صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 فرماندار خبر داد

  کاهش صف‌های طولانی نانوایی‌ها در مشهد

  خراسان رضوی فرماندار مشهد گفت: با اجرای طرح برکت از اواخر آذرماه تاکنون دغدغه مسوولان مبنی بر صف‌های طولانی در مقابل نانوایی کاهش یافت و رضایت مردم تا حدی جلب شد.

            

محمدرضا هاشمی در نشست کارگروه گندم، آرد و نان خراسان رضوی در مشهد، اظهار کرد: وجود صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌های مشهد با توجه به شیوع کرونا به یک دغدغه جدی برای اعضای ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی تبدیل شده بود.

فرماندار مشهد اضافه کرد: طرح برکت که با هدف نظارت و کنترل بیشتر بر نحوه توزیع آرد و نان شهر مشهد طراحی شده است خروجی مطلوبی داشت که اجرای آن موقت نخواهد بود و در بخش‌های مختلف تداوم می‌یابد.

وی گفت: طرح برکت به وزیر کشور نیز ارایه شد که مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد در صورت بررسی بیشتر از سوی کارشناسان، اجرای آن به کل کشور تعمیم یابد.

هاشمی افزود: ۹۵ درصد از نانوایی‌های مشهد به خوبی عمل کرده‌اند و پنج درصد تخلف دیگر مربوط به نانوایی‌های محدودی می‌شود که همین میزان تخلف در جوار بارگاه منور رضوی قابل قبول نیست.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار مشهد نیز در این نشست گفت: برای تامین نان شهرستان مشهد، هزار و ۲۶۵ واحد نانوایی یارانه‌ای شامل ۹۲۰ نانوایی شهری و ۳۴۵ نانوایی روستایی و همچنین هزار و ۱۴۲ واحد نانوایی نیمه یارانه‌ای فعال است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، شکوه میرشاهی افزود: ماهیانه ۱۵ هزار تن آرد برای مصارف نانوایان یارانه‌ای و ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن آرد برای مصارف نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای توسط ۱۶ کارخانه آرد تولید و توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: پیرو گزارش‌های رسیده در خصوص نارضایتی‌های مردمی از صفوف طولانی نانوایی‌ها و عدم رعایت نرخ نان توسط متصدیان نانوایی، طرح برکت با هدف پیشگیری از تخلفات نانوایی‌ها و به منظور بازرسی و نظارت بر زنجیره تولید گندم، آرد و نان در شهرستان مشهد اجرا شد.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار مشهد گفت: از توان ۱۰ گروه بازرسی میدانی و ۲ گروه بازرسی ویژه متشکل از هشت نفر از بازرسان سازمان صنعت، پنج نفر از بازرسان اتاق اصناف و ۲۴ نفر از بازرسان حافظان نظام در قالب گروه‌های ۲ نفره استفاده شد و ۱۲ دستگاه خودرو و ۱۷ ناظر بسیج کارخانه‌ها هم در اجرای طرح برکت به کار گرفته شدند.

میرشاهی ادامه داد: در طرح یک ماهه برکت در مشهد ۲ هزار و ۴۰۷ نانوایی بازدید شد که منجر به تشکیل ۴۸۹ پرونده تخلف به ارزش ۲۸ میلیارد ریال و مسدود شدن سهمیه ۲۷۴ نانوایی به میزان ۲ هزار و ۱۵۵ تن شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست با اظهار خرسندی در خصوص اجرای طرح برکت برای نظارت بر حوزه آرد و نان در مشهد گفت: اجرای این طرح منجر به احصای تخلفات در حوزه نانوایی اعم از عرضه خارج از شبکه آرد و مشخص شدن نانوایی‌های غیرفعال شد.

مرتضی اشرفی افزود: تحلیلی که از خروجی اجرای طرح برکت حاصل خراسان رضوی می‌شود، به ما در حوزه سیاستگذاری بخش آرد و نان کمک شایانی می‌کند.

وی جرایم متخلفان در حوزه آرد و نان را چندان بازدارنده ندانست و گفت: لازم است در جرایم اتخاذ شده برای متخلفان بازنگری شده و کسر سهمیه آرد، جایگزین جرایم نقدی شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به اقدام این نهاد در اصلاح سرانه‌های آرد برای شهرستان‌های استان گفت: با توجه به تغییرات جمعیتی و تقسیمات کشوری در استان و ایجاد شهرستان‌های جدید، آمار متقنی با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی و فرمانداران تهیه و شهرستان‌ها براساس میزان مصرف آرد تقسیم بندی و سهمیه آنها مشخص شد.

حمیدرضا نوری افزود: هیچ کمبودی در تامین آرد بخش‌های مختلف خراسان رضوی وجود ندارد و تا فصل خرید گندم آینده میزان کافی آرد برای مصرف استان وجود دارد.

وی با اشاره به تعطیل شدن ۱۳۰ واحد غیرمجاز نانوایی در مشهد گفت: به روزرسانی پروانه کسب نانوایی‌ها ضروری است و ۱۹۰ پروانه کسب نانوایی دیگر باید سریعتر به روزرسانی و تعیین تکلیف شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: توزیع آرد در روستا توسط ۲۵ تعاونی انجام می‌گیرد که تا پایان دی ماه ۱۲۴ هزار و ۳۸۵ تن آرد ویژه خبازی و خانه پزی در روستاهای استان توزیع شده است.

ایرج ناصری مقدم افزود: در خصوص توزیع آرد ویژه نانوایان روستایی مشکلی وجود ندارد و حواله آرد از طریق سامانه در ازای دریافت هزینه مستقیم از سوی نانوا، اختصاص می‌یابد اما در حوزه خانه پزی به دلیل حضور بخش خصوصی که توسط بخشداری یا شورای شهر معرفی می‌شود و تغییر افراد دریافت کننده آرد و تاخیر در واریز وجه به حساب سامانه، مشکلاتی در توزیع به وجود می‌آید که با کامل شدن سامانه این نقیصه برطرف خواهد شد.

 

                                     تاریخ:      چهارشنبه ١ بهمن ١٣٩٩        ساعت:     ١٣:٢٠

 


خروج




دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...