صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 مدیرعامل کارخانه آرد سنبل ماهدشت مطرح کرد:

  از دولت خواستاریم قوانین‌ صادراتی را اصلاح و بوروکراسی‌های اداری این مسیر را تسریع کند

  اختصاصی/ کارخانه آرد سنبل ماهدشت در سال 1378 در شهرک صنعتی استان زنجان احداث و راه‌اندازی گردیده و هم‌اکنون از ظرفیت تولید روزانه 350 تن آرد یارانه‌ای و ماهیانه 2 هزار تن آرد ویژه صنف و صنعت برخوردار است.این کارخانه 60 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی سیلوی فلزی دارد.

            

حسین سلیمانی، مدیرعامل کارخانه آرد سنبل ماهدشت در گفت‌وگو با غلات نیوز تصریح کرد: تولید با فقط 25 درصد از ظرفیت واقعی، بزرگ‌ترین دغدغه آسیابانان کشور است؛ سرمایه‌گذاری‌های کلانی برای احداث یک واحد آسیابانی در کشور شده و حالا با 30 درصد ظرفیت واقعی‌شان به تولید می‌پردازند.


وی با اشاره به نوسان ارزی و مشکلات پیرامون تحریم‌ها افزود: در‌ حال‌ حاضر آرد عراق تماماً از سوی کشور ترکیه تأمین می‌شود. این در حالی است که صنعت آرد کشور به خوبی از پتانسیل‌های صادراتی برخوردار است و آرد ایرانی به لحاظ کیفی توان رقابت با آرد ترکیه را دارد، تنها نیاز است تا دولت همانند کشور ترکیه، راه صادراتی را برای آسیابانان داخل هموار کند تا سرمایه‌هایی که صرف راه‌اندازی کارخانه‌های آرد در کشور شده، از بین نرود.


سلیمانی با اشاره به ضعف کیفی گندم‌های استان زنجان اظهار کرد: با توجه به شرایطی که گندم‌های زنجان از لحاظ سطح کیفی دارند، نیازمند نگاه ویژه دولت برای تأمین گندم کیفی و تولید آرد مرغوب هستیم. لذا ضروری است که از استان‌های برخوردار گلستان و خوزستان جهت اختلاط کیفی، گندم‌های مناسب به زنجان ارسال شود. قطعاً در صورت ارتقاء کیفیت آرد، کیفیت نان نیز بالا می‌رود و این به نفع جامعه خواهد بود.



مدیرعامل کارخانه آرد سنبل ماهدشت در ادامه گفت: سال گذشته دو محموله آرد به کشور عراق صادر کردیم و خوشبختانه از آرد ما بسیار استقبال شد و در حال حاضر تعامل با مشتریان عراقی، کماکان برقرار است، در صورتی که شرایط ورود به بازار صادراتی تسهیل شود، مجدداً به بازار عراق ورود خواهیم کرد.
سلیمانی افزود: نیمی از کارخانه‌های آرد کشور از پتانسیل‌های صادراتی برخوردارند اما در حال حاضر به واسطه محدودیت‌های پیش آمده، صنعت آرد ایران در بازارهای صادراتی حضور چشمگیری ندارد و قطعاً اگر حمایت شود، آسیابانان ایرانی خواهند توانست ظرفیت‌های خالی‌شان را جبران کنند. لذا از دولت خواستاریم قوانین‌ صادراتی را اصلاح و بوروکراسی‌های اداری این مسیر را تسریع کند.

مدیرعامل کارخانه آرد سنبل ماهدشت در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تعامل شرکت غله استان زنجان در تأمین گندم کیفی بیان کرد: آزادسازی صنعت آرد در وهله اول کیفیت را در زنجیره تأمین نان ارتقاء می‌دهد.
سلیمانی با بیان اینکه برخورداری یک واحد تولیدی آرد از به‌روزترین تجهیزات آسیابانی، کیفیت محصول خروجی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: هدف نهایی بخش خصوصی و دولت، تحقق کیفیت نان است و در صورتی که مدیریت صنعت آرد به بخش خصوصی واگذار شده و نیز از انحصار دولت خارج شود، این امر عملیاتی خواهد شد.


شیدک بختیاری، مدیر کنترل کیفیت کارخانه آرد سنبل ماهدشت بیان کرد: هدف اول ما در این واحد تولیدی، تولید آرد باکیفیت و رسیدن به یک میزان استخراج بهینه است که با تغییر دیاگرام و اصلاح دانه‌بندی و کنترل نشاسته آسیب‌دیده، توانسته‌ایم بهترین دانه‌بندی را برای جذب آب مناسب خمیر و افزایش کیفیت آرد برای مشتریانمان ایجاد نماییم و نیز با در اختیار داشتن پیشرفته‌ترین دستگاه‌های آزمایشگاهی، بهترین نتایج را مورد بررسی قرار دهیم.
وی با بیان اینکه هدف ما در آزمایشگاه کارخانه، استفاده از تکنولوژی‌های جدید در عرصه تولید آرد است، گفت: ما به دقت کلیه مراحل فراوری آرد را از لحظه ورود گندم به کارخانه تا خروج محصول نهایی تحت کنترل قرار می‌دهیم و تلاش ما، استحصال محصولی در حد استانداردهای ملی و عاری از هرگونه آلودگی است.
بختیاری با تأکید بر اینکه وجود یک آزمایشگاه فعال و به‌روز در واحد تولیدی آرد مهم‌ترین اصل در تولید محصول باکیفیت است، اظهار کرد: کنترل لازم در مراحل مختلف پروسه تولید آرد از وظایف اصلی بخش آزمایشگاه است که با برنامه‌ریزی هوشمندانه می‌توان یک محصول معیوب را در مراحل مختلف شناسایی و در نهایت از خروج محصول نامطلوب از کارخانه جلوگیری کرد.
مدیر کنترل کیفیت کارخانه آرد سنبل ماهدشت در ادامه تصریح کرد: تعامل با نانوایان که از مشتریان اصلی ما به حساب می‌آیند، جزو برنامه‌های کاری ماست. نانوایان به دنبال آردی باکیفیت هستند و ما برای تعدیل کیفیت نیاز به گندم‌هایی با گلوتن بالا داریم که متأسفانه ممنوعیت واردات گندم زمینه‌ساز مشکلاتی برای صنعت آرد و نان کشور شده است. تلاشمجموعه ما جلب رضایت نانوایان و توجه به خواسته‌های آنان است.
وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین دغدغه کارخانه‌های آرد، محدودیت در تأمین گندم کیفی است، اظهار کرد: مسلماً اگر گندم کیفی در اختیار داشته باشیم، مشکلات پیرامون تولید آرد کمتر خواهد شد. از دولت انتظار می‌رود با حمایت از کشاورزان، آن‌ها را به تولید محصول (گندم) کیفی ترغیب کند و واحدهای آسیابانی بتوانند بدون دغدغه، محصولی سالم و کیفی تحویل نانوایان دهند.
بختیاری در خاتمه گفت: نکته حائز اهمیتی که موجب ارتقاء هر واحد تولیدی آرد خواهد شد، تعامل مثبت میان مدیرعامل کارخانه و مدیر کنترل کیفیت است که در جلساتی که فی‌مابین برگزار می‌گردد،نظرات مؤثری بیان می‌شود و در نهایت با تشویق و احترام به یکدیگر، تصمیم‌گیری می‌شود. در واقع هدف مشترک ما در کارخانه آرد سنبل ماهدشت، تولید محصولی سالم برای تضمین سلامت جامعه است.

 

                                     تاریخ:      دوشنبه ٤ آذر ١٣٩٨        ساعت:     ٠٩:٠٠

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...