صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



  رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم :

  قیمت نان‌های حجیم و نیمه حجیم تا مصوبه سازمان حمایت و شورای آرد و نان گران نمی‌شود

  در همه جای دنیا شرایط رقابت برای واحدهای صنفی ایجاد می‌شود بنابراین دولت در بخش آرد و نان یکسان سازی ایجاد کند

            

به گزارش غلات نیوز از پانا، رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی(حجیم و نیمه حجیم) با اشاره به تعیین نرخ نان تا پایان خرداد می گوید تا کنون افزایش قیمتی در نرخ نان اعمال نشده و اتحادیه نان‌های فانتری تابع کارگروه آرد و نان کشور و سازمان حمایت است و این امیدواری وجود دارد که دولت بحث یکسان سازی را در بخش گندم، آرد و نان ایجاد کند تا افزایش نرخ‌های بی حد و حساب در این بخش اعمال نشود.

محمدجواد کرمی، رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی(حجیم و نیمه حجیم) در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه قیمت مواد اولیه در نان‌های فانتزی افزایش پیدا کرده، احتمال می‌دهید که این افزایش نرخ نان تا چه حد باشد، گفت:‌«نرخ کلیه مواد اولیه‌ در تهیه نان‌ها اعم از خمیرمایه، بهبود دهنده‌ها و روغن افزایش پیدا کرده اما تا کنون هیچ افزایش نرخی به وجود نیامده است. اتحادیه نان‌های فانتزی تابع کارگروه آرد و نان کشور است و در آنجا باید راجع به این افزایش نرخ تصمیم‌گیری شود.»

وی با اشاره به این مطلب که حتی در بخش‌های کوچک صنعتی هم تاکنون افزایش نرخی نداشته‌ایم، افزود:«درخواست افزایش نرخ را فروردین امسال به سازمان حمایت ارائه دادیم، مقرر شد بررسی‌های لازم توسط این سازمان انجام گیرد و به ما ابلاغ شود و ما هم آن‌ را برای اجرایی شدن در اختیار واحدهای صنفی قرار دهیم. در نهایت تا آن زمان و تصویب کارگروه آرد و نان کشور هیچگونه تغییر نرخی نخواهیم داشت.»

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی در ادامه افزود:« اکنون در نرخ نان تغییری ایجاد نشده و با نرخ سال گذشته در اختیار مردم قرار می‌گیرد.»

وی به احتمال افزایش نرخ نان تا پایان خرداد اشاره کرد و گفت:‌«درخواست ما برای افزایش نرخ نان 15 الی 20 درصد است. امیدواریم بتوانیم نانی که به عنوان قوت مردم است با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیارشان قرار دهیم. وظیفه اتحادیه این است که در بخش آرد و نان محتاط‌تر عمل کند. منتظریم بخشنامه توسط سازمان حمایت تایید شود و در اختیار ما قرار گیرد و ما آنرا در اختیار همکارانمان قرار دهیم و تا آن زمان هیچ افزایش قیمتی نداشته و نخواهیم داشت.»

کرمی در پاسخ به سوالی درباره افزایش 26 درصدی دستمزد کارگران و تاثیرافزایش دستمزد بر قیمت‌تمام‌شده تولیدات نان گفت:‌«بی‌شک یکی از آیتم‌های بحث نرخ‌گذاری تولیدات نان هزینه کارگری است. هر ساله شاهد افزایش دستمزد کارگری هستیم وقتی افزایش دستمزد کارگری اتفاق می‌افتد به دنبال آن افزایش درصد بیمه کارگری هم پیش می‌اید طبیعی است که در این شرایط چون تولید در بخش کارگری اتفاق می‌افتد قیمت مواد اولیه هم افزایش پیدا می‌کند.»

وی به افزایش 25درصدی خمیرمایه اشاره کرد و گفت:« قیمت خمیر مایه برای تولید نان 25درصد افزایش یافته است که از سازمان حمایت مجوز گرفتند و مصوب هم شد که افزایش نرخ داشته باشد.»

نمی‌توانیم مواد اولیه را گران بخریم و محصول نهایی را ارزان بفروشیم

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی ادامه داد:«دولت شکر 4 هزار و 500 تومانی را به یکباره 6 هزار تومان قیمت‌گذاری کرد که اکنون در بازار به نرخ 6300 تومان فروخته می‌شود. در بحث بسته‌بندی و قیمت تمام مواد اولیه هم شاهد افزایش 15 تا 20 درصدی هستیم. ما نمی‌توانیم مواد اولیه را گران بخریم و محصول نهایی را ارزان بفروشیم و این طبیعی است که هر سال با افزایش دستمزد کارگری و سایر مولفه‌ها شاهد افزایش مواداولیه باشیم.»

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه واحدهای تولیدی که در مناطق شمال‌شهر مکانی را در اختیار دارند با توجه به هزینه‌هایی‌ که مکان برایشان دارد ایا این افزایش نرخ برای همه واحدها در همه مناطق یکسان اعمال می‌شود گفت:‌««این روش هم یکی از روشهای غلط محاسبات نرخ نان است. در همه جای دنیا رقابت روی واحدهای صنفی ایجاد می‌شود و قیمت‌گذاری توسط واحد صنفی اتفاق می‌افتد. به طور مثال قیمت یک ملک واحد صنفی در منطقه یک تهران با منطقه 15 یا 20 متفاوت است وقتی قیمت را به یک نرخ قرار می‌دهیم قدرت رقابت درست از بین می‌رود.»

گندم سه نرخی رقابت ایجاد نمی‌کند

کرمی افزود: «دولت گندم را با سه نرخ در اختیار واحدهای مصرف کننده آرد قرار می‌دهد. 665، 900 و 2700 تومان قیمت‌گذاری گندم برای عرضه است. وقتی زیرساختها صحیح نیست قطعا در این بین رانت ایجاد می‌شود و رقابت سالم هم از بین می‌رود.»

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی گفت:‌«بهترین روش این است که ابتدا دولت یکسان‌سازی را در بخش گندم آرد و نان ایجاد کند و یک نرخ ثابت را در اختیار مصرف‌کنندگان و متقاضیان آرد و نان قرار دهد. در واقع آرد را به طور یکسان در اختیار مصرف کننده‌ها بگذارد همچنین قیمت را با نظارت بیشتر و واحد در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد و اجازه ندهد که هر واحد هر قیمتی که دلش می‌خواهد قیمت‌گذاری کند.»

وی افزود: «اگر رقابت سالم باشد، اجازه نمی‌دهد که هر واحد صنفی خودسرانه قیمت محصول را بالا ببرد چون واحد صنفی کناردستی کالا را با قیمت پایین‌تر در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد یا اینکه مناطق مختلف را رصد می‌کند و بر اساس مناطق مختلف توسط خود واحد صنفی قیمت‌گذاری می‌شود.»

یکسان سازی نرخ آرد در سال 89 زمینه شکوفایی صنعت آرد و نان شد

کرمی گفت:‌«سال 89 که بحث هدفمندی یارانه‌ها اتفاق افتاد سال شکوفایی صنعت آرد و نان کشور بود که قیمت گندم آرد و نان به یکباره برای همه تولیدکنندگان یک نرخ شد ولی متاسفانه بعد از دو سال به سیستم یارانه‌ای برگشتیم و این مشکل اصلی این صنعت است که الان گریبانگیرش شده و باعث شده که ما هر روز با مشکلاتی در زمینه کیفیت و نگرانی دولت از قیمت نان مواجه باشیم .دولت معترض از این است که یارانه عظیمی را در این بخش پرداخت می‌کند ولی نه دولت، نه نانوا و نه مصرف هیچ کدام راضی نیستند.»

وی افزود:« تا زمانی که این بخش را به دست رقابت نبریم همین مشکلات وجود دارد و ما به عنوان تولیدکننده ناراضی هستیم و می‌گوییم به ما قیمت ندادید و دولت هم ناراضی از اینکه می‌گوید که یارانه پرداخت می‌کند و مصرف کننده هم از کیفیت نان ناراضی است.شما به عنوان رسانه سعی کنید که دولت را متقاعد کنید که به سمت یکسان‌سازی قیمت گندم و ارد و نان رود تا این اتفاق نیفتد این گله‌مندی‌ها وجود دارد و هیچ کاری از دست ما بر نمی‌آید.»

 

                                     تاریخ:      سه شنبه ٢٠ خرداد ١٣٩٩        ساعت:     ١٣:٠٧

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...