صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 مدیرعامل کارخانه آرد برکت گلستان در گفت‌وگو با غلات نیوز:

  در صورت رفع محدودیت، آماده ارائه آرد یارانه‌ای نوع 2 به سراسر کشور هستیم/ آزادسازی به آسیابانان انگیزه می‌دهد!

  اختصاصی/ کارخانه آرد برکت از واحدهای آسیابانی کهنه‌کار در استان گلستان به شمار می‌آید. فعالیت این واحد در سال ۱۳۷۲ به همت مرحوم آقاحسین رحمت‌بخش آغاز شده و اکنون با برخورداری از تکنولوژی روز آسیابانی و آزمایشگاهی، از ۳۰ هزار تن ظرفیت آردسازی به طور ماهیانه و ۴۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی برخوردار است.

            

مرحوم آقا حسین رحمت بخش

رضا رحمت‌بخش، مدیرعامل کارخانه آرد برکت در گفت‌وگو با غلات نیوز با اشاره به اقدامات این واحد آسیابانی در راستای ارتقای کیفیت آرد تولیدی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین فاکتور در تولید آرد باکیفیت برای آسیابانان، دسترسی به ماده اولیه مرغوب و کیفی است که خوشبختانه به واسطه مرغوبیت گندم بومی استان گلستان، ما در این بخش دغدغه‌ای نداریم اما همواره تلاش می‌کنیم به کمک تجربه و تخصص، آردی با کیفیت ایده‌آل توأم با رعایت معیارهای استاندارد و بهداشتی تحویل مشتریانمان دهیم.


پیش از اعمال محدودیت در سامانه فروش آرد سایر مصارف (فروش آرد یارانه‌ای نوع ۲ در کشور)، آرد بسیاری از کارخانه‌های استان گلستان به سراسر کشور ارسال می‌شد به طوری که در این بازار، استقبال از کارخانه برکت نیز بسیار بود. رحمت‌بخش در این خصوص تصریح کرد: پیش از اینکه سامانه آرد سایر مصارف در سطح کشور محدود شود، آرد برکت به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شد. اکنون نیز همزمان با رفع این محدودیت در استان مازندران، با حجم زیادی از تقاضا و استقبال روبه‌رو هستیم!


این آسیابان در ادامه با بیان اینکه قبل از آزادسازی بخش صنف و صنعت، آرد کارخانه برکت به سراسر کشور ارسال می‌شد، گفت: یکی از اتفاقات امسال در صنعت گندم، آرد و نان، آزادسازی بخش صنف و صنعت در کنار جریان آرد یارانه‌ای در بازار بود که متأسفانه تعطیلی بسیاری از واحدهای صنف و صنعت را به دنبال داشت! از طرف دیگر، متأسفانه  شکاف قیمتی عمیقی که در بخش صنف و صنعت و یارانه‌ای حاکم است، زمینه را برای افزایش گسترده عرضه خارج از شبکه آرد فراهم نموده است!


رحمت‌بخش با تأکید بر اینکه در صورت آزادسازی و یکسان‌سازی قیمت آرد، آسیابانان در همه بخش‌ها مشتریان خود را خواهند داشت، خاطرنشان کرد: مقطعی که آزادسازی صنعت آرد در کشور اجرایی شد، سال‌های طلایی صنعت پر فراز و نشیب آسیابانی در کشور به شمار می‌آید. در آن سال‌ها رقابت، برابر و واقعی بود و برحسب شرایط رقابتی حاکم، آسیابانان برای ارتقای کیفیت و برتری در بازار رقابتی موجود، هزینه می‌کردند و قطعاً آسیابانان برتر، مشتریان بیشتری جذب می‌کردند اما متأسفانه با تغییر مدیریت‌ها و به تبع آن تغییر سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای، به مرور با افزایش حجم یارانه در زنجیره تأمین نان مواجه شدیم و عملاً رقابت منفی در بازار جایگزین رقابت برابر و عادلانه شد!



وی افزود: در سال‌های آزادی، بسیاری از آسیابانان توانستند در بازار صادراتی موفق عمل کنند و به واسطه جوایز صادراتی و مشوقه‌هایی که به بخش آسیابانی تعلق می‌گرفت، انگیزه ما برای فعالیت در این مسیر بیشتر می‌شد اما متأسفانه به واسطه تغییر مدیریت‌ها، عملا امروز آسیابانان کشور نه تنها امکان فعالیت در بازارهای صادراتی برایشان فراهم نیست بلکه دیگر انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت در صنعت بدون حامی آسیابانی ندارند!


مدیرعامل کارخانه آرد برکت در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه اکنون اصلی‌ترین معضل، انباشتگی سبوس است، گفت: قرار بود افزایش قیمت سبوس به نوعی حمایت مالی در جهت جبران زیان‌های بخش آسیابانی باشد اما متأسفانه با مقاومت‌هایی برای خرید سبوس روبه‌رو هستیم و همچنان وضعیت انباشتگی سبوس برقرار است که این اتفاق علاوه بر زیان مالی در واحدهای آسیابانی، ایجاد آلودگی می‌کند!
کارخانه آرد برکت یکی از واحدهای آسیابانی در استان گلستان است که در طول سال‌های قبل به منظور تأمین نیاز کامل مشتریان، اقدام به تجهیز کارخانه به خط تولید آرد سبوس‌دار نموده که البته اکنون تعطیل است! رحمت‌بخش در این خصوص گفت: در سنوات قبل به دلیل تولید نان سبوس‌دار در استان گلستان، خط تولید آرد کامل در کارخانه برکت راه‌اندازی شد اما نزدیک به یک دهه است که به دلیل افزایش تقاضا برای مصرف و تولید نان سفید، خط تولید آرد کامل را متوقف کرده‌ایم! متاسفانه در گذر زمان، آرد سفید در استان گلستان جایگزین آرد سبوس‌دار شد و آسیابانان به دلیل مطالبه مشتری، مجبور به تولید آرد سفید هستند!


مدیرعامل کارخانه آرد برکت در خاتمه با اشاره به طرح هوشمندسازی یارانه نان در کشور اظهار کرد: به نظر می‌رسد مسیری که برای اجرای طرح هوشمندسازی در کشور تعریف شده، اشتباه است و متأسفانه بیشتر موجب گسترده‌تر شدن تخلف و رانت در زنجیره تأمین نان خواهد شد! اعتقاد ما و همه فعالان صنعت آرد و نان در کشور، این است که به طور قطع، آزادسازی به نفع آسیابانان و همه تولیدکنندگان زنجیره تأمین نان خواهد بود!

 

                                     تاریخ:      شنبه ٢٤ دی ١٤٠١        ساعت:     ١٢:٢٠

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...