صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 مدیرعامل شرکت آرد جوانه شوشتر در گفت وگو با غلات نیوز:

  خسارت توقف تولید بدلیل عدم تخصیص آرد صنف و صنعت را چه کسی به تولید کنندگان آرد و صنایع پایین دستی آن پرداخت مینماید؟

  اختصاصی/ سیدمرتضی سنادی زاده در گفت وگو با غلات نیوز بیان کرد: برای دومین سال متوالی تخصیص آرد صنف و صنعت بدلیل عدم تصمیم گیری به موقع در تعیین قیمت آن منجر به توقف خطوط تولید برای کارخانجات آرد و صنایع مصرف کننده این آرد شده است. به راستی چرا تولید کنندگان باید خسارت ناشی از عدم برنامه ریزی در ارگان های ذیربط این صنعت را پرداخت کنند و این خسارت را چه ارگانی برای تولیدکنندگان جبران خواهد نمود؟

            

 مدیرعامل شرکت آرد جوانه شوشتر در گفت وگو با غلات نیوز تصریح کرد: تشکیل جلسات متعدد ، ارائه نظرات مختلف و متضاد و بعضا بدون تفکر، عدم حصول نتیجه در مدت زمان طولانی، عدم بررسی جزئیات عملکرد در یک صنعت ، عدم تعیین قیمت در زمان مناسب و به قیمتی مساعد و در نهایت توقف عرضه آرد بدلیل عدم تعیین قیمت آن ، همه و همه می‌تواند در یک بازه زمانی بر روی خطوط تولید در کارخانجات آرد و همچنین تولید کنندگانی که از آرد صنف و صنعت بعنوان مواد اولیه استفاده می‌کنند تاثیر گذار باشد.

سنادی زاده با طرح این پرسش که آیا متولیان امر و مدیران تصمیم ساز اطلاعی از خطرات ناشی از توقف خطوط تولیدی ندارند ؟ ادامه داد:  آیا توقف خطوط تولید باعث توقف درآمد نمی شود و در نتیجه آن خسران فراوان برای واحد های تولید که در خطر تعطیلی هستند و یا امکان از بین رفتن فرصتهای اقتصادی و اشتغال را از آنها میگیرد ، ندارد ؟ واحدهای تولیدی بدون درآمد اجبارا باید پرداخت حقوق و مزایای کارگران خود را به تاخیر انداخته و یا متاسفانه عذر عده ای از آنها را از شغل خود بخواهند.
 
مدیرعامل شرکت آرد جوانه شوشتر با بیان اینکه توقف چرخه تولید میتواند بر گردش مالی ایجاد شده در این صنعت و سایر اصناف و صنایع مانند حمل و نقل و توزیع و فروش و تامین کنندگان خدمات دهندگان و سایر اصناف مرتبط با تولید تاثیر گذار بوده و در نهایت خسارات فراوانی را به یک مجموعه و متنوع و وسیع اقتصادی وارد نماید، اظهار کرد: تعیین بهای خرید گندم برای هر سال همواره با چالشهایی روبرو بوده است و در این میان متولیان امر و مدیران تصمیم ساز لازم است تمامی جوانب را مورد بررسی قرار دهند. میزان خرید تصمینی گندم ، میزان نیاز برای مصرف ، یارانه تخصیصی به گندم ، تعیین بهای آرد حاصل از این گندم برای حمایت از مصرف کنندگان و کنترل تورم و افزایش قیمت محصولات همه و همه از مواردی است که در امر تعیین نرخ سالیانه باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

سنادی زاده خاطرنشان کرد: در این میان میزان مصرف گندم و آرد صنف و صنعت که  تولید کنندگان بسیاری با آن درگیر هستند همواره از یاد برده شده و با توجه به سامانه ای بودن فروش انواع آرد در کشور میتوان آماری مناسب از میزان مصرف سالیانه آن بدست آورد و در یک نگاه میزان گردش مالی آن را در طول سال و یا برای هر ماه مورد ارزیابی قرار داد . لذا با توجه به امار موجود در سامانه ها بعید است که مدیران از میزان خسارت وارده در اثر توقف تولید اطلاع نداشته باشند.

این آسیابان در ادامه تصریح کرد: چرا هر ساله تصمیم گیری برای تعیین بهای خرید گندم تا این حد زمان به خود اختصاص میدهد ؟ آیا جلسات تعیین قیمت گندم به موقع تشکیل میشود ؟ آیا آمار و اطلاعات و ارقام مورد نیاز برای این تصمیم بزرگ در اختیار مدیران قرار دارد ؟ آیا نمیتوان این جلسات و تصمیمات را در انتهای هر سال برای سال جدید منعقد نمود ؟ چرا باید این میزان تاخیر در تشکیل جلسات و متعاقب آن تاخیر در تصمیم گیری حاصل از این جلسات وجود داشته باشد ؟ آیا عدم تصمیم گیری برای قیمت تمام شده و یا خرید گندم توسط دولت باید منجر به عدم تخصیص آرد گردد ؟ آیا واقعا توقف خطوط تولید دغدغه مدیران نمیباشد و یا اطلاعی از میزان ضرر و زیان ناشی از عدم تخصیص مواد اولیه به تولید کنندگان برای مدیران متولی اهمیتی ندارد ؟ آیا نمیتوان راهکاری برای تامین مواد اولیه کارخانجات تولیدی تعیین نمود که تا زمان اخذ تصمیم در ارگانهای متولی ، از توقف تولید جلوگیری بعمل آورد ؟ چگونه میتوان یکبار برای همیشه جلسات تعیین نرخ خرید تضمینی گندم را با برنامه کامل و در زمان مناسب منعقد نمود ؟ آیا اکنون برای جبران خسارت توقف خطوط تولید راهکاری وجود دارد ؟ پرداخت کننده این خسارت کدام ارگان خواهد بود ؟ و در نهایت این سئوال مطرح است که چرا تولید ملی و بومی ، تولید کنندگان ، اشتغال حاصل از تولید و چرخه اقتصادی ناشی از آن خصوصا در بخش خصوصی آخرین دغدغه مدیران و متولیان تصمیم گیرنده میباشد ؟



 

                                     تاریخ:      چهارشنبه ١٣ ارديبهشت ١٤٠٢        ساعت:     ١٢:٢١

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...