صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری:

  گندمکارانی که تا ابتدای تیرماه گندم شان را تحویل داده اند تا عصر امروز با دولت تسویه خواهند کرد

  اختصاصی/نشست خبری مهندس یزدان سیف، معاون وزیر جهاد کشاورزی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، صبح امروز در محل شرکت بازرگانی دولتی برگزار شد.

            

به گزارش غلات نیوز، یزدان سیف، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی و معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه علی‌رغم کاهش ۴۶ درصدی بارندگی در سال جاری، قریب به یک میلیون تن افزایش خرید گندم داشته‌ایم، گفت: در فصل خرید امسال، تا به امروز ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شده که در مقایسه با سال گذشته، نزدیک به ۹۰۰ هزار تن میزان خرید بیشتر بوده است.
پیش‌بینی می‌شود با توجه به رشد تولید گندم در مناطق سردسیر کشور و نیز باتوجه به اینکه فصل برداشت تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت، میزان خرید امسال از کشاورزان تا ۹میلیون و ۷۰۰ هزار تن برسد.
وی ادامه داد: در سال زراعی گذشته، به ازای هر کیلو تحویل گندم به دولت، ۱۳ هزار و ۶۸ ریال پرداخت شد و امسال این پرداختی به میزان ۱۳ هزار و ۲۷۰ ریال رسید و به عبارتی دیگر در فصل خرید امسال به میزان 1/5 درصد افزایش قیمت و افزایش ارزش خرید را از کشاورزان رقم زدیم.
سیف افزود: میانگین دریافتی کشاورزان در حوزه گندم، سال گذشته ۲۲۲ میلیون ریال بود اما در سال زراعی جاری به ۲۶۷ میلیون ریال افزایش یافت.
همچنین سرانه گندم تحویلی هر کشاورز از ۱۷ تن به ۲۰ تن افزایش یافت و به عبارتی دیگر  متوسط تحویلی گندم هر کشاورز به دولت در فصل خرید امسال ۱۸ درصد افزایش داشت که بخشی از آن ناشی از لطف خداوند متعال و بخشی مربوط به به‌زراعی و تامین مناسب نهاده‌ها بوده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه اظهار کرد: به منظور تسهیل کشاورزان، سال گذشته هزار و ۱۱۲ مرکز خرید لحاظ شده بود که امسال مراکز خرید به هزار و۱۵۰ مرکز خرید افزایش یافت ضمن اینکه میزان خرید امسال در مراکز موقت کاهش یافت سال گذشته ۴ میلیون و۶۰۰ تن خرید توسط مراکز موقت انجام شده بود که امسال میزان خرید از سوی این مراکز به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید
در واقع ۲۰ درصد خرید از سوی مراکز موقت کاهش یافت ضمن اینکه به کشاورزان کرایه حمل بابت تحویل گندم به سیلوهای بلند‌مدت تخصیص داده شد.
سیف با اشاره به افزایش چشمگیر تولید گندم در فصل خرید امسال استان کردستان گفت: استان کردستان یکی از استان‌های مهم در حوزه کشاورزی است و تا به امروز قریب به یک میلیون و ۲۴ هزار تن گندم از گندم‌کاران کردستان خریداری شده که سال گذشته میزان خرید این استان تا این مقطع ۵۱۹ هزار تن بوده است.
سال گذشته دریافتی کشاورزان کردستان از محل تولید گندم، نزدیک به ۶۷۶ میلیارد تومان بوده و امروز تا این لحظه مبلغ 1353 میلیارد تومان گندم به دولت فروخته‌اند و در واقع دریافتیشان بابت پول گندم از دولت دو برابر شده است.
استان کردستان امسال دومین استان خرید گندم بوده است البته در برخی از استان‌ها از جمله خوزستان، فارس و گلستان، امسال کاهش تولید گندم بوده‌ایم.
رئیس هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه متوسط وزن هکتولیتر و شرایط پروتئینی گندم، امسال نسبت به سال گذشته بهبود یافته است، افزود: سال گذشته متوسط هکتولیتر گندم ۷۵ بوده که این عدد امسال به ۷۷ رسیده است. همچنین میزان پروتئین گندم سال گذشته بین 11/5 الی۱۲ بوده و امسال میزان پروتین گندم به ۱۲ رسیده است.
سیف در ادامه با بیان اینکه در فصل خرید امسال، سالی بی‌نظیر در حوزه کاهش سن‌زدگی گندم داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در فصل خرید امسال به لحاظ افت مفید و غیر مفید و درصد سن‌زدگی گندم‌ها، نسبت به سال گذشته 0/1 درصد کاهش داشته‌ایم. خوشبختانه امسال در برخی از استان‌های کشور میزان سن‌زدگی به صفر رسید که این مساله ناشی از برنامه‌هایی بوده که از سوی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است. ما توانستیم در پروژه گندم، بیش از هزار و ۳۰۰ نفر ساعت در میان نیروی انسانی دخیل در حوزه سیاست‌گذاری با مشارکت سازمان حفظ نباتات و پژوهشکده غلات، کلاس‌های آموزشی برگزار کنیم و سالی بی‌نظیر در حوزه کاهش سن‌زدگی گندم داشته باشیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت مطالبات پرداختی سال خرید جاری گندم‌کاران تصریح کرد: کشاورزانی که تا ۲۳شهریور ماه جاری به دولت گندم تحویل داده‌اند، ۵۰درصد از مطالباتشان را دریافت کرده‌اند و کشاورزانی که تا اول تیر ماه گندم‌هایشان را تحویل داده‌اند، صددرصد مطالباتشان را تا عصر امروز دریافت خواهند کرد.
تا کنون نزدیک به ۸۳ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال از مجموع ۱۲۴ هزار و ۶۴۰ میلیار ریال پول گندم تامین و تا عصر امروز به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
 با تمهیدات دولت و وزارت جهاد کشاورزی و تاکید رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی و همه دست اندرکاران منابع مالی، ما در حال عرضه اوراق هستیم و تا پایان هفته قریب به ۱۵ هزار میلیارد ریال منابع تامین خواهد شد و تلاش می‌کنیم صد درصد مطالبات کشاورزانی که تا تیر ماه گندم‌هایشان را به ما تحویل داده‌اند، پرداخت کنیم.
تا این لحظه ۶۷ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و تا پایان هفته میزان پرداختی به ۷۵ درصد کل مطالبات کشاورزان خواهد رسید.
سیف درباره نرخ خرید تضمینی گندم سال آینده گفت: وزارت جهاد کشاورزی محاسبات خود را انجام داده و در قالب بسته قیمت‌های پیشنهادی سال زراعی۹۷-۹۸، به دولت ارائه کرده است. بحث‌های کارشناسی، در حال انجام و عزم دولت بر این است که قبل از پایان شهریورماه نرخ جدید خرید تضمینی را اعلام کند. امیدواریم نرخ اعلامی به صلاح کشور و کشاورزان باشد.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص صادرات آرد بیان کرد: صادرات آرد از محل ورود موقت در حال انجام است و هیچ توقفی در آن انجام نشده اما صادرات آرد از محل گندم‌های داخلی به دلیل حفظ کالاهای اساسی در شرایط خاص کشور، ممنوع است و در آن برهه، شرکت بازرگانی دولتی به منظور راه افتادن چرخه صادرات، گندم‌های داخلی را برای استحصال آرد صادراتی در بورس عرضه نمود. در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌های آردسازی کشور در حال استفاده از ظرفیت عبور موقت برای ورود به بازار صادراتی هستند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه در خصوص وضعیت فروش آرد آزاد در سامانه اینترنتی بانک سپه گفت: طبق مصوبه هیات وزیران، ما مکلف شده‌ایم فروش گندم صنف و صنعت را از طریق بورس انجام دهیم. فکر می‌کنم تا پایان شهریورماه، پروژه فروش آرد آزاد از طریق سامانه اینترنتی بانک سپه کلید بخورد و بر اساس آن، تمام کارخانه‌ها باید از طریق این سامانه، آردشان را به واحدهای صنفی بفروشند.

 

                                     تاریخ:      شنبه ٢٤ شهريور ١٣٩٧        ساعت:     ١٢:٢٠

 


خروج




پربازدیدترین

دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...