفع محدودیت سامانه آرد سایر مصارف، به اقصی نقاط کشور آرد ارسال می‌کنیم/ بهترین اقدام دولت در صنعت آرد و نان، حذف یارانه خواهد بود

  اختصاصی/ فعالیت کارخانه آرد برلیان از سال 1352 در استان گلستان آغاز شده اما ابتدای دهه 90 با ورود تیم مدیریتی جدید و به‌روزرسانی تجهیزات تولید، مجدداً فعالیت این واحد آسیابانی در استان گلستان آغاز شده است. کارخانه آرد برلیان از ۲۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی و 6 هزار تن ظرفیت تولید به طور ماهیانه برخوردار است.

            


معصومه اکبری خرم، مدیرعامل کارخانه آرد برلیان در گفت‌وگو با غلات نیوز تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر به دلیل اعمال محدودیت در سامانه آرد یارانه‌ای نوع 2، با حداقل سهمیه فعالیت داریم اما خوشبختانه به همت مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، محدودیت فروش آرد یارانه‌ای نوع 2 در استان مازندران رفع شده و از این طریق کمی از ظرفیت‌های خالی‌مان جبران شده است.
وی افزود: قبل از اینکه سامانه آرد سایر مصارف در سطح کشور محدود شود، آرد یارانه‌ای نوع 2 کارخانه برلیان به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شد و اکنون نیز مهم‌ترین مطالبه ما از دستگاه‌های متولی، بازگشایی سامانه آرد سایر مصارف در سراسر کشور است.


اکبری خرم در ادامه با اشاره به وضعیت فروش آرد صنف و صنعت کارخانه آرد برلیان اظهار کرد: در سنوات قبل، مشتریان صنف و صنعت برای خرید آرد از کارخانه‌ها اقدام می‌کردند اما متأسفانه اکنون به دلیل تفاوت قیمت آرد یارانه‌ای و آزاد، با کاهش تقاضا در بخش صنف و صنعت مواجه هستیم و سؤال این است که آرد صنف و صنعت اکنون از چه بخشی تأمین می‌شود؟! البته که قرار بود آزادسازی به طور کلی در همه بخش‌ها اتفاق بیفتد اما متأسفانه از ابتدای سال جاری، آرد صنف و صنعت آزاد شد در حالی که همچنان آرد یارانه‌ای در بازار جریان دارد!


مدیرعامل کارخانه آرد برلیان ادامه داد: این اتفاق، بازار سبوس را هم شامل شد. علی‌رغم اینکه قیمت سبوس به بهانه حمایت از بخش آسیابانی افزایش یافت (6 هزار تومان)، متأسفانه در بازار آزاد اکنون سبوس با قیمت ارزان‌تر معامله می‌شود و هیچ کنترلی نیز روی این بازار صورت نمی‌گیرد!
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کارخانه آرد برلیان در چند سال گذشته جزو واحدهای آسیابانی برتر در حوزه صادرات به شمار می‌آمد به طوری که آرد برلیان در کشورهای عراق، افغانستان و سایر بازارهای صادراتی شناخته شده بود اما متأسفانه افزایش هزینه‌ها و نوسانات نرخ ارز، موجب کناره‌گیری ما از این بازار شد و اکنون به دلیل بی‌ثباتی شرایط، امکان ادامه فعالیت در این بازار نیز وجود ندارد.



اکبری خرم گفت: در صورتی که دولت یک نرخ مصوب برای ورود گندم عبور موقت تعیین کند که با همان نرخ، گندم وارد و آرد صادر شود، علاوه بر اینکه تولیدکنندگان متضرر نخواهند شد، قطعاً اجرای این امر کمکی به دولت در جهت افزایش صادرات غیرنفتی و افزایش ارزآوری به کشور خواهد بود.
مدیرعامل کارخانه آرد برلیان در ادامه با تأکید بر اینکه آزادسازی صنعت آرد و نان، مهم‌ترین مطالبه و دغدغه آسیابانان کل کشور است، تصریح کرد: با آزادسازی، بخش عمده‌ای از چالش‌ها و مشکلات صنعت آرد و نان رفع خواهد شد و مهم‌ترین گام در این راستا، این است که تصدی‌گری دولت از زنجیره تأمین نان حذف شود. به طور قطع در صورت آزادسازی، شرایط برابر و مطلوب برای تولید نیز مهیا خواهد بود، چنان‌که در سال 1390 این آزادسازی اجرایی شد و رقابت برابر میان آسیابانان ایجاد گردید و کارخانه‌هایی که در این رقابت آرد کیفی تولید و عرضه می‌کردند، موفق بودند اما متأسفانه در حال حاضر، رقابت حاکم در صنعت آرد و نان به دلیل جریان یارانه سالم نیست.


اکبری خرم خاطرنشان کرد: کارخانه آرد برلیان در دوران آزادسازی، به اقصی نقاط کشور نیز آرد ارسال می‌کرد حتی در آن سال‌ها مصرف سرانه نان در کشور نیز 25 تا 30 درصد کاهش یافت. اکنون نیز بهترین، مهم‌ترین و اساسی‌ترین راهکاری که دولت در زنجیره تأمین آرد و نان باید اجرایی کند، حذف یارانه از زنجیره و انتقال آن به بخش مصرف‌کننده یا همان مردم است.




 

                                     تاریخ:      دوشنبه ٣ بهمن ١٤٠١        ساعت:     ١١:١٣

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...