صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 رئیس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد:

  لزوم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان و گندم کاران

  رییس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: دستگاه های امنیتی و انتظامی با شناسایی انبارهای احتکار گندم و رصد فعالیت دلالان، مانع از خروج غیرمجاز محصولات کشاورزی از مرزهای کشور شوند.

            

به گزارش غلات نیوز از مهر، علی صالحی در جریان برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به لزوم مقابله جدی با قاچاق گندم به عنوان محصولی استراتژیک که قوت غالب مردم کشور را تشکیل می‌دهد افزود: مبارزه با قاچاق این محصول زراعی باید با جدیدت تمام ادامه یابد.

صالحی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با شناسایی انبارهای احتکار گندم و رصد فعالیت دلالان، مانع از خروج غیرمجاز محصولات کشاورزی از مرزهای کشور شوند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران و کشاورزان را در این راستا بسیار حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: لازم است با پیگیری اداره کل جهاد کشاورزی استان، تمهیدات لازم به منظور اصلاح درصد اُفت اختصاصی در مراکز خرید وجمع آوری گندم، اتخاذ گردد.

وی یادآور شد: اصلاح درصد اُفت اختصاصی در مراکز خرید وجمع آوری گندم سبب می‌شود که این مبلغ راهی جیب دلالان نشود و خود کشاورزان عزیز از آن بهره مند شوند.

عالی‌ترین مقام قضائی استان همچنین در جریان این نشست از مسئولین آموزش و پرورش خواست با ارزیابی دقیق و جامع طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان نماد، میزان تأثیر گذاری اجرای آن را در مدارس استان بررسی نمایند.

وی ابراز داشت: به واسطه قرار گرفتن استان هرمزگان در مسیر ترانزیت مواد مخدر، اعمال تدابیر پیشگیرانه به منظور جلوگیری از اعتیاد جوانان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

صالحی در ادامه مسئولین اداره کل آموزش و پرورش و بهزیستی استان را مأمور کرد تا با ارزیابی تعداد دانش آموزانی که درگیر بلای خانمان سوز اعتیاد هستند، مقدماتی فراهم آورند تا در صورت لزوم با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تفکیک این افراد از معتادان عادی و بزرگسال به منظور ایجاد کمپ تخصصی افراد زیر ۱۸ سال اقدام شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حجم زیادی از پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی استان در رابطه با عدم رعایت اصول فنی و قصور از ایمنی کار است.

وی در همین خصوص ازمدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان خواست با هماهنگی دستگاه‌های مسئول به منظور ارتقای شاخص ایمنی کار در مراکز تولیدی، صنعتی و پروژه‌های عمرانی استان، طرحی تهیه شود که با تصویب آن در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان شاهد کاهش حوادث ناشی از کار باشیم.

رئیس دستگاه قضائی استان هرمزگان با بیان اینکه سالانه ۱۸ میلیارد دلار خسارت در این حوزه به کشور وارد می‌شود افزود: ازدیاد پروژه‌های ساختمانی در استان هرمزگان باعث شده است بیشترین میزان خسارت مالی و جانی در این خصوص، ناشی از عدم رعایت موازین ایمنی باشد که رفع آن پیگیری جدی و توجه ویژه به آموزش کارگران، پیمانکاران و حتی کارفرمایان را می‌طلبد.

صالحی ارائه آموزش‌های تخصصی از سوی مراکز فنی و حرفه‌ای را در این خصوص بسیار تأثیر گذار عنوان کرد و یادآور شد: صدا و سیما می‌تواند با تولیدات محتوایی مناسب و پخش آنها در راستای افزایش سطح آموزش در این حوزه کمک شایانی نماید.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان در پایان با تأکید بر لزوم افزایش کمی و کیفی بازرسی‌ها و نظارت‌های ایمنی از بنگاه‌های اقتصادی تصریح کرد: دستگاه قضائی برخورد جدی با ناقضان قانون و افرادی که امنیت محیط کار را به خطر می‌اندازند در دستور کار خود قرار داده است.

صالحی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور رعایت دستور العمل های بهداشتی برای نخستین بار در کشور آزمون آنلاین داوری از طریق سامانه الکترونیک و توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری این آزمون جامع، بیش از ۷۰۰ شرکت کننده در اقصی نقاط استان هرمزگان با مراجعه به سامانه طراحی شده در فضای وب به رقابت علمی پرداختند.

علی صالحی با اشاره به برگزاری دوره‌های مقدماتی تا پیشرفته داوری طی ماه‌های اخیر در استان هرمزگان اظهار داشت: این جلسات در هفت مرحله و در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار شد و در مرحله نهایی آنکه به صورت کارگاه علمی برگزار شد، بیش از ۷۰۰ دانش‌پذیر با تدریس قضات مجرب دادگستری استان به فراگیری مطالب و یادگیری اصول داوری حقوقی پرداختند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با اشاره به روند اجرایی و نحوه برگزاری آزمون به منظور تشکیل کانون داوری در استان هرمزگان یادآور شد: شرکت‌کنندگانی که در آزمون نهایی، حدنصاب نمره قبولی را کسب می‌کنند، به عضویت کانون داوری دادگستری استان در می آیند.

 

                                     تاریخ:      چهارشنبه ١٥ مرداد ١٣٩٩        ساعت:     ١٢:٣٧

 


خروج




پربازدیدترین

دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...