صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 معاون برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران در همایش معاونین فنی مناطق و استان‌ها:

  مساعدت معاونت برنامه‌ریزی در جهت توسعه مراکز ذخیره‌سازی کشور

  اختصاصی/صبح امروز اولین همایش دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران با حضور معاونین فنی مناطق و استان‌ها در ساختمان شماره 2 شرکت بازرگانی دولتی ایران برگزار شد.

            

به گزارش غلات نیوز، دکتر قدرت حیدری، معاون برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اهمیت نقش و مسئولیت معاونین فنی و مدیران مناطق و استان‌ها خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مدیران فنی و مهندسی استان‌ها، این است که باید مدیریت و نظارت بر سیلوها را در دستور کارشان قرار دهند.
وی با بیان اینکه نهضت سیلوسازی در کشور اولین بار از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران ترویج شد، گفت:  ابتدای انقلاب، کشور مجموعا 700 تن ظرفیت ذخیره‌سازی داشت اما هم‌اکنون با توسعه‌ای که در این بخش ایجاد شده، از 17 میلیون تن ظرفیت ذخیره‌سازی بلند مدت و 4 میلیون تن انبارهای چادری و ساده برخورداریم که مجموعا ظرفیت ذخیره‌سازی در کشور به حدودا 21 میلیون تن می‌رسد.
حیدری در ادامه با تاکید بر اهمیت پیشرفت و توسعه صنعت سیلوسازی در کشور خطاب به معاونین فنی و مدیران مناطق و استان‌ها اظهار کرد: معاونین و مدیران فنی مناطق باید در این زمینه وارد عمل شوند و دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران باید در بازیابی و تقویت این حوزه در کشور، برنامه‌هایی را طراحی و پیاده‌سازی کند.
معاون برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به تامین منابع مالی و برنامه‌ریزی در راستای پیشرفت مراکز ذخیره‌سازی کشور وعده مساعدت داد و گفت: ضروری است تا این همایش به صورت مستمر برگزار گردد و نتایج عملکرد مناطق مورد بحث و بررسی قرار گیرد. همچنین اینکه دامنه کارگروه‌های دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز کشوری شود زیرا مشارکت استان‌ها در تصمیم‌سازی می‌تواند به اتخاذ تصمیمات بهتر به ما کمک کند.
حیدری با تاکید بر اهمیت راهبری و نظارت ویژه دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران از تعمیر  و نگهداری سیلوها، انبارها و ساختمان‌ها در کشور تصریح کرد: طبق مصوبه هیأت وزیران، شرکت‌های دولتی می‌توانند بخشی از کارهایشان را از جمله نگهداری سیلوها به پیمانکار بخش خصوصی و تعاونی‌ها واگذار کنند. درواقع هدف اصلی از این اقدام کاهش تصدی‌گری و کاهش بار مالی دولت است. برای اینکه بتوانیم از این مزیت قانون استفاده کنیم و قانون را هم رعایت کرده باشیم، همکاران ما یک پلان راهبری را به عنوان پلان تخصصی برای نگهداری سیلوها و انبارهای شرکت بازرگانی دولتی به ما پیشنهاد دادند. البته ضوابط این کار باید از سوی معاونین فنی مناطق تعریف شود و می‌تواند الگویی برای کاهش تصدی‌گری دولت در همه زمینه‌ها باشد. 
در ادامه این همایش مهندس عبدلی، مدیر کل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه این همایش در راستای ارتقای کیفی و کمی وظایف دفتر مهندسی و به تبع آن معاونین فنی و مدیران استان‌ها برگزار گردیده، اهداف همایش را در چهار محور عنوان نمود و گفت: اولین محور تاکیدی این همایش، راهبری مراکز ذخیره‌سازی و بررسی پیرامون موانع و مشکلات و نیز محور دوم در راستای تعمیر و نگهداری مراکز ذخیره‌سازی است.
عبدلی در ادامه با اشاره به اقدامات ارائه شده از سوی دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران در طی سال گذشته، در خصوص محور سوم همایش در جهت هوشمندسازی مراکز ذخیره‌سازی اظهار کرد: در این راستا سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد که البته هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله دارد و باید با همفکری یکدیگر به آن سرعت بخشیم.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته توضیح داد: از جمله اقدامات صورت گرفته، نصب تابلو PLC بود که در برخی از سیلوهای کشور اجرایی شده و امسال هم برای سیلوهایی که از این قابلیت برخوردارند، نصب خواهد شد.
یکی از المان‌های سیلو، کنترل دما در کندوهاست که روی آن کار شده و بالغ بر 90 درصد سیلوهای بخش خصوصی در کشور مجهز به سیستم مانیتورینگ دما هستند؛ همچنین اندازه‌گیری اتوماتیک که در این راستا 7 دستگاه در سیلوهای کشور نصب گردیده و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا امسال 20 دستگاه دیگر هم در سیلوهای استراتژیک کشور نصب کنیم.
مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران در ادامه با تاکید بر اینکه نقطه عطف هوشمندسازی در سیلوها، بحث اندازه‌گیری میزان موجودی کندوهاست، اظهار کرد: این طرح به صورت پایلوت در سیلوی شهید مدرس تهران پیاده‌سازی شده و ما به دنبال سیستمی هستیم که خطای کمتر و قابلیت اجرا داشته باشد تا بخش خصوصی را به اجرای آن ترغیب کنیم، همچنین برنامه جامع نرم‌افزار PM که مدت 6 ماه است روی آن کار می‌کنیم و نرم‌افزار آن روی سامانه جامع فنی مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران هم اکنون پیاده‌سازی شده است.
عبدلی محور چهارم همایش را استانداردسازی مراکز ذخیره‌سازی و مراکز انبارهای کالاهای اساسی دانست و گفت: در این بخش، ضروری است که در سیستم حفاظت ایمنی و اعلام حریق سیلوها بازنگری شود که امسال ما در دستور کار خود داریم. استاندارد آسانسور سیلوها هم باید مورد بررسی قرار گیرد که به جرأت می‌توان گفت بالغ بر 90 درصد سیلوها از شرایط استاندارد برخوردار نیستند. همچنین باید در راستای برق اضطراری و سیستم فیلتراسیون سیلوها هم اقدام شود. مورد بعدی در حوزه استانداردسازی بهداشتی انبارهای کالاهای اساسی است که در این راستا سال گذشته 7 انبار در سطح کشور بازسازی بهداشتی شد و این اقدام در سال جاری هم ادامه دارد.
مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران در بخش پایانی اظهاراتش با اشاره به ایجاد کارگروه‌های تخصصی دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران در حوزه معاونت فنی افزود: پیشنهاد می‌شود این کارگروه‌ها به صورت کشوری برگزار گردد و معاونین فنی و مدیران مناطق بر حسب تخصص‌هایی که دارند، در این کارگروه‌ها حضور یافته و به تبادل نظر و همفکری بپردازند.































 

                                     تاریخ:      دوشنبه ٣ تير ١٣٩٨        ساعت:     ١٣:٢٦

 


خروج




دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...