صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 

  برگزاری اولین همایش بزرگ طرح جامع نان سالم در استان کرمان

  اختصاصی/ به گزارش غلات نیوز ، به مناسبت چهارمین سال اجرای سند امنیت غذایی نان همایشی با عنوان طرح جامع نان سالم از مزرعه تا سفره به منظور تکریم و تجلیل از مجریان این طرح امروز در استان کرمان برگزار شد.

            

 این همایش بزرگ با مشارکت استانداری کرمان و با حضور جمعی از مقامات و مسئولین محترم کشوری و استانی و نیز با حضور نمایندگان استان کرمان، مدیران ارشد مرتبط با طرح، همچنین مدیران کارخانه هاي آردسازی، کارگروه سند امنیت غذایی نان، اتحادیه های نانوایی و سایر اعضای مرتبط با طرح برگزار گردید.
ابتدا دکتر نژادبیگلری، مدیرکل شرکت غله و‌خدمات بازرگانی استان کرمان در خصوص صفر تا صد طرح جامع نان سالم که از سال ۹۴ در استان کرمان رونمایی و وارد فاز اجرایی شده به ارائه سخنرانی پرداخت و در خصوص بهینه سازی کاشت، داشت و‌ برداشت، استاندارد سازی ناوگان حمل و نقل، حمایت از توسعه و بهبود سیلوها، ارتقا پروسه آردسازی و افزایش کیفیت آرد و ارتقا بهداشت و کیفیت نان به عنوان ۵ هدف اصلی طرح جامع نان سالم توضیح داد و از تمامی سازمان های مرتبط در اجرای این طرح تقدیر و تشکر نمود.
در ادامه دکتر طباطبایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با اشاره به تعاملات میان مرکز بهداشت و شرکت غله و‌خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: کاهش نمک مصرفی در تولید نان از اقدامات مرکز بهداشت استان بوده و کرمان اولین استانی است که مصرف نمک را در صد کیلوگرم آرد به۶۰۰ گرم رسانده است.
وی در ا‌دامه به اقدامات صورت گرفته از  سوي مرکز بهداشت استان در راستای افزایش سطح بهداشت نانوایی ها، کاهش افزودنی های غیرمجاز و افزایش کیفیت آرد اشاره نمود.
در بخش بعدی، سعیدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان ضمن تقدیر از مدیریت شرکت غله و خدمات بازرگانی استان به دلیل پیگیری های انجام شده در راستای تحقق بخشیدن به طرح جامع نان سالم به عملکرد سازمان جهاد کشاورزی در راستای این طرح اشاره نمود و در این باره گفت: در حوزه تولید گندم علی الخصوص در راستای توزیع بذر مرغوب، کنترل آفات، نگهداری گندم و ورود کمباین های جدید به منظور کاهش تلفات گندم اقدامات خوبی صورت گرفته است.
پروفسور زاهدی، نماینده مردم کرمان و حسن پور ، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش حضور داشتند که پروفسور زاهدی به ارائه سخنرانی پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: این اتفاق خوبی است که شرکت غله و خدمات بازرگانی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره استاندارد و جهاد کشاورزی نزدیک به هم بوده و با نظارت استانداری یک تیم موفقی را تشکیل داده اند و همین مساله نیز منجر به موفقیت طرح جامع نان سالم بوده است.
همچنین ملانوری، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان در این همایش ضمن ارائه توضیحاتی کلی در خصوص۵ هدف اصلی طرح جامع نان سالم تصریح کرد: طرح جامع نان سالم از مزرعه تا سفره طرح بسیار خوبی است و اجرای طرح رتبه بندی، رقابت سالمی را میان نانوایان ایجاد کرده است ضمن اینکه در استاندارد سازی ناوگان حمل و نقل و بهسازی سیلوها اتفاقات خوبی رخ داده و مجموعه این عوامل موجب افزایش کیفیت آرد و  نان شده است.
وی افزود: دولت متولی اصلی تامین نیازهای اساسی مردم است و ما همیشه در این زمینه تاکید داریم که کالاهای اساسی مردم به خوبی تامین شوند بالاخص نان که خوشبختانه در استان کرمان به خوبی تامین می شود.
در بخش پایانی همایش به مدیران کل استانداری کرمان، ۱۳  فرماندار فعال شهرستان های استان، مدیران کل و معاونت های مرتبط، مدیران شرکت های حمل و نقل خلیج فارس وآبادان شعبه کرمان و نیز یک راننده نمونه لوح تقدیر و تندیس اعطا شد.
همچنین از معاونت فنی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۶ کشور، مدیران کارخانه هاي آرد و رئیس انجمن صنفی کارخانه هاي آرد استان و اعضای کارگروه پایش طرح از مزرعه تا سفره تقدیر به عمل آمد.
ضمن اینکه چهار کمباین دار نمونه، چهار کشاورز نمونه از شمال و جنوب استان و نیز نانوایان نمونه هم در این همایش مورد تقدیر قرار گرفتند.











 

                                     تاریخ:      پنج شنبه ٢٤ آبان ١٣٩٧        ساعت:     ١٩:٤٦

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...