صفحه اصلی > آرد > کارخانجات 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 مدیرعامل کارخانه آرد شریعت آشخانه در گفت‌وگو با غلات نیوز مطرح کرد:

  آردسازان به جای دغدغه‌ تولید، دغدغه حاشیه‌های تولید را دارند

  اختصاصی/ کارخانه آرد شریعت آشخانه در سال 1365 احداث و در انتهای سال 1367به بهره‌برداری رسیده است. این واحد تولیدی از ظرفیت تولید سالیانه 45 هزار تن آرد و ظرفیت ذخیره‌سازی 30 هزار تن گندم برخوردار است.

            


قبل از تقسیم استان خراسان به سه بخش شمالی، جنوبی و رضوی، کارخانه آرد شریعت آشخانه اولین کارخانه شمال خراسان بزرگ (از شهر گنبد استان گلستان تا مشهد خراسان) به شمار می‌آمده است.
این واحد تولیدی در سال 92 از سوی اداره استاندارد به عنوان برگزیده استانی و کشوری انتخاب شده و نیز در سه سال متوالی مقام واحد تولیدی برتر را از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده از آن خود کرده است.
سیدمحمودرضا شریعت، مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره کارخانه آرد شریعت آشخانه، معتقد است نهادهای دولتی همواره باید نگاهی ویژه‌ به پیشکسوتان هر صنعت در کشور داشته باشند.


وی در گفت‌وگو با غلات نیوز با تأکید بر اینکه بهترین شیوه حمایتی دولت از صنعت آرد، اجرای قانون آزادسازی است، گفت: با آزادسازی صنعت آرد، بستر عرضه و تقاضا در بازار فراهم و در این صورت،آسیابان واقعی، خود را نشان خواهد داد. ضمن اینکه دولت می‌تواند در این میان نقش نظارتی خود را کماکان ایفا نماید.



شریعت با بیان اینکه بهترین روش در توسعه اقتصاد، شرایط عرضه و تقاضا و اقتصاد آزاد است، به مشکلات صنعت آسیابانی در کشور اشاره نمود و اظهار کرد: برخی دغدغه‌ها و چالش‌های آردسازان کشور، ساختاری است. در واقع تولیدکنندگان به جای اینکه بیش از هر چیز دغدغه تولید داشته باشند، اولین دغدغه‌شان تأمین هزینه‌های جانبی تولید است. متأسفانه تولیدکنندگان آرد در کشور دغدغه‌های حاشیه‌ای بسیاری دارند در صورتی که باید روی مباحث تولید، صادرات، کیفیت و بازاریابی متمرکز باشند.



وی خاطرنشان کرد: کارخانه آرد شریعت آشخانه یکی از مراکز خرید گندم در استان خراسان شمالی به شمار می‌آید و همواره تلاش و سیاست ما،تحویل کیفی‌ترین و مرغوب‌ترین گندم‌هاست به طوریکه سایر واحدهای تولیدی استان، برای استفاده از گندم ذخیره‌سازی شده کارخانه ما با یکدیگر رقابت دارند.
در سال جاری و در فصل برداشت و خرید تضمینی گندم، این شرکت توانست در بازه زمانی کوتاه و به صورت 24 ساعته، مقدار 50 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته و همزمان بارگیری انجام دهد و همین همکاری موجب گردید که علاوه بر رضایت کشاورزان،از خروج گندم شهرستان و استان از طریق دلالان، جلوگیری گردد که امیدوارم اداره کل غله، این موارد را در عملکرد مالی این شرکت لحاظ نماید. 


*کارخانه آرد شریعت آشخانه، اولین واحد R&D آردسازی را در سطح استان دارد
مدیرعامل کارخانه آرد شریعت آشخانه با بیان اینکه در تولید آرد باکیفیت بیش از هرچیز بخش آزمایشگاه دخیل است، تصریح کرد: فعال بودن واحد آزمایشگاه کارخانه و برخورداری از امکانات آزمایشگاهی مدرن،در تولید آرد باکیفیت نقش بسزایی دارد.
در واحد آزمایشگاهی ما، مشخصات فیزیکی و شیمیایی گندم‌ها قبل از ورود به خط تولید کاملاً آنالیز می‌شوند.
در واقع باید گفت بهترین روش برای ارتقاء کیفیت آرد، در کنار ماشین‌آلات مدرن آسیابانی و علم و تخصص آسیابانان،برخورداری از یک آزمایشگاه متخصص و خوب و همچنین به‌کارگیری نیروهای متخصص در این بخش از کارخانه است.
شریعت در ادامه گفت: قطعاً در صورتی که بهترین امکانات آسیابانی در اختیار افراد غیرمتخصص قرار گیرد، آرد کیفی به دست نخواهد آمد. به ویژه اینکه تنوع آردسازی بالاخص در صنعت شیرینی بسیار افزایش یافته و تولید هر نوع شیرینی نیازمند یک آرد مخصوص با ویژگی‌های متفاوت است.
وی افزود: افرادی که بدون هرگونه تخصص در جایگاه آسیابان به صنعت آردسازی ورود می‌کنند بیش از هرچیز به دنبال کسب درآمد هستند و مسلماً کسی هم که فقط به این بعد توجه کند، برای کیفیت ارزش قائل نمی‌شود. لذا باید گفت این مسأله می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات و چالش‌ها باشد.
مدیرعامل کارخانه آرد شریعت آشخانه با بیان اینکه آموزش‌های دوره‌ای و مداوم برای نیروهای فنی کارخانه بسیار ضروری است، ابراز کرد: آسیابانی مبحثی پیچیده‌ است و همواره نیاز به آموزش و به‌روزرسانی علم و دانش در این صنعت، امری ضروری به شمار می‌رود. لذا دولت باید زمینه آموزش را در قالب ایجاد دانشکده‌ها یا مؤسسه‌های آموزشی در هر استان از کشور فراهم آورد تا آسیابانان و فعالان صنعت آردسازی از این فضا استفاده نمایند.
این آسیابان معتقد است اصلی‌ترین دغدغه آردسازان در کشور، تأمین گندم کیفی است. خرید گندم برحسب شاخصه‌های کیفی، کیفیت را در صنعت آرد کشور به ارمغان خواهد آورد. این در حالی است که متأسفانه هم اکنون در خرید تضمینی گندم، صرفاً میزان افت گندم‌ها حائز اهمیت بوده و واریته‌ گندم‌ها به هنگام خرید،مورد سنجش قرار نمی‌گیرد لذا ضروری است که در جدول خرید تضمینی گندم، تجدید نظر شود.
شریعت در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد: انتظار ما به عنوان آسیابان از دولت، اجرای قوانین است. به فرض مثال در بحث تحویل گندم، دولت سیلوهای دولتی، مراکز خرید بخش خصوصی و کارخانه‌های آرد را اولویت‌بندی کرده که بر مبنای آن، اولویت اول در تحویل گندم، سیلوی دولتی است. در برخی شرایط که گندم‌ها باید از سوی کارخانه آرد تحویل گرفته شود، متأسفانه قانون رعایت نشده و سلیقه‌ای عمل می‌شود.
انتظار ما این است که دید مسئولین و نهادهای دولتی به صنعت آسیابانی، تخصصی و علمی باشد. البته شایان ذکر است که خوشبختانه با ورود مهندس موسوی به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، بخشی از مشکلات رفع‌شدنی است زیرا مدیریت جدید غله، نگاهی علمی و تخصصی به صنعت آرد استان دارد.




*قلب تپنده کارخانه آرد، آزمایشگاه است
در ادامه روح‌الله رحمانی، مدیر کنترل کیفیت و مدیر تولید کارخانه آرد شریعت آشخانه با بیان اینکه آزمایشگاه، قلب تپنده کارخانه است، گفت: تشخیص کیفیت گندم قبل از ورود به مرحله تولید از سوی مدیران کنترل کیفیت، بسیار مهم است. در واقع کنترل تولید کارخانه به دست آزمایشگاه هدایت می‌شود.
وی ادامه داد: بهترین راه برای رسیدن به کیفیت ایده‌آل در آرد، مدیریت گندم و استفاده از گندم مرغوب به جای اصلاح‌کننده‌هاست.
رحمانی با بیان اینکه عمده‌ترین چالش ما تأمین گندم کیفی است، گفت: کیفیت گندم‌های شمال استان (بخش مانه و سمرقان)،مانند گندم استان گلستان است و نسبت به گندم‌های سایر نقاط، بجنورد از کیفیت بسیار مرغوب‌تری برخوردار است.



با توجه به اینکه کارخانه آرد شریعت آشخانه یکی از مراکز خرید گندم در استان به شمار می‌آید، همواره تلاش ما ذخیره‌سازی کیفی‌ترین گندم‌ها بوده اما متأسفانه دستور تخلیه گندم‌های کیفی، سریعاً صادر می‌گردد و در فصول خرید، گندم‌هایی برایمان ارسال می‌شود که از لحاظ کیفی، افت بسیار پایینی دارند و تقاضای ما از مسئولین استانی، این است که اجازه دهند از گندم‌های خریداری شده در تولید کارخانه استفاده نموده و همچنین ذخیره‌سازی کنیم.
مدیر تولید کارخانه آرد شریعت آشخانه در ادامه اظهار کرد: با مشتریانمان به صورت مستمر در ارتباط هستیم و بدین منظور پرسش‌نامه‌هایی به منظور نظرسنجی تعبیه شده و ماهیانه یک بار به خریداران آرد کارخانه ارسال می‌شود.
البته در صورتی هم که نانوایان نسبت به آرد دریافتی اعتراضی داشته باشند، سریعاً به واحد نانوایی مراجعه و آرد را مورد آزمایش قرار خواهیم داد.
رحمانی در خاتمه با اشاره به نقش گندم در تولید آرد باکیفیت گفت: مسلماً گندم اصلی‌ترین ماده اولیه تولید آرد است و در صورتی که کیفیت نداشته باشد،هرچه هم که تجهیزات آزمایشگاه تکمیل باشد و مدیران تولید و کنترل کیفیت متخصص باشند، نمی‌توان به کیفیت در تولید آرد دست یافت. لذا باید گفت با مواد اولیه بی‌کیفیت، نمی‌توان انتظار تولید یک محصول باکیفیت را داشت.

 

                                     تاریخ:      چهارشنبه ٤ دی ١٣٩٨        ساعت:     ٠٩:٠٠

 


خروج




پربازدیدترین

دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...