صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 

  شرکت وارنا همواره برای ارتقای کیفیت می کوشد

  اختصاصی/ تاثیر بهبود دهنده ها بر کیفیت آرد ونان بسیار قابل توجه است به طوریکه در شرایطی که گندم کیفیت پایینی دارد بهبود دهنده ها می توانند کیفیت گندم را تا حدودی اصلاح کنند و در مواقعی که سطح کیفی آرد پایین است نانوایان به کمک بهبود دهنده ها از آرد بی کیفیت نان باکیفیت تولید می کنند.

            

در چند سال اخیر شرکت های زیادی با بهره گیری از دانش تخصصی برای تولید بهبود دهنده ها به بازار ورود کرده و برخی از آنها بسیار موفق عمل کرده اند به طوریکه توانسته اند بازار را به خوبی جذب کنند.
شرکت بهبود دهنده وارنا از سال 1392 فعالیت خود را به طور رسمی در زمینه تولید بهبود دهنده ها آغاز نموده است. محمدرضا نورافشان مدیرعامل این مجموعه قبل از تاسیس این واحد تولیدی بیش از 20 سال به مطالعات و تحقیقات در کشورهای اروپایی، ترکیه و ایران پرداخته و حالا به تولید بهترین بهبود دهنده های آرد و نان در کشور می پردازد.
محمدرضا نورافشان مدیرعامل شرکت بهبود دهنده وارنا در گفت وگو با غلات نیوز درباره اهمیت تحقیق و توسعه در صنعت تولید بهبود دهنده ها، اظهار کرد:  واحد R&D  و تحقیق و توسعه شرکت بهبود دهنده وارنا به طور مستمر روی تمام گندم های ایران، انواع آردهایی که استحصال می شود و همچنین انواع نان ها تحقیق می کند تا ایرادات را بررسی و به کمک بهبود دهنده هایی که میکسی از آنزیم هاست ضعف هایی را که در گندم آرد ونان وجود دارد رفع کند. 
نورافشان با اشاره به تاثیرگذاری بهبود دهنده ها روی نان گفت: بهبود دهنده ها روی رنگ، عطر و طعم، بافت، ماندگاری، مقاومت در برابر حرارت، کیفیت و حجم نان اثرگذار هستند
باید درنظر داشت گونه های گندم در ایران منحصر به فرد است و در دنیا گندم های مشابه ایران تولید نمی شود به همین جهت اصلاح گندم های ایران نسبت به گندم های خارجی بسیار سخت تر است لذا با توجه به این شرایط کارشناسانی که با گندم های ایران کار می کنند به مراتب از کارشناسان خارجی بهتر عمل خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت بهبود دهنده وارنا ادامه داد: در کشور ما سالانه حداقل 7 الی 8 میلیون تن گندم تولید می شود که همین میزان گندم تولیدی در کشور توسط کارشناسان داخلی قابل اصلاح است.
نورافشان با بیان اینکه نسبت به سال 90 در زمینه تولید بهبود دهنده ها پیشرفت هایی در کشور حاصل شده است، اظهار کرد: تلاش مجموعه وارنا تمرکز روی بهبود دهنده ها و ارتقای کیفیت است خوشبختانه درحال حاضر مشکل حجم نان به کمک تولید بهبود دهنده ها رفع گردیده و ما درحال کار روی ماندگاری نان ها هستیم قاعدتا با افزایش ماندگاری ضایعات نان هم به تبع آن کاهش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت بهبود دهنده وارنا بیان کرد: مجموعه وارنا با کارخانه های آردسازی به طور مستمر درارتباط است و کارخانجات آردهایی را که از گندم های خاص استحصال می کنند در اختیار ما می گذارند و ما در وارنا بر روی آردهای تولیدی تحقیق و مطالعه می کنیم.
 
وارنا کماکان روی تحقیق و توسعه متمرکز است

نورافشان در ادامه گفت: ما به دنبال این هستیم که بتوانیم دامنه تولید بهبود دهنده ها را کاهش دهیم چنانچه درحال حاضر هم  تولید بهبود دهنده ها را تاحدودی به دو نوع محدود کرده ایم با یک بهبود دهنده نان های سنتی را اصلاح خواهیم کرد و به کمک یک بهبود دهنده دیگر انواع نان های دیگر را
 درواقع ضریب نسبت گلوتنین به گلیادین کیفیت آردها را تعریف می کند اگر بتوانیم هر دو را به طور همزمان اصلاح کنیم دامنه بهبود دهنده ها کاهش پیدا خواهد کرد و به کمک یک بهبود دهنده خواهیم توانست بخش عمده ای از آردها را اصلاح کنیم.
در این زمینه البته شرکت بهبود دهنده وارنا تا حدودی موفق عمل کرده و بهبود دهنده ای تولید نموده ایم که بیشترین واریته های گندم به کمک آن قابل اصلاح خواهد بود.
مدیرعامل شرکت بهبود دهنده وارنا در ادامه با بیان اینکه در کشور ما ژن های گندم هنوز اصلاح نشده و بنابراین باتوجه به این مساله استفاده از بهبود دهنده ها بالاخص در نان های حجیم ضروری است، افزود: زمانی که آرد کیفیت لازم را ندارد با استفاده از آنزیم ها می توان آن را به کیفیت استاندارد رساند.
همینطور که در حال حاضر اگر بهبود دهنده ها را حذف کنیم بسیاری از کیفیت آردها کاهش پیدا خواهد کرد.
نورافشان تصریح کرد: به عقیده من بهترین اصلاح این است که در کارخانه آرد صورت بگیرد و نانوا در محل نانوایی نیاز به افزودن بهبود دهنده نداشته باشد اما متاسفانه بسیاری از کارخانه ها در این زمینه کوتاهی می کنند. به صورت علمی اگر اصلاح آرد با بهبود دهنده ها در محل نانوایی اتفاق بیافتد تاثیرگذاری بسیار بالاتری خواهد گذاشت نسبت به اینکه بهبود دهنده در محل نانوایی به آرد اضافه شود در این صورت عملکرد پایین تری هم نیز در حوزه کیفیت از خود نشان خواهد داد.
 درواقع چون در کارخانه زمانی که تزریق از طریق میکروفیدر صورت میگیرد چرخش آرد همراه با اکسیژ ن و نیتروژن هوا داخل لوله های پنوماتیکی زمینه اکسید آزینگ آرد و عملکرد دوچندان بهتر آنزیم ها را روی بافت پپتیدی ارتقا می بخشد و نیز زمان لازم برای تاثیرگذاری بهبود دهنده رو فاز پروتیینی از زمان تزریق تا مراحل کاراسل، کیسه گیری، انبار داری و حمل آرد به واحد نانوایی ( حداقل زمان ممکن 72 ساعت ) را فراهم می کند و این فاکتور زمانی تاثیر بسیار بسیار مهمی در انجام واکنش های اصلاحی را فراهم می سازد.

 

                                     تاریخ:      جمعه ١٩ مرداد ١٣٩٧        ساعت:     ٢١:٠٤

 


خروج




پربازدیدترین

دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...