Bakery products market of the flashy United Arab Emirates
بازار محصولات نانوایی امارت متحده عربی
اختصاصی/ در حالی که نان محصول غذایی ثابتی در منوی غذایی امارات متحده عربی باقی مانده اما در سالهای اخیر تغییرات بسیاری در این زمینه روی داده است. افزایش تنوع جمعیتی باعث شده تا مصرفکنندگان، سلیقههای غذایی متفاوتی را تجربه کرده و تولیدکنندگان محصولات نانوایی برای پاسخ به این نیاز با تولید گستردهتر محصولات اعلاء، تلاش کنند.
جمعیت امارات به دلیل وجود نیروی کار خارجی، افزایش یافته است. بر اساس دادههای IMF، جمعیت امارات به 7/10 میلیون نفر در سال 2019 رسید. جمعیت ابوظبی، پایتخت امارات نیز به 5/2 میلیون نفر رسیده است. پیشبینی شده است که 81 درصد از مردمی که در پایتخت این کشور زندگی میکنند، شهروندان غیر اماراتی هستند و این مساله در مورد کل کشور صادق است. نیروی کار خارجی که دارای مجوز اقامت در این کشور هستند نیز 80 درصد از جمعیت آن را تشکیل میدهند.
مردم این کشور را اماراتی مینامند که حدود 20 درصد از جمعیت را تشکیل میدهند و 60 درصد از خارجیها از کشورهای آسیایی (هند، پاکستان، بنگلادش و فیلیپین)، 18 درصد آنها از ایران و خاورمیانه (لبنان، سوریه، مصر) و 5 درصد از کشورهای غربی به خصوص بریتانیا هستند. حضور ملیتهای غربی در این کشور همواره در حال افزایش است به همین دلیل این کشور را کشوری مهاجرپذیر میگویند. در این چارچوب، 90 درصد نیروی کار این کشور را خارجیها تشکیل میدهند.
مهاجران آسیایی که منبع اصلی نیروی کار امارات متحده هستند، در بخشهای کارگری به خصوص ساخت و ساز کار میکنند.
بازاری باز و رقابتی
بازار امارات، بازاری رقابتی، حساس به قیمتها و بازاری باز است. بدین ترتیب، این امکان وجود دارد که محصولاتی از کشورهای دیگر را بتوان در آن پیدا کرد. از آنجایی که تولید کشاورزی و صنعتی این کشور ناکافی است، بیشتر نیازها از طریق واردات تامین میشود. رقابت بینالمللی در بازار، بسیار شدید بوده و لازم است مزیت رقابتی در این بازار حفظ شود. در این بازار، عواملی مانند کیفیت، طول عمر (تاریخ تولید و انقضا)، خدمات پس از فروش و همگام شدن با استانداردها را نباید نادیده گرفت. زمانی که در مورد قیمت تصمیمگیری میشود، قیمت محصولات باید رقابتی در نظر گرفته شود. برای برندها و شرکتهایی که اعتماد بازار را از دست دادهاند، جلب کردن دوباره توجه بازار سخت است.
در حالی که نان، محصول غذایی ثابتی در منوی امارات است، در سالهای اخیر تغییرات بسیاری در این زمینه ایجاد شده است. افزایش تنوع جمعیتی باعث شده تا سلیقه مصرفکنندگان تغییر یابد و تولیدکنندگان محصولات نانوایی نیز تلاش کنند تا با مجموعه گستردهتری از محصولات اعلاء به این نیاز پاسخ دهند. آگاهی در مورد سلامت در امارات در حال افزایش بوده و روی محصولات غذایی تاثیر گذاشته است و همین امر باعث شده تا تولیدکنندگان و خردهفروشان به ارائه محصولات سالمتر بپردازند.
نانواییهای مدرن، بازیکنان اصلی
در امارات، جایی که عادت خوردن غذا در بیرون از خانه رایج است، نیاز به محصولات نانوایی تخصصیتر نیز در حال بیشتر شدن است. Modern Bakery، بزرگترین تولیدکننده محصولات نانوایی این کشور، تاریخی 40 ساله دارد. Modern Bakery، برند پیشرو در محصولات نانوایی است و علاوه بر برقراری ارتباط با خردهفروشان مدرن و سنتی، از مزیت داشتن کانال توزیعی قدرتمند نیز بهره میبرد.
Modern Bakery کار خود را در سال 1975 و با تجارتی خانوادگی و کوچک آغاز کرد که با 80 نیروی کار، به تولید نان، شیرینی و دسرهای عربی و چنین محصولاتی میپرداخت. امروزه با اینکه Modern Bakery بزرگترین تولیدکننده محصولات نانوایی در امارات متحده عربی است اما اصالت تجارت خانوادگی خود را حفظ کرده است. این نانوایی دارای بیش از 1500 کارمند است و میتواند به تولید یک میلیون دونات و رول در روز بپردازد. این نانوایی در محصولاتش تنوع و توسعه ایجاد کرده تا نیازهای مشتریانش را برآورده کند. Modern Bakery حالا به تولید 2500 محصول متفاوت نانوایی، نان، شیرینی عربی، دسر عربی، آبنبات، کیک و بیسکویت میپردازد و تمرکز این نانوایی روی محصولات متنوع و خدماترسانی عالی به مشتریان است. Modern Bakery به عنوان برندی قابل احترام و شناخته شده در امارات متحده عربی، آفریقا و آسیا ظاهر شده است.
گروه Americana، برندی به نام Bakery را راهاندازی کرده است
گروه Americana، شرکتی خاورمیانهای، به اداره 25 کارخانه تولید محصولات غذایی در امارات متحده عربی مشغول است. این گروه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندههای غذایی و کمپانیهای توزیع کننده در این منطقه شناخته شده است. با راهاندازی برند Bakery، این گروه پروفایل خود را توسعه داده تا مجموعه گستردهای از محصولات نانوایی یخزده را تولید نماید که بتوان به راحتی آن را در خانه آماده کرد.
نانها و رولها بزرگترین بخش در این زمینه را هم از نظر ارزش و هم حجم تشکیل دادهاند. انتظار میرود دستهبندی کیکها، شیرینیها و پایها نیز رشد سریعی را در بازه زمانی 2018 تا 2023 داشته باشد.
هایپر مارکتها و سوپر مارکتها نیز بزرگترین کانالهای توزیعی نان و محصولات نانی هستند.
تاریخ: سه شنبه ٦ آبان ١٣٩٩ ساعت: ١١:٠٦
پربازدیدترین
گزارش
آخرین اخبار
نرخ ارز
گفتگو
نظرسنجی
|