صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قزوین:

  کارخانه‌های آردسازی استان از پتانسیل بالایی برخوردارند

  اختصاصی/ ودود ایرانیان درباره پتانسیل‌ آردسازی در استان قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس درجه‌بندی که در سطح استان انجام می‌شود، 5 کارخانه‌ آردسازی استان جزو کارخانه‌های درجه یک به شمار می‌آیند.

            

همه واحدها مجهز به سیلوهای ذخیره‌سازی استاندارد و همچنین تکنولوژی مدرن آردسازی هستند و برخی کارخانه‌های ما در حوزه صادرات آرد و مشتقات آن از جمله ماکارونی ورود کرده‌اند و در دو الی سه سال گذشته توانسته‌اند سهم بزرگی را در بازار عراق و افغانستان به خود اختصاص دهند.
 مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قزوین در گفت‌وگو با غلات نیوز بیان کرد:  دو الی سه ماه مانده به نوروز 97 طی جلساتی که با جهاد کشاورزی استان قزوین داشتیم، خوشبختانه هماهنگی‌ها و تعاملات خوبی ایجاد گردید و در خصوص مسأله سن‌زدگی، قبل از اینکه پیش‌درآمد خرید تضمینی سال 97 را داشته باشیم، جلساتی را با جهاد کشاورزی استان برگزار نمودیم. سن‌زدگی در استان قزوین طی سالیان گذشته به خصوص 5 الی 6 سال پیش به حد بسیار بالا رسیده و این مسأله تأثیرات بسیار منفی را در استحصال آرد کارخانه‌های استان ایجاد کرده بود.
وی ادامه داد: استان قزوین جزو استان‌های تولیدکننده گندم است و بیشترین گندم مصرفی استان حاصل تولید خودمان است و از استان‌های دیگر گندم به قزوین ارسال نمی‌شود لذا مجبوریم گندم مناطق مختلف استان را با اختلاط مناسب در اختیار کارخانه‌های استان بگذاریم.
ایرانیان افزود: با توجه به اینکه تماماً گندم استان قزوین به کارخانه‌های استان تحویل داده می‌شود، تلاش کردیم بازخوردهایی از کارخانه‌ها بگیریم و از بازخوردهایی که از کارخانه‌های آرد و نانوایی‌ها دریافت می‌شد، متوجه شدیم عمده‌ترین مشکل گندم‌های استان، سن‌زدگی است که کیفیت آرد استان را به شدت پایین می‌آورد بنابراین در این راستا برنامه‌ها و جلسات متعددی با جهاد کشاورزی استان برگزار نمودیم. همچنین از سوی وزارت جهاد کشاورزی و استانداری قزوین این مسأله مطرح شد که به جهت افزایش کیفیت گندم در سطح استان، برنامه‌ریزی شده و گندم‌هایی با واریته‌های مناسب کشت شود و برنامه‌ریزی آموزشی و مستمر برای کنترل سن در استان قزوین اجرایی گردد. خوشبختانه جهاد کشاورزی استان برنامه‌ریزی خوبی در جهت مقابله با افزایش سن داشت و نیز مبارزات خوبی در این راستا انجام شد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قزوین در ادامه بیان کرد: باتوجه به اینکه گلوتن و ایندکس گندم‌های سن‌زده حدود 50 الی 60 درصد کاهش پیدا می‌کند، متأسفانه استحصال آرد خوبی نداشتیم و نانوایان از کیفیت آرد دریافتی ناراضی بودند. این مسأله موجب گردید امسال کاهش سن‌زدگی گندم را در سطح استان با جدیت پیگیری کنیم و خوشبختانه در این راستا همکاری‌های خوبی با نهادهای ذی‌ربط در استان برقرار شد و خوشبختانه سن‌زدگی در فصل خرید امسال تا حد بسیار زیادی کاهش یافت.
ایرانیان در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه پیش‌بینی‌ میزان خرید گندم در فصل خرید امسال، 205 هزار تن بود و خوشبختانه امسال جزو استان‌های غربی کشور بودیم که افزایش تولید داشتیم، گفت:  امسال به جهت تسریع در امر خرید، تعداد مراکز خرید را در سطح استان افزایش دادیم و خوشبختانه میزان خرید امسال، 20 درصد از پیش‌بینی‌های انجام گرفته بیشتر شد و از مرز 240 هزار تن گذشت.
وی با بیان اینکه متأسفانه مشکلات و موانعی که بازار صادراتی را در شرایط فعلی درگیر کرده، کارخانه‌های آردسازی کشور را در آینده دچار مشکل خواهد نمود، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته ظرفیت‌های ذخیره‌سازی بالایی را در استان ایجاد کردند. البته در ایجاد این ظرفیت‌ها به مقوله مهم مکان‌یابی توجه نشده است. در مجموع بالغ بر 400 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی در استان ایجاد گردیده و با توجه به حجم تولید گندم، ما با مازاد ظرفیت ذخیره‌سازی در استان مواجه هستیم و عمدتاً سیلوها خالی می‌مانند.
وی گفت: یکی از مشکلاتی که در سطح استان قزوین وجود داشت، این بود که تنها یک سیلو و آن هم سیلوی دولتی استان به حمل ریلی متصل بود. یک پایانه‌ در استان از سوی بخش خصوصی و یکی از کارخانه‌های آرد استان ایجاد گردید و در واقع سیلوی متصل به حمل ریلی را در دست احداث دارند که در چند ماه آینده آن را به بهره‌برداری خواهند رساند و تحول خوبی به لحاظ امکانات ریلی در سطح استان ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قزوین خاطرنشان کرد: در استان قزوین با توجه به سطح کیفی متوسط گندم‌ها، تلاش می‌شود با اختلاط مناسب، گندمی تحویل کارخانه‌ها داده شود که آرد استاندارد و معقول استحصال گردد. تولید نان خوب در گرو گندم خوب و آرد خوب است. درخواست ما این است که گندم استان‌هایی مانند خوزستان یا گلستان را که سطح گلوتن بالایی دارد، به استان قزوین هم اختصاص دهند. درست است که قزوین یک استان تولیدکننده به شمار می‌آید اما اگر درصدی از گندم‌های درجه یک کشور به استان ما تزریق شود، می‌توانیم آرد بهتری داشته باشیم. با توجه به اینکه عمده‌ترین نان مصرفی مردم قزوین نان لواش است، آرد آن، گندمی با سطح بالای گلوتن و ایندکس را می‌طلبد و متأسفانه گندم‌های قزوین این خاصیت را ندارند.

 

                                     تاریخ:      چهارشنبه ٤ مهر ١٣٩٧        ساعت:     ٠٩:٤١

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...