صفحه اصلی > آرد > کارخانجات 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 

  آرد سالم، نان سالم و جامعه سالم با آرد بهنان

  اختصاصی/ شرکت آرد بهنان با ادغام چندین آسیاب سنگی و قدیمی استان با قدمت 50 ساله در صنایع آرد در سال 1378 با عالی‌ترین و معتبرترین ماشین‌آلات خارجی به ظرفیت 300 تن در روز فعالیت خود را آغاز نموده و همچنان به خدمت صادقانه خود ادامه می‌دهد و هم‌اکنون دارای خط تولید آرد کامل، آرد سبوس‌گرفته، آرد ستاره، آرد نول و آرد سمولینا در دو خط مجزا و جداگانه است.

            

این شرکت در سال 1384 موفق به اخذ گواهینامه استاندارد کالا شد و هم‌اکنون در حال طی کردن مراحل نهایی اخذ گواهینامه ISO 9001، ISO 22000 است. تلاش و توجه به کیفیت توانسته رضایت مصرف‌کنندگان، خبازان محترم و مقامات مسئول را به همراه داشته باشد.
کارخانه آرد بهنان هم‌اکنون از بیست و پنج هزارتن ظرفیت ذخیره‌سازی برخوردار است.
اصغر معتمدی قزوینی، مدیرعامل کارخانه آرد بهنان در گفت‌وگو با غلات نیوز با بیان اینکه کارخانه در حال حاضر تنها با 40 درصد توان واقعی خود فعالیت می‌کند، به فعالیت‌های کارخانه فراتر از مرزهای داخلی و حضور در بازار جهانی اشاره نمود و گفت: کارخانه آرد بهنان تا کنون طی چندین مرحله آرد خود را به کشورهای عراق و افغانستان صادر نموده است.
وی در ادامه به دغدغه‌های کارخانه در راستای تولید و صادرات اشاره نمود و در این‌‌باره خاطرنشان کرد: عدم ثبات در قوانین مربوط به صادرات، عرضه نشدن گندم صادراتی در بورس، نوسان نرخ ارز، پایین بودن کیفیت گندم داخلی، بهای بالای تمام شده کالا به علت افزایش هزینه‌های جانبی و عدم افزایش قیمت آرد به صورت مقطعی با عنایت به حداقل تورم سالیانه رسمی کشور از سال 91، مهم‌ترین دغدغه امروز کارخانه‌های آرد است.
ضمن اینکه افزایش بیش از 100 درصد قیمت کیسه‌های مصرفی و قطعات یدکی و ملزومات مصرفی ظرف چند ماه اخیر، به مشکلات کارخانه اضافه شده است.
معتمدی با بیان اینکه کیفیت گندم‌های ورودی به کارخانه در حد متوسط است، اظهار کرد: کارخانه آرد بهنان تلاش می‌کند با جداسازی گندم‌ها برحسب کیفیت و میزان پروتئین و ذخیره‌سازی در سیلوهای جداگانه و اختلاط مناسب در هنگام تولید، نظارت مستمر بر نحوه تولید آرد و کنترل مستمر کیفیت با تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیز آزمایشگاه به تکنولوژی روز، اضافه کردن دستگاه‌های جدید در خط تولید و تولید نان آزمایشی به صورت روزانه با دستگاه‌های بهداشتی تمام اتوماتیک پخت منصوب در کارخانه، آردی باکیفیت و راضی‌کننده، تولید و تحویل مشتری دهد.
کارخانه آرد بهنان همواره تضمین سلامت محصول و افزایش رضایت مشتری را سرلوحه کار خود قرار داده و شعار کارخانه، آرد سالم، نان سالم و جامعه سالم است.
مسئول فنی شرکت آرد بهنان قزوین مطرح کرد:
ادغام صنعت و کشاورزی، عاملی در جهت افزایش کیفیت گندم
مرضیه مهران‌فرد، ادغام صنعت و کشاورزی و توجه به عواملی را که در کیفیت گندم‌ها و در نتیجه آرد تولیدی موثر هستند، عاملی در جهت افزایش کیفیت گندم خواند و گفت: بالا بردن سطح دانش کشاورزان به گونه‌ای که گندم برداشتی نه تنها از نظر کمیت بلکه از نظر کیفیت نیز مناسب گردد، از راهکارهای افزایش کیفیت گندم است که البته این امر مستلزم آشنایی کامل با مراحل کاشت، داشت و برداشت اعم از توجه به شرایط آب و هوا و خاک، گردش زراعتی، زمان کشت، آماده‌سازی زمین جهت کشت و شخم زدن، رعایت نوبت سم‌پاشی، سم‌پاشی به موقع و صحیح و سایر موارد خواهد بود.
مسئول فنی شرکت آرد بهنان قزوین در گفت‌وگو با غلات نیوز با بیان اینکه وضعیت کیفی گندم‌های ارسالی به کارخانه از نظر محتوای گلوتنی، معمولی و از نظر کیفیت گلوتن، متوسط و یا ضعیف است، گفت: در آزمایشگاه کارخانه آرد بهنان سعی بر این شده که از تجهیزات به‌روز برای پایش و اندازه‌گیری شاخص‌های کیفیت استفاده گردد. این موضوع خود امری مهم در راستای آگاهی از اشکالات فرایند و رسیدن به آردی مطلوب است.
مهران‌فرد در ادامه به عدم فرهنگسازی برای مصرف‌کنندگان در خصوص ارزش غذایی انواع آردها اشاره نمود و تصریح کرد: هرچه آرد تیره‌تر باشد، میزان سبوس آن بیشتر است در نتیجه از نظر املاح و مواد معدنی غنی‌تر خواهد بود یعنی به ترتیب آرد سنگک بعد تافتون و لواش بعد بربری بعد نول میزان سبوس بالاتری دارند و پیرو آن، اعتراض و درخواست نانوایان برای تولید آردی با درصد سبوس کمتر از میزان استاندارد (روشن تر از حد استاندارد)، از مشکلات عمده کارخانه‌های آرد است.
وی ادامه داد: تلاش کارخانه آرد بهنان همواره بر این بوده که آردی حاصل از گندم خالص و بدون مواد افزودنی اصلاح‌کننده به بازار عرضه نماید که این خود ممکن است موجب کاهش سهم بازار برای این شرکت گردد.
مسئول فنی کارخانه آرد بهنان افزود: از مسئولین تقاضا داریم علاوه بر شاخص‌های خرید گندم اعم از افت مفید، غیر مفید و میزان سن‌زدگی، میزان گلوتن و کیفیت آن را که رابطه مستقیم با کیفیت آرد و نان و متعاقبا رضایت مشتری را در پی دارد، حتما لحاظ کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شما برای افزایش کیفیت گندم چیست، ابراز کرد: استفاده از بذرهای مناسب و همچنین به‌روز شدن تجهیزات کشاورزی مانند کمباین که در صورت ناکارآمدی، باعث خرد شدن گندم و افزایش افت مفید و نیز بالا رفتن افت غیر مفید به واسطه وجود خاک همراه گندم برداشت شده می‌گردد، از جمله مواردی است که منجر به افزایش کیفیت گندم خواهد شد.



چاپ شده در نشریه الکترونیکی قزوین

http://ghalatnews.ir/index.aspx?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=2922




 

                                     تاریخ:      شنبه ١٤ مهر ١٣٩٧        ساعت:     ١٢:٢٦

 


خروج




پربازدیدترین

دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...