صفحه اصلی > اخبار 


نسخه چاپي      ارسال به دوست



 

  همایش معرفی نمایشگاه iba 2018 برگزار شد

  اختصاصی/ همایش معرفی نمایشگاه iba 2018 شب گذشته با حضور مایکل ویلپر رئیس اتحادیه مرکزی نانوایان آلمان، دانیل اشنایدر مدیرعامل اتحادیه مرکزی نانوایان آلمان، محمدجواد کرمی رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه‌حجیم و جمعی از مدیران دولتی، مدیران آردسازی کشور، تولیدکنندگان ماشین‌آلات تجهیزات نانوایی، نانوایان کشور و فعالان صنعت آرد و نان برگزار شد.

            

مایکل ویلپر، رئیس اتحادیه مرکزی نانوایان آلمان اظهار کرد: نمایشگاه ایبا 2018 در واقع طراحی جدیدی دارد و همان‌طور که کل جهان منحصر به فرد است ایبا هم به همین صورت منحصر به فرد است. امیدوارم که در نمایشگاه ایبا سال 2018 شاهد حضور بیش از 600 نانوایی ایرانی باشیم و به آنها خوشامد بگوییم.

وی ادامه داد: در کهکشان ایبا و در واقع در بهشت نانوایان، ما ستاره‌های ثابتی داریم که مملو از انرژی هستند. ما از حدود 45 هزار واحد نانوایی در آلمان برخوردار هستیم و مسلماً نان در آلمان مسأله مهمی است. هنر نانوای آلمانی در سراسر جهان طرفدار دارد. ما در آلمان از یک آکادمی نان برخورداریم که نانوایان و قنادان از کشورهای مختلف به این آکادمی می‌آیند و با صنعت نان آشنا می‌شوند. از 30 کشور مختلف دنیا در دوره‌های آکادمی شرکت می‌کنند و ما بسیار مفتخریم که هنرجویان زیادی از ایران در این آکادمی حضور می‌یابند.

در ادامه، دانیل اشنایدر مدیرعامل اتحادیه مرکزی نانوایان آلمان به ارائه توضیحاتی درباره نمایشگاه ایبا 2018 پرداخت و خاطرنشان کرد: نمایشگاه ایبا از 12 سالن با فضای بسیار زیاد نمایشگاهی و فروشگاهی برخوردار است و120 هزار مترمربع به اندازه حدود 19 زمین فوتبال، وسعت دارد.

وی افزود: از سراسر دنیا بازدیدکننده به نمایشگاه ایبا می‌آید. ما در سال 2015 صدها هزار بازدیدکننده از 67 کشور جهان داشتیم که صرفاً 35 درصد از بازدیدکننده‌ها از کشور آلمان بودند و بقیه از سراسر دنیا به ایبا آمده بودند. در واقع ما با 11 درصد افزایش بازدیدکننده روبه‌رو بوده‌ایم و این توسعه متوقف نخواهد شد.

دانیل اشنایدر ادامه داد: هرچه بیشتر غرفه‌گذار ایرانی در نمایشگاه ایبا داشته باشیم، خوشحال‌تر خواهیم بود. نمایشگاه ایبا بسیار بزرگ است. در این نمایشگاه آخرین فناوری‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و ما به عنوان نانوایان آلمانی از یک شبکه جهانی نانوایان بهره می‌بریم.

وی خاطرنشان کرد: ایبا محفل خوبی است تا با همکاران نانوا و قنادمان از سراسر دنیا نشست و برخاست داشته و مذاکره کنیم. یکی از جوانب جالب کهکشان ایبا این است که مناطق و فضاهای مختلفی مانند کهکشان‌های کوچک و بزرگ، در جهان ایبا جمع می‌شوند.

ما برای همکاران قنادمان اطلاعات و دستاوردهای مختلفی را در نمایشگاه ایبا به نمایش گذاشته‌ایم. همکاران قناد ما از سراسر دنیا می‌آیند و از ایبا بازدید می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی نانوایان آلمان در ادامه گفت: همکاران ایرانی می‌دانند که ایمنی مواد غذایی در سراسر دنیا بسیار مهم است و روز به روز مهم‌تر می‌شود. در نمایشگاه ایبا به این مسأله پرداخته خواهد شد و انواع و اقسام بسته‌بندی‌های ایمنی و بهداشتی جدید و نیز دستگاه‌های مرتبط با ایمنی مواد غذایی و پاکیزگی محیط پخت و پز، به نمایش گذاشته خواهد شد. در واقع بهداشت در محیط پخت و پز، حرف اول را می‌زند. همچنین شرکت‌های مختلف در نمایشگاه ایبا 2018 آخرین دستاوردهای دیجیتال را به نمایش خواهند گذاشت.

دانیل اشنایدر افزود: افرادی که مشکلات و بیماری‌های خاص گوارشی دارند، افرادی که از سلایق غذایی خاص برخوردارند و نیز افرادی که رژیم‌های خاص گیاه‌خواری دارند، در نمایشگاه ایبا می‌توانند محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند. همچنین در کنار ایبا ما از مجمعی برخورداریم که نانوایان شرکت‌های مختلف و تولیدکنندگان ماشین‌آلات از کشورهای گوناگون جهان در آن حضور می‌یابند و فرصتی مناسب برای برقراری ارتباط با سایرین است. در کنار این مجمع، رقابت‌هایی را میان نانوایان و قنادان شاهد خواهیم بود و در واقع ما در نمایشگاه ایبا 2018 جام نانوایان را خواهیم داشت که فضایی بسیار رقابتی را به نمایشگاه ایبا می‌بخشد. متأسفانه ایران در میان تیم‌هایی که با یکدیگر رقابت می‌کنند، حضور ندارد.

وی ادامه داد: همچنین دوره قهرمانی قنادان جوان را در نمایشگاه ایبا 2018 خواهیم داشت که 8 تیم در این دوره‌ها حضور دارند و ما خوشحال می‌شویم که نانوایان و قنادان ایران هم در این دوره‌ها حضور داشته باشند و امیدواریم در نمایشگاه ایبا سال 2021 به تیم‌های ایرانی در دوره‌های قهرمانی خوشامدگویی کنیم.

ما در نمایشگاه ایبا فضایی را به آموزش توسط متخصصین آلمانی اختصاص داده‌ایم ضمن اینکه همه بازدیدکنندگان نمایشگاه این فرصت را دارند که نانوایی‌های آلمان را از نزدیک مشاهده کنند و ما تورهایی را برای بازدید از نانوایی‌ها در آلمان خواهیم داشت.

در بخش بعدی این همایش، محمدجواد کرمی، رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه‌حجیم گفت: هدف از برگزاری این همایش، معرفی بزرگ‌ترین نمایشگاه نان و شیرینی آلمان است. صنعت شیرینی جلوتر از صنعت نان است آن هم به دلیل یارانه‌ای که در صنعت نان وجود دارد و این مسأله ما را عقب نگه داشته است و اجازه پیشرفت به تولیدکنندگان نمی‌دهد.

کرمی افزود: اگر می‌خواهیم صنعت نان پیشرفت کند، تنها راه حل و نسخه‌اش یکسان‌سازی قیمت گندم است و قطعاً اگر فضای رقابتی را برای صنعت نان به وجود بیاوریم، صنعت نان رشد خواهد کرد.

رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه‌حجیم با بیان اینکه دولت باید قیمت نان را در اختیار تولیدکننده بگذارد، بیان کرد: دولت پس از سال‌ها قصد داشت نرخ نان را 20 درصد افزایش دهد که این اتفاق نیفتاد. وقتی دولت با این امر مقابله می‌کند، چه انتظاری دارد که به دنبال کیفیت است؟ من احساس می‌کنم در سال 97 اتفاقی بزرگ برای صنعت نان رخ خواهد داد و آن هم رقابتی کردن صنعت نان خواهد بود.

کرمی ابراز کرد: ما از سال 2006 با اتحادیه نانوایان آلمان همکاری می‌کنیم و خوشبختانه ثمره‌اش این بوده که در حال حاضر شاهد باکیفیت‌تر شدن نان حجیم در کشور نسبت به قبل هستیم. البته این امر را باید گسترش دهیم و در کنار این باید اجازه دهیم مانند سراسر دنیا نانوایان کارهای دیگری هم انجام دهند. به همین منظور رسته کافه نان در سال 96 تأیید شد و در حال حاضر در اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه‌حجیم برای تأسیس کافه نان‌ها پروانه کسب صادر می‌شود و همکاران ما می‌توانند برای اخذ پروانه کسب به اتحادیه مراجعه نمایند.

وی گفت: در بحث آموزش که باید یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه نان باشد، ما آکادمی ملی نان را به همت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان در ایران تأسیس کردیم و این آکادمی از سال آینده با همکاری اتحادیه نانوایان آلمان فعالیتش را به طور رسمی آغاز خواهد کرد.

رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه‌حجیم در خاتمه سخنانش تصریح کرد: ما طبق روال هر ساله هم‌زمان با نمایشگاه ایبا 2018 گروهی از نانوایان را برای دوره‌های آموزشی در شهریورماه سال آینده به آکادمی نان آلمان اعزام خواهیم نمود.

در پایان همایش، دکتر کریمی، رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان گفت: نان سنتی ما می‌توانست امروز خودش به عنوان یک الگو باشد و اگر بی‌محبتی‌ها و بی‌تدبیری‌ها بر سر نان ایران نبود، ما امروز شاهد این اتفاق نبودیم. ما از صنعت آلمان خاطرات خوشی داریم و رد پای خوبی از آن می‌بینیم.

وی ادامه داد: اتحادیه آلمان دستش را به سوی تغییر صنعت نان ایران دراز کرده و ما از آنها کمک خواسته‌ایم و آنها نیز روی خوش نشان داده‌اند. اگر دستان ما به دستان صنعتگران آلمانی گره بخورد با شناخت و تجاربی که آنها در ساختار تولید نان در طی سالیان متمادی کسب کرده‌اند، فکر می‌کنم برای نان ایران اتفاقات مثبتی خواهد افتاد و ما این آمادگی را داریم که از روی دستان شما برای تغییر نان ایران مشق کنیم.

نانوایان ما مشکلات تکنیکال ندارند اما در بخش تکنولوژیکی و ساختار مدیریتی نان مشکلاتی وجود دارد که ما باید زمینه‌ها را برای نانوایان فراهم کنیم و در آکادمی ملی نان ایران، این زمینه فراهم شده و امیدواریم به کمک اتحادیه آلمان محقق شود.

دکتر کریمی خاطرنشان کرد: ما قول می‌دهیم که در کنار صنعت آرد و نان و شیرینی این پذیرش را داشته باشیم که آمادگی لازم و هماهنگی‌های ملی را انجام دهیم که نمایشگاه ایبا به همان شایستگی که خدمات خوبی را ارائه می‌دهد، در ایران هم پرچم برافراشته‌ای داشته باشد و نام نیک صنعتگر آلمانی در صنعت نان ایران به خوبی ثبت شود.

 


 

                                     تاریخ:      سه شنبه ١٥ اسفند ١٣٩٦        ساعت:     ١٠:١٨

 


خروج




دستورالعمل خرید توافقی گندم در سال۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی (خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳، برای اجرا در مراکز خرید ۳۱ استان کشور، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

نرخ ارز

نرخ ارز    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
usd دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
gbp پوند انگليس ۵۲,۶۵۵ down
chf فرانک سويس ۴۷,۶۶۸ down
sek کرون سوئد ۴,۰۰۴ down
nok کرون نروژ ۳,۸۴۸ up
dkk کرون دانمارک ۶,۰۵۳ down
inr روپيه هند ۵۰۴ eq
aed درهم امارات ۱۱,۴۳۷ eq
kwd دينار کويت ۱۳۶,۱۷۲ up
pkr100 يکصد روپيه پاکستان ۱۴,۷۸۲ up
jpy100 یکصد ين ژاپن ۲۸,۹۸۷ up
hkd دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۸ up
omr ريال عمان ۱۰۹,۰۹۲ up
cad دلار کانادا ۳۰,۸۸۸ down
nzd دلار نيوزيلند ۲۵,۶۹۰ down
zar راند ۲,۲۱۳ down
try لير ترکيه ۱,۴۵۰ down
rub روبل روسيه ۴۵۷ up
qar ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
iqd100 يکصد دينار عراق ۳,۲۱۱ up
syp لير سوريه ۰۴ eq
aud دلار استراليا ۲۷,۵۸۵ up
sar ريال سعودی ۱۱,۲۰۰ down
bhd دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۳ down
sgd دلار سنگاپور ۳۱,۲۹۸ down
bdt100 يکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۱۸۰ up
lkr10 ده روپيه سريلانکا ۱,۲۸۴ down
mmk کيات ميانمار (برمه) ۲۰ eq
npr100 يکصد روپيه نپال ۳۱,۴۴۰ down
amd100 يکصد درام ارمنستان ۱۰,۴۶۰ down
lyd دينار ليبی ۸,۷۱۴ down
cny یوان چين ۵,۸۶۲ down
thb100 يکصد بات تايلند ۱۱۸,۲۱۹ down
myr رينگيت مالزی ۸,۹۹۹ up
krw1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷ down
jod دينار اردن ۵۹,۲۳۹ down
eur یورو ۴۵,۱۳۰ down
kzt100 يکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۵۳ up
gel لاری گرجستان ۱۵,۷۶۱ up
idr1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۹۹ down
afn افغانی افغانستان ۶۰۷ up
byn روبل جديد بلاروس ۱۲,۷۴۷ eq
azn منات آذربايجان ۲۴,۷۰۷ up
php100 يکصد پزوی فيليپين ۷۵,۶۴۸ down
tjs سومونی تاجيکستان ۳,۸۴۵ up
tmt منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸ down
منبع : بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

گفتگو

کیفیت آرد ونان در استان مطلوب است مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان:
از سال ۸۸ تا کنون حتی یک ریال هم بابت طرح اجباری غنی‌سازی آرد با آهن دریافت نکردیم مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج در گفت‌وگو با غلات نیوز:
ترویج فرهنگ نان کامل در جشنواره نان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان مطرح کرد:
اجرای طرح غنی‌سازی آرد و نان در سطح خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
نگران نانوایی های سوپر آزاد هستیم! مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان:
با اصلاح قیمت نان موافق هستیم استاندار همدان خبر داد:

نظرسنجی

دلیل استقبال مردم از نان سفید چیست؟

عدم آگاهی مردم
عدم تمایل نانوا به استفاده ار آرد تیره
صرفا زیبا بودن نان

.
.

 

صوتی

مرشد گوهر
اینستا
کارخانه آرد سپیدان
آرد سفید ارمغان
آرد جوانه
آرد جیرفت
طراوت میاندوآب
آرد بیژن بجنورد
شرکت توان الکترونیک
ماشین سازی لک
بهمنی
خوشه ذهاب
آرد سرچشمه شاهرود
سرو
بهنان
آرد گرگان
میلاد آذربایجان
شمس آذر
مرشدی
رفیعیان

گالری ویدئو آرشیو ...