صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 مدیرعامل شرکت آرد پوینک ورامین در گفت وگو با غلات نیوز:

  آزادسازی نسخه ای برای شکوفایی صنعت آرد

  اختصاصی/ شرکت آرد پوئینک در سال 72 در شهرستان ورامین استان تهران آغاز به فعالیت کرده است. این واحد آردسازی از ظرفیت روزانه 250 تن تولید آرد و ظرفیت ذخیره‌سازی 15 هزار تن گندم برخوردار است.

            


بهمن عباسی، مدیرعامل کارخانه آرد پوئینک که از دهه 60 وارد حرفه آسیابانی شده است، در گفت‌وگو با غلات نیوز بیان کرد: بزرگ‌ترین دغدغه ما در آسیابانی، تأمین گندم است. ورامین نقطه گندم‌خیز استان تهران به شمار می‌آید اما متأسفانه گندم‌های تولیدی کیفیت لازم را ندارند و با این حال نیاز به اختلاط با گندم‌های کیفی برای ما بسیار ضروری است.
عباسی در ادامه با انتقاد از سهمیه محدود کارخانه در بخش یارانه‌ای اظهار کرد: ماهیانه 1700 تن سهمیه گندم در بخش دولتی به کارخانه تخصیص داده می‌شود در حالیکه ظرفیت تولید کارخانه بیش از این میزان است منتها با توجه به تعداد بسیار بالای کارخانه‌های آرد استان تهران، متأسفانه امکان تخصیص بیشتر گندم میسر نیست.البته مهندس ارشدی، مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان تهران در جریان بازدید از کارخانه،این وعده را به ما دادند که ارتقاء سهمیه کارخانه را در دستور کار قرار دهند.


این آسیابان پیشکسوت در ادامه به دغدغه‌هایی که سد راه تولید در صنعت استراتژیک آسیابانی است، اشاره نمود و گفت: آسیابانی پر از چالش است و ما به طور کلی، مدیریت را به کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران واگذار کرده‌ایم و خوشبختانه کانون در حال پیگیری دغدغه‌های ماست.
عباسی با تأکید بر اینکه بدون شک آزادسازی، شکوفایی صنعت آرد را رقم خواهد زد، اظهار کرد: قطعاً آردسازان خواهند توانست صنعت آرد را بدون کاستی راهبردی کنند.گرچه عملیات خرید تضمینی گندم، نقدینگی بسیاری را می‌طلبد،در حال حاضر هم برای حفظ کیفیت در بازار رقابتی صنعت، مجبوریم در کنار گندم‌های تحویلی دولت، از بازار آزاد هم گندم خریداری کنیم تا کیفیت آردمان حفظ شود و بازار را از دست ندهیم با وجود اینکه برای کارخانه صرف این هزینه مقرون به صرفه نیست.


وی در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: متأسفانه در شرایط فعلی، کسری تولید، دغدغه آسیابانان کل کشور است که رونق صادرات و بازار آزاد می‌تواند به نحوی کمبود تولید را پوشش دهد. منتها صادرات نیاز به پشتوانه قوی دارد و اگر دولت ما را حمایت کند، با ورود به این بازار بخشی از ظرفیت‌های خالی‌مان را جبران خواهیم کرد.


مدیرعامل شرکت تولیدی آرد پوئینک ورامین همچنین با انتقاد از رفع محدودیت سامانه سایر مصارف گفت: طی مقطعی برای محدودیت فروش استانی در سامانه فروش سایر مصارف اقدام شد که کار بسیار خوبی بود و در واقع در راستای جبران ظرفیت خالی کارخانه‌ها، بسیار کمک می‌کرد اما متأسفانه مجدداً عملکرد سامانه به روال سابق بازگشت و باز هم ظرفیت تولید آسیابانی خالی ماند.

در ادامه ندا عسگری، کارشناس صنایع غذایی و مدیر کنترل کیفیت کارخانه آرد پوئینک ورامین در گفت‌وگو با غلات نیوز بیان کرد: مسلماً اولین و مهم‌ترین ماده‌ای که برای تولید آرد با آن سروکار داریم، گندم است. متأسفانه گندم‌های تحویلی به کارخانه افت بالایی دارند و ما مجبوریم از بازار آزاد، گندم کیفی جهت اختلاط خریداری کنیم تا کیفیت مورد پسند مشتریان را به دست آوریم.
وی افزود: همواره تلاش شرکت تولیدی آرد پوئینک این است که با بوجاری دقیق، ناخالصی‌ها را از گندم جدا و با اختلاط مهندسی‌ شده و اصولی، کیفیت آرد را به حد استاندارد و مرغوب برسانیم.



عسگری با اشاره به عدم استفاده از اصلاح‌کننده‌های آرد در تولید آرد شرکت پوئینک اظهار کرد: طی مقطعی، بسیاری از نانوایان بر اثر استفاده از برخی آردها دچار حساسیت پوستی شدند که در این راستا باید گفت پایه اصلاح‌کننده‌ها در اصل مواد شیمیایی هستند و ممکن است اثراتی این‌چنینی در بر داشته باشند. در واقع با توجه به تنوع بسیار بالای بهبوددهنده‌ها در صنعت آردسازی، استفاده از این مواد در فرایند تولید نیازمند شناخت کافی و آگاهی تخصصی مدیران کنترل کیفیت خواهد بود.

مدیر کنترل کیفیت شرکت تولیدی آرد پوئینک در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: قطعاً مشتری، سرمایه اصلی کارخانه‌های آرد است و آسیابانان در فضای رقابتی برای تأمین نیاز و جلب رضایت مشتریان تلاش می‌کنند. همواره تلاش ما این است که مشتریان خود را راضی نگه داریم. در این راستا شرکت تولیدی آرد پوئینک به طور مستمر با مشتریان خود در تعامل است که این امر قطعاً به حفظ یکنواختی کیفیت محصول تولیدی و جلب اعتماد مشتری منجر خواهد شد.

 

                                     تاریخ:      شنبه ٣ اسفند ١٣٩٨        ساعت:     ١٢:٥٧

 


خروج




دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...