اقدامات شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک کشور در راستای اشاعه فرهنگ تولید و مصرف نان سالم
اختصاصی/ شرکتهای غله و خدمات بازرگانی در سراسر کشور به عنوان نمایندگان شرکت بازرگانی دولتی ایران (GTC) هستند که وظایفی از جمله تأمین، نگهداری، توزیع و نظارت بر کیفیت محصولات استراتژیک گندم، آرد و نان و همچنین سایر کالاهای اساسی به آنها محول گردیده است.
دکتر محمود یوسفی، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک کشور در گفتوگو با غلات نیوز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اصلاح الگوی تولید و مصرف نان در استان تهران بیان کرد: فعلاً با توجه به نقش ماشینآلات در کیفیت نان تولیدی، بهسازی و نوسازی تجهیزات پخت در یک واحد نانوایی میتواند در جهت ارتقاء کیفیت نان مؤثر باشد. لذا شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک طی اقدامی واحدهای نانوایی سطح تهران را به منظور اخذ وام بهسازی و نوسازی به بانک معرفی نموده و در حال حاضر بخش عمدهای از واحدهای صنفی تولید نان در تهران از تجهیزات و تکنولوژی روز و مناسب برخوردار هستند.
یوسفی در ادامه با اشاره به اهمیت اشاعه فرهنگ تولید و مصرف نان سبوسدار در کشور گفت: شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک کشور در این راستا برنامههای زیادی را در جهت افزایش تولید نان سبوسدار در سطح تهران اتخاذ نموده است که در این راستا تأکید بر انطباق نوع آرد با نان مربوطه طبق استاندارد در واحدهای نانوایی، یکی از همین برنامههاست.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک کشور در ادامه با اشاره به تشکیل جلسات کارگروه آرد و نان استانی در جهت بحث و تبادل نظر میان اعضا و رفع مشکلات موجود در صنعت نان تصریح کرد: بررسی و پایش کیفیت آرد و نان واحدهای خبازی به صورت ماهیانه از سطح شهر و تعیین سطح کیفیت آنها و نیز ارائه گزارش به مرکز پژوهشکده غلات از اقداماتی است که شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک کشور به منظور اصلاح الگوی تولید نان در دستور کار خود قرار داده و نیز با جدیت به آن اهتمام میورزد. در همین راستا کنترل میدانی PH نانهای سطح شهر از حیث عدم مصرف جوش شیرین و ارائه گزارش مربوطه به پژوهشکده غلات هم به طور مستمر دنبال میشود.
یوسفی در ادامه برنامهریزیهای صورت گرفته از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک کشور در جهت گرایش به احداث مجتمعهای نانوایی و افزایش واحدهای تولید نان صنعتی، تشویق نانوایان یارانهای به تغییر کاربری خود به آزادپزی در راستای ارتقاء کیفیت نان، افزایش سرانه مصرف نان به حدود 5/7 کیلوگرم، ایجاد سامانه اینترنتی خرید آرد برای واحدهای یارانهای و تشویق نانوایان به استفاده از خمیرمایه و کاهش مصرف نمک در نانهای سنتی را از سایر اقدامات شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک کشور در راستای اصلاح الگوی تولید و مصرف نان برشمرد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک کشور در بخش دیگری از اظهاراتش با تأکید بر اینکه برای تولید نان بهداشتی، واحدهای صنفی تولید نان باید از مسئولین فنی برخوردار باشند، بیان کرد: یکی از معیارهای اصلی و اساسی نان باکیفیت، رعایت موارد بهداشتی در فرایند تولید نان است. لذا به این منظور لازم است واحدهای صنفی هم دارای مسئولین فنی مستقر باشند تا فرایند تولید نان از لحاظ موارد بهداشتی، کاملاً مورد پایش و کنترل قرار گیرد.
یوسفی در خاتمه اقدام به تشکیل آکادمی ملی نان را از برنامههای مهم و تأثیرگذار در جهت اصلاح الگوی تولید و مصرف نان دانست و در اینباره گفت: در هر صنعتی آموزش نیروی انسانی در صدر همه موارد قرار دارد علیالخصوص در صنعت نان که ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد لذا نیروی انسانی تولیدکننده نان باید کاملاً فنی و متخصص باشد. آکادمی ملی نان با توجه به اهمیت این موضوع ایجاد گردیده و قطعاً تأثیر آن در ارتقاء کیفیت نان به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.
تاریخ: يکشنبه ١٦ دی ١٣٩٧ ساعت: ١١:٢١
پربازدیدترین
گزارش
آخرین اخبار
نرخ ارز
گفتگو
نظرسنجی
|