صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 

  50 درصد پول گندم‌کاران خوزستان تا پایان هفته پرداخت می‌شود / توزیع برنج پیش از آغاز ماه رمضان

  مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در سفر به استان خوزستان با نمایندگان کارخانجات آردسازی استان دیدار کرد و از نزدیک در جریان مسائل و دغدغه‌ی موجود در حوزه گندم، آرد و نان قرار گرفت و راه‌کارهای اجرایی برای حل مسائل پیشنهاد داد.

            

به گزارش غلات نیوز از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ نشست مشترک مهندس یزدان سیف، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، رئیس سازمان تعاونی و روستایی و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه‌ی 4 (استان خوزستان) با مدیران بخش خصوصی گندم، آرد و نان کارخانجات آرد در استان خوزستان برگزار شد.

در این نشست نمایندگان بخش خصوصی حوزه‌ی گندم، آرد و نان به موضوع مشکلات ذخیره‌سازی و فروش آرد در استان اشاره و آن را دغدغه‌ی اصلی بخش کشاورزی و صنعت آرد استان بیان کردند.

بر اساس این گزارش؛ دور بودن مراکز خرید گندم از کشاورزان به کارخانجات آرد و سیلوها که موجب افزایش هزینه‌های تبعی تولید گندم می‌شود و فروش گندم به خارج از استان نیز به عنوان دیگر دغدغه‌ی کارخانجات آردسازی استان مطرح شد.

چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در این نشست مشترک به مشکلات کشاورزان در خصوص تحویل گندم به مراکز خرید، رو باز بودن مراکز خرید و امکان آسیب به گندم‌ها در زمان بارندگی اخیر و نامتوازن بودن ساخت سیلو و مسائل جانمایی سیلوها اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه‌ی 4( استان خوزستان) نیز در این دیدار به وضعیت مناسب برداشت و خرید تضمینی و فروش گندم در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در استان یک میلیون و 200 هزار تن گندم و 32 هزار تن کلزا خریداری کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز پس از استماع مسائل حوزه‌ی گندم، آردو نان و گزارش‌های این حوزه تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد گندم استان توسط کارخانجات آرد استان به آرد تبدیل تا با ارزش افزوده‌ به فروش برسد.

مهندس یزدان سیف در خصوص مساله‌ی دوربودن سیلوها و کارخانجات آرد از مراکز خرید نیز تصریح کرد: در این خصوص تلاش‌ها بر این است با سازوکارهایی که تدوین شده گندم به مراکز خرید دائمی و سیلوها فروخته شود و با مدیریت خرید تضمینی گندم و کاهش هزینه‌های حمل و نقل، پول بیشتری به کشاورزان پرداخت شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درخصوص جانمایی نامتوازن سیلوها نیز عنوان کرد: سیلوها باید با توجه به تولیدات گندم در هر منطقه جانمایی و ساخته شود و در این خصوص انجام مطالعات مقدماتی مورد تأکید قرارگرفته تا پس از این سیلوها با توجه به نیاز مناطق ساخته شود.

براساس این گزارش؛ مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین در سفر به استان خوزستان با استاندارد استان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دکتر شریعتی خواستار حل مشکلات سیلوداران و کشاورزان استان خوزستان شد و گفت: با توجه به کیفیت گندم استان ضرورت دارد نرخ خرید گندم استان خوزستان افزایش یابد و گندم با توجه به کیفیت در  نظام قیمت‌گذاری،  نرخ‌گذاری شود.

این گزارش می‌افزاید؛ استاندارد خوزستان همچنین دو درخواست در خصوص پرداخت پول گندم کشاورزان و ورود برنج وارداتی به استان داشت که در پاسخ مهندس  گفت: تمام تلاش ما و برنامه‌های ما مبتنی بر تحویل گندم کشاورزان به مراکز خرید گندم دائم و سیلوها و عدم تحویل در مراکز موقت است تا با این کار بتوان از هزینه‌های تبعی خرید کاسته و با صرفه‌جویی در هزینه حمل پول بیشتری به کشاورزان پرداخت کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص حمایت از کارخانجات آردسازی استان نیز به استاندارد گفت: برنامه‌ی ما این است گندم‌های تولیدی در استان خوزستان به آرد تبدیل شود و از طریق بازاریابی در تهران و سایر استان‌ها محصول خود را باقیمت مناسب و ارزش افزوده به دیگر استان‌ها ارسال کنند.

وی گفت: تلاش ما این است 50 درصد پول گندم‌های تحویل گرفته شده را تا پایان هفته به کشاورزان پرداخت کنیم و برنج مورد نیاز مردم خوزستان را تا ابتدای ماه رمضان توزیع کنیم.

براساس این گزارش؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان خوزستان در حاشیه بازدید از کارخانه تک نان جنوب گفت: کارخانه تک نان جنوب از تکنولوژی بسیار پیشرفته برخوردار است که با سرمایه‌ی خصوصی راه‌اندازی شده و تولیدات نان مطلوبی دارد.

وی با اظهار رضایت از تولید نان به روش صنعتی اظهار امیدواری کردکه با گسترش این صنعت کشور از طریق تولید و مصرف بهینه و کاهش دورریز نان به سمت خودکفایی در بخش گندم حرکت کنیم.

مهندس سیف گفت: تک نان جنوب، نان سنتی را به روش صنعتی و به روش و اصول بهداشتی تولید می‌کند و با توجه به وجود ظرفیت‌های لازم از ایجاد این گونه طرح‌ها برای اصلاح فرهنگ مصرف نان حمایت می‌کنیم.

این گزارش حاکی است؛ مهندس یزدان سیف در سفر به استان خوزستان از مرکز خرید دائمی سید عباس در شمال غرب اهواز نیز بازدید کرد.

وی در این بازدید پس از استماع مشکلات کشاورزان که عدم واریز قسط اول تحویل گندم به مراکز خرید بود، تصریح کرد: این عدم پرداخت به دلیل  تکمیل نشدن فرم‌ها در سامانه‌ی پهنه‌بندی بوده است که مشکلات به روزی مرتفع می‌شود و کشاورزان عزیز خوزستانی به دستمزد زحمات خود خواهند رسید.

مهندس سیف به عوامل خرید مراکز خرید دستور داد تلاش و پیگیری کنند تا پایان هفته قسط اول را به کشاورزان پرداخت کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از بهره‌برداری و راه اندازی سیلوی بخش خصوصی 40 هزار تنی سوسنگرد در آینده نزدیک خبر داد که ساخت آن با دو میلیارد تومان تسهیلات شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه دارد و 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

                                     تاریخ:      سه شنبه ٢٥ ارديبهشت ١٣٩٧        ساعت:     ١٣:٤٢

 


خروج




پربازدیدترین

سیاست‌گذاری ثابت در یک بازه زمانی مشخص اما نه کوتاه و حذف قانون بازگشت ارزی، دو نیاز مهم برای بازگشایی مسیر صادرات آرد پیش روی آسیابانان ایرانی

اختصاصی/ مهرزاد جمشیدی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی جامع در حوزه صادرات آرد هستیم و اولین گام در این راستا، اجتناب از نرخ‌گذاری دستوری در حوزه خرید گندم و فروش آرد با درصد استحصال آن است.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...