صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 

  نگرانی از ورود دلالان به خرید گندم؛ قاچاقچیان گندم قیمت نجومی به کشاورزان پیشنهاد می‌کنند

  بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر با ابراز نگرانی از ورود دلالان به خرید گندم گفت: امسال برخی افراد سودجو با تعیین واسطه‌ها گندم کشاورزان را به قیمت بالایی خریداری می‌کنند.

            

به گزارش غلا ت نیوز از خبرگزاری تسنیم ، تورج اسمعیل‌زاده صبح امروز شنبه در آئین گرامی‌داشت سال‌روز تاسیس نهاد دهیاری که در سالن شهید تندگویان فرمانداری اهر برگزار شد با اشاره به اینکه بخش مرکزی شهرستان اهر 97 دهیاری دارد اظهار داشت: از مجموع دهیاران بخش مرکزی این شهرستان، 87 دهیار مرد و 10 دهیار زن داریم که دوشادوش بخشداری و شوراها برای عمران و آبادانی و توسعه روستاها فعالیت می‌کنند.
وی افزود: سال گذشته که شاهد بودیم دلالان برای ضربه زدن به اقتصاد شهرستان، اقدام به قاچاق دام زنده می‌کردند امسال برخی افراد سودجو با تعیین واسطه‌ها گندم کشاورزان را به قیمت بالایی خریداری می‌کنند.
بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر ادامه داد: از دهیاران تقاضا داریم تا مانع از خروج گندم به دست افراد فرصت‌طلب و سودجو شوند از این‌رو تاکید داریم کشاورزان نیز فکر نکنند که با فروش گندم به قیمت بالا آنها را ثروتمند می‌کند بلکه این اقدام می‌تواند به اقتصاد شهرستان و کشاور ضربه بزند.
اسمعیل‌زاده با تاکید بر اینکه کشاورزان اهری «گندم» به دلالان و واسطه‌ها نفروشند، گفت: دهیاران در این راستا نقش مهمی می‌توانند داشته باشند و به کشاورزان در رابطه با دلالان و قاچاقچیان گندم توصیه‌های لازم را بکنند.
وی بر لزوم همکاری دهیاران با شورای زکات شهرستان اهر در رابطع با جمع‌آوری زکات تاکید کرد.
بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر با ذکر این‌که بخش مرکزی شهرستان اهر 235 روستا دارد، گفت: از این تعداد 204 روستا دارای سکنه، 31 روستا خالی از سکنه، 97 روستا دارای دهیاری، 26 روستای دارای شورا و بدون دهیاری و تنها یک روستا دارای دهیار تمام وقت داریم.

اسمعیل‌زاده از افزایش 4.5 برابری اعتبارات روستاها در دولت تدبیر و امید نسبت به مدت نزدیک به 12 سال تاسیس نهاد دهیاری‌ها خبر داد و افزود: از آغاز دولت تدبیر و امید تا این لحظه بیش از 19 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی و مالیات ارزش‌افزوده به حساب دهیاری‌های شهرستان اهر واریز شده است.
وی بابیان اینکه دولت تدبیر و امید به روستاهای فاقد دهیاری نیز توجه ویژه‌ای داشته است، ابراز داشت: دولت از سال 96 تاکنون اعتبار جهت توسعه عمران و آبادانی روستاهای فاقد دهیاری تخصیص می‌دهد که بر این اساس توانسته‌ایم از ابتدای سال‌جاری 45 پروژه عمرانی در روستاهای فاقد دهیاری عملیاتی کنیم.
بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری پروژه‌هایی به ارزش 1 میلیارد و 650 میلیون تومان را در روستاها فاقد دهیاری احداث می‌کنیم که اگر مجموع اعتبار روستاهای فاقد دهیاری را جمع‌بندی کنیم نزدیک به 2 میلیارد تومان می‌رسد.

مسابقات ورزشی «جام خوشه‌چین» در روستاهای اهر برگزار می‌شود

منصور حضرتیان رئیس اداره ورزش و جوانان اهر در آیین گرامی‌داشت سال‌روز تاسیس نهاد دهیاری که در سالن شهید تندگویان فرمانداری اهر برگزار شد با بیان این‌که «جام خوشه‌چین» در روستاهای شهرستان اهر برگزار می‌شود، اظهار داشت: جام خوشه‌چین در قالب مسابقات ورزشی فوتسال، والیبال سه نفره، طناب‌کشی، طناب‌زنی و دومیدانی در سطح روستاهای شهرستان اهر برگزار می‌شود که نفرات برتر به مسابقات استانی و کشوری اعزام خواهند شد.

وی افزود: با توجه به این‌که اکنون فصل کاری روستائیان است و مشغول به کشت و زراعت هستند از این‌رو انتظار می‌رود دهیاران در زمینه برگزاری مسابقات روستایی با اداره ورزش و جوانان همکاری کنند و با عنایت به این‌که پتانسیل ورزشی در سطح شهرستان و روستاهای اهر بالاست قطعاً می‌توانیم با وجود ورزشکاران توانمند در سطح استان و کشور رتبه‌های برتر را کسب کنیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان اهر با اشاره به اینکه رویکرد اداره ورزش و جوانان در حوزه برگزاری پیاده‌روی همگانی تنها به شهر محدود نمی‌شود، گفت: با توجه به اینکه تجارب فعالیتم در سایر شهرستان‌ها نشان داده که استقبال از همایش پیاده‌روی همگانی در روستاها بی‌نظیر است و تقاضا داریم دهیاران در زمینه برگزاری همایش پیاده‌روی همگانی در روستاها همکاری لازم را داشته باشند.
حضرتیان اضافه کرد: تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه ورزش و جوانان در روستاهای شهرستان اهر مورد غفلت قرار گرفته است این در حالی است که سال گذشته 6 میلیارد تومان اعتبار از سوی امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان جهت برنامه‌های سازمان‌های مردم‌نهاد تخصیص یافته بود که متاسفانه شهرستان اهر از این اعتبارات بی‌نصیب ماند.

وی توسعه ورزش‌های همگانی، گردشگری در قالب طبیعت‌گردی، توجه به بازی‌های بومی و محلی، تلاش برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی را از جمله محورهای فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه ورزش و جوانان عنوان کرد و گفت: اگر مسابقات بازی‌های بومی و محلی در روستاها با همکاری ان‌جی‌یوها برگزار شود از 80 تا 100 درصد هزینه‌ها را تامین می‌کنیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان اهر با تاکید بر اینکه 5 سمن در حوزه امور جوانان در شهرستان اهر تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: اداره ورزش و جوانان اهر آمادگی دارد تا در صورت همکاری دهیاری‌ها، روستاهای متقاضی را به عنوان پایلوت جشنواره بازی‌های بومی محلی معرفی و مسابقات ورزشی را برگزار کند.
حضرتیان بر لزوم برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و همگانی در روستاهای شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و همگانی را نباید صرفاً به دید ورزش یا تفریح بنگریم بلکه نیازمندیم تا ورزش‌های همگانی در روستاها فرهنگ‌سازی شود.

 

                                     تاریخ:      شنبه ١٥ تير ١٣٩٨        ساعت:     ١٣:٠٨

 


خروج




دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...